کارفرماهای اتباع غیرمجاز در اصفهان بیش از ۷۰ میلیارد ریال جریمه شدند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان گفت: کارفرماهای بکارگیرنده اتباع خارجی غیرمجاز در استان، سال گذشته بیش از ۷۰ میلیارد ریال جریمه شدند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، میثم مداحی روز چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت کار استان افزود: در صورت مشاهده بکارگیری اتباع غیرمجاز، به ازای کارکرد هر روز آنها، جریمه نقدی سنگینی برای کارفرمایان صادر می‌شود به نحوی که هزینه نگهداری اتباع غیرمجاز، دیگر مقرون به صرفه نخواهد بود.

به گفته وی، اتباع مُجاز دارای کارت و روادید کار نیز باید کارفرمای مشخص داشته یا خود جزو سرمایه‌گذاران باشند تا بتوانند وارد بازار کار شوند.
وی ادامه داد: حدود ۱۷ کاریابی خارجی در استان وجود دارد که از آنها خواسته شده است در ساماندهی اتباع بیگانه کمک کنند هرچند بسیاری از آنان دارای کارت کار هستند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان اظهار داشت: نرخ بیکاری استان در سال گذشته بیش از ۱۰.۷ درصد ثبت شد که از رقم ۹.۷ درصد میانگین کشوری بیشتر است.

وی اضافه کرد: نرخ مشارکت اقتصادی در اصفهان ۴۰.۵ درصد و در کشور ۴۰.۹ درصد ثبت شده است.
با بیان‌اینکه نرخ بیکاری فصلی در استان کاهش چشمگیر داشته است، اظهار داشت: نرخ بیکاری فصلی در استان ۸.۶ درصد و در کشور ۱۰.۷ درصد است.

مداحی افزود: برای بیش از ۶ هزار و۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی استان شغل ایجاد شده و از این مسیر سه دهم درصد اشتغال شکل گرفته که نسبت به جمعیت اصفهان در کاهش نرخ بیکاری اثرگذار بوده است.

وی بیان کرد: ۷۰ شعبه تشخیص حل اختلاف بین کارگر و کارفرما در استان وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اصفهان خاطرنشان کرد: امسال حدود ۳۰ درصد کاریابی‌ها افزایش یافته و اصفهان در سامانه جستجوی شغل، رُتبه سوم کشور را کسب کرده است.

وی با اشاره به رویداد مردمی اشتغال گفت: تاکنون از سوی بهزیستی و کمیته امداد ۲۰ رویداد مردمی اشتغال تشکیل که به ۱۶۷ کارفرمای جدید و حدود ۲ هزار و ۲۰۰ فرصت شغلی منجر شده است و در این راستا ۳۳۰ نفر به کار گمارده شده‌اند.

مداحی با اشاره به برگزاری سه اردوی جهادی گفت: اردوهای جهادی با مشارکت مجموعه مدیریت درمان، بهزیستی و فنی و حرفه‌ای در راستای هدایت شغلی سلامت و مهارت‌آموزی صورت گرفته که بسیار اثرگذار بوده است.

به گزارش ایرنا، نشست شورای هماهنگی مدیران دستگاه‌های تابعه وزارت کار استان در اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی اصفهان برگزار شد.

استان اصفهان بیش از پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۲۸ شهرستان دارد و اتباع ۲۴ کشور در این استان اقامت دارند.

حدود ۴۰ تا ۵۰ هزار نفر اتباع خارجی اُستان تا سال گذشته برگه اقامت و خود را بیمه کرده‌اند و به گفته مسوولان استانداری اصفهان، تعداد اتباع خارجی دارای مجوز در این استان بیش از ۳۰۰ هزار نفر است.

بر اساس نتایج سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۹۵، جمعیت استان اصفهان پنج میلیون و ۱۲۰ هزار و ۸۵۰ نفر شامل یک میلیون و ۷۷۹ هزار و ۳۶۶ نفر جمعیت فعال است که از این تعداد یک میلیون و ۵۱۹ هزار و ۵۶۹ نفر شاغل و ۲۵۹ هزار ۷۹۷ هزار نفر بیکار هستند.

یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه‌شده در اصفهان وجود دارد که با در نظر گرفتن خانواده‌های آنها، ۶۴ درصد از جمعیت این استان را تشکیل می‌دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha