۲۷ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 2203
کد خبر: 85357094
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تعداد جودوکاران کشور به ۱۲۱ هزار نفر افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - رئیس فدراسیون جودو از برنامه ریزی برای افزایش کمی جودوکاران خبر داد و گفت: با وجود تعلیق چهار ساله جودو و دوران کرونا، تعداد جودوکاران کشور به ۱۲۱ هزار نفر افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا آرش میراسماعیلی روز چهارشنبه در دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند افزود: روزی که فدراسیون را تحویل گرفتم، حدود ۶۰ هزار جودوکار سازمان یافته داشتیم که با تلاش‌های صورت گرفته در سال‌های گذشته به ۱۲۱ هزار نفر رساندیم و برای افزایش این تعداد نیز برنامه داریم.

وی گفت: جودو ایران چهار سال ناعادلانه و ظالمانه تعلیق بود، اکنون که ۱۰۰ روز از موضوع غزه می‌گذرد و با پایان این تعلیق در ۲۶ شهریور، حقانیت ما ثابت می‌شود.

رئیس فدراسیون جودو ادامه داد: این فدراسیون از آرمان‌ها و ارزش‌های کشور دفاع کرد و در مورد رژیم صهیونیستی با اقتدار ایستاد و تعلیق را به جان خرید.

وی گفت: به یقین امروز جامعه جودو ایران سربلند است و با این کشتار وحشیانه در غزه و مسائلی که پیش آمد، خدا را بابت ایستادگی و مقاومت در مقابل منافقین داخلی و سیلی که از بیرون در حوزه بین‌الملل خواستند بزنند، شاکر هستیم.

میراسماعیلی اضافه کرد: امروز فدراسیون بین‌المللی به این نتیجه رسیده که باید با فدراسیون جودو جمهوری اسلامی ایران تعامل کند.

وی گفت: در دوران تعلیق چهار ساله ۱۲ خانه جودو در مناطق محروم را به بهره‌برداری رساندیم همچنین آکادمی جودو ایران در تهران افتتاح شد.

رئیس فدراسیون جودو افزود: بعد از اتمام دوره تعلیق جودو، تیم ما با شرکت در بازی‌های آسیایی و مسابقات رشته کاتا جهان موفق به کسب ۲ نشان طلا و یک برنز شد و مقام دوم جهان را از آن خود کرد.

وی بیان کرد: نوجوانان و جوانان ما در مسابقات آسیایی مدال کسب کردند و سال آینده میزبان ۲ رویداد بسیار مهم خواهیم که در تاریخ جودو ایران بی‌سابقه است.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی و امام جمعه بیرجند هم با بیان اینکه ورزش در واقع تمرین است گفت: از انسان به موجودی ناشناخته تعبیر می‌شود یعنی دارای استعدادهای مختلف، گوناگون و نامتناهی است که بخشی از آن مربوط به تن است.

حجت‌الاسلام و المسلمین سید علیرضا عبادی افزود: در انواع و اقسام تمرین‌ها و کشف قوا از انسان چیزهای تازه‌ای شناخته می‌شود و انسان از نظر اراده خیلی بالاتر از این است اما آنچه با استعدادتر از اینهاست استعدادهای روحی انسان است.

وی بیان کرد: آنهایی که راه سیر و سلوک و در تمرین‌های معنوی در تقویت روح خود می‌کوشند در نهایت صفات الهی را در وجود خود کسب می‌کنند.

امام جمعه بیرجند اظهار کرد: تربیت تن در ورزش خلاصه نمی‌شود بلکه نقش سیاسی، دینی، نظامی و همه را دارد و ارزش‌ها در ورزش مطرح است.

وی با بیان اینکه اسلام برای ورزش ارزش‌های زیادی قائل شده است، عنوان کرد: به عنوان مثال شرط‌بندی در اسلام حرام است اما اگر در مسابقات ورزشی هدفمند باشد حرام نیست.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبادی با تاکید بر اینکه انسان در اراده سنجیده می‌شود گفت: عصبانیت عقل را می‌زداید اما قوی‌ترین انسان‌ها کسی است که در زمان عصبانیت هم جز حق نگوید.

وی افزود: امروز جامعه ورزشی ما ضمن اینکه در تربیت تن تلاش می‌کند و افتخارات زیادی در سطوح ملی و بین‌المللی کسب می‌کند مسائل سیاسی، فرهنگی و کشور را شناخته و با رصد دوست و دشمن، براساس ارزش‌ها عمل می‌کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha