متقاضیانی که چشم انتطار خانه‌دار شدن هستند

شهرکرد- ایرنا-یکی از مهمترین طرح‌های حمایتی دولت سیزدهم اجرای طرح مهم و راهبردی نهضت ملی مسکن است که در سفر استانی رییس‌جمهور به چهارمحال و بختیاری نیز آیت الله رییسی در جمع مردم بر تسریع‌بخشی در اجرایی این طرح تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، رییس دولت سیزدهم در دور دوم سفر استانی خویش در جمع مردم شهرکرد درباره دغدغه‌های خود درباره تامین مسکن به‌ویژه برای زوج‌های جوان و خانواده‌های دارای چند فرزند نیز گفت: تامین مسکن در کشور را به صورت روزانه پیگیری می‌کنم و طرح نهضت تولید مسکن باید با قوت در سطح استان‌ها ادامه یابد.

آیت‌الله رئیسی افزود: امروز چهار هزار مسکن روستایی در سطح چهارمحال و بختیاری بهره‌برداری شد و علاه‌ بر آن ۲۰۰ هکتار زمین نیز برای واگذاری به متقاضیان این استان آماده‌سازی شده است.

وی یادآور شد: مسکن، مساله ماست و استاندار و مدیران مربوطه می‌دانند و بیشتر هم باید بدانند که موضوع مسکن را تا حصول نتیجه کامل برای عموم مردم باید دنبال کنیم و من مساله مسکن را روزانه پیگیری می‌کنم.

به گزارش ایرنا، پس تاکید رییس‌جمهور در سفر استانی، تسریع در روند تکمیل و بهره‌برداری طرح نهضت ملی مسکن یکی از مهم‌ترین خواسته‌ها و دغدغه‌های متقاضیان مسکن در چهارمحال و بختیاری به‌شمار می‌رود و آنان برای دریافت خانه‌های خود لحظه شماری می‌کنند.

دولت سیزدهم از ابتدای فعالیت خود طرح نهضت ملی مسکن با هدف ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور را هدف‌گذاری کرد که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری با افزون‌بر یک میلیون نفر جمعیت، سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی و در مجموع چهار سال ۵۷ هزار و ۱۴۹ واحد مسکونی است.

از مجموع واحدهای مسکونی پیش‌بینی شده طرح نهضت ملی مسکن برای چهارمحال و بختیاری ۱۵ هزار و ۳۴۷ واحد مسکونی مربوط به گروه‌های درآمدی و دهک‌های یک تا چهار، هفت هزار و ۶۷۴ واحد مربوطه به تفاهم‌نامه‌های منعقده، هفت هزار و ۶۷۴ واحد مربوطه به بازآفرینی، ۱۰ هزار و ۲۳۲ واحد مربوط به خودمالکی، ۲ هزار و ۲۲۳ واحد مربوط به تولید مسکن استیجاری و ۱۴ هزار واحد روستایی است.

در این راستا تاکنون ۸۳۴ هکتار زمین در چهارمحال و بختیاری برای ساخت ۳۳ هزار و ۲۲۶ واحد مسکونی طرح نهضت ملی مسکن تامین و ۲۱ سایت نهضت ملی مسکن در استان با ۱۹۶.۹ هکتار وسعت و ارزش یک‌هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال آماده‌سازی شده است.

طرح نهضت ملی مسکن در سایت‌های مختلف چهارمحال و بختیاری ۴۰ تا ۱۰۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

متقاضیان استان: بهره‌برداری از نهضت ملی مسکن تسریع شود

متقاضیانی که برای خانه‌دار شدن لحظه شماری می‌کنند

یکی از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد با بیان اینکه اجرای این طرح در دولت سیزدهم باعث خانه‌دار شدن کسانی است که خانه ندارند، گفت:روند پیشرفت این طرح برای بنده هنوز رضایت‌بخش نیست.

محمد در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از ابتدای آغاز طرح نهضت ملی مسکن تاکنون در مرحله نخست ۴۰۰ میلیون ریال، در مرحله دوم ۵۰۰ میلیون ریال و در مرحله‌های دیگر چهار مرتبه و هر بار یک میلیارد ریال در مجموع چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال واریز وجه داشته‌ام.

وی افزود: این در حالی است که علاوه بر این مبلغ پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال هم تسهیلات به حساب پیمانکاران واریز شده است و در مجموع ۱۰ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال پرداخت کرده‌ام.

متقاضیانی که برای خانه‌دار شدن لحظه شماری می‌کنند

این متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد اظهار داشت: انتظار است خانه به صورت کامل تحویل متقاضی شود چرا که در این مورد خرید تجهیزات هم به گران‌تر شدن هزینه تمام‌شده واحدهای مسکونی می‌افزاید.

وی مدعی شد: اجرای طرح نهضت ملی مسکن باید به‌گونه‌ای باشد که سهم آورده متقاضی به‌روز محاسبه شود در حالی که پول پیمانکار به‌روز حساب می‌شود.

این متقاضی طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد تصریح کرد: متقاضیان این طرح و بانک سهم خود را پرداخت کرده‌اند و حال این پرسش مطرح است که چرا پیمانکار واحدهای مسکونی را تکمیل نمی‌کند و تحویل نمی‌دهد؟

متقاضیانی که برای خانه‌دار شدن لحظه شماری می‌کنند

یکی دیگر از متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن در شهرکرد نیز گفت: بخشی از دارایی و اندوخته مالی خود را برای خانه‌دار شدن فروخته‌ام و انتظار دارم که ساخت این خانه‌ها تسریع شود.

مهدی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از ابتدای اجرای طرح نهضت ملی مسکن تاکنون حدود پنج میلیارد ریال در ۶ مرحله واریز کرده‌ام.

مهدی تصریح کرد: در ۱۷ ماه گذشته چهار میلیارد ریال برای تحویل واحدهای مسکونی خود واریز وجه داشته‌ایم که مبلغ سنگینی است و تامین آن برای افراد کم‌توان مانند ما سخت بوده است.

این متقاضی مسکن اظهار داشت: هم‌اکنون قسط‌های وام‌هایی که برای واریز وجه طرح نهضت ملی مسکن گرفته‌ایم فرارسیده و به کرایه اجاره‌نشینی‌مان افزوده شده و این در حالی است که انتظار داریم خانه‌ خود را در این طرح هر چه سریع تر تحویل بگیریم.

ثبت‌نام۹۵ هزار و ۷۷۶ متقاضی برای نهضت ملی مسکن

متقاضیانی که برای خانه‌دار شدن لحظه شماری می‌کنند

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: ۹۵ هزار و ۷۷۶ متقاضی برای طرح نهضت ملی در استان نام‌نویسی کردند که از این تعداد ۲۵ هزار و ۱۱۰ متقاضی واجدشرایط تایید نهایی شده‌اند.

خدایار باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: از مجموع متقاضیان واجدشرایط تایید نهایی شده طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری ۱۷ هزار و ۴۵۳ متقاضی مبلغ ۴۰۰ میلیون ریال اولیه را پرداخت کرده‌اند.

وی افزود: همچنین ۷۰ هزار و ۹۲ متقاضی حائز شرایط به‌غیر از محل سکونت (پنج سال سکونت) در چهارمحال و بختیاری شناخته شده است.

باقری در خصوص آخرین وضعیت اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن و نوع امتیازبندی متقاضیان افزود: در این طرح پس از رسیدن پروژه به پیشرفت فیزیکی ۹۰ درصدی، امتیازبندی براساس واریز وجه انجام می‌شود.

وی یادآور شد: در این راستا به‌ازای هر ۱۰ میلیون ریال، روزانه یک امتیاز در سامانه محسوب می‌شود و در پایان کار متقاضیان براساس رتبه‌بندی مُجاز به انتخاب واحد مسکونی هستند.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: حق انتخاب واحدهای مسکونی طرح نهضت ملی مسکن با افرادی است که از زمان واریز وجه مبلغ خود را به‌روز واریز کرده باشند و در صورت مساوی بودن شرایط متقاضیان، قرعه‌کشی می‌شود.

وی گفت: در شورای‌عالی مسکن قرار شد برای دهک‌های یک تا چهار تسهیلاتی از محل صندوق ملی مسکن پرداخت شود.

باقری تاکید کرد: به‌همین منظور به دهک‌های یک و ۲ تسهیلات چهار میلیارد ریالی و به دهک‌های سه و چهار تسهیلات سه میلیارد ریالی با بازگشت ۱۵ ساله و نرخ ۲ درصد پرداخت خواهد شد و متولی تامین این تسهیلات وزارت راه و شهرسازی از منابع صندوق ملی مسکن است.

وی افزود: تعدادی از واحدهای طرح نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری در دهه فجر انقلاب اسلامی سال‌جاری تکمیل و بهره‌برداری می‌شود.

سرپرست اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: عملیات اجرایی ساخت این واحدهای مسکونی مطلوب و از پیشرفت فیزیکی ۲۰ تا ۹۰ درصدی برخوردار است.

وی یادآور شد: تلاش برای تامین زمین، آماده‌سازی و شروع به ساخت سایر واحدهای نهضت ملی مسکن به‌منظور محقق شدن این بخش از اهداف دولت سیزدهم در دستور کار قرار دارد.

باقری همچنین با اشاره به پی‌گیری‌های فراوان به‌منظور تامین زمین در شهرهای دارای کمبود برای طرح نهضت ملی مسکن در چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در روزهای گذشته عملیات اجرایی این طرح در بلداجی شهرستان بروجن پس از ۱۲ سال انتظار مردم آغاز شد.

متقاضیانی که برای خانه‌دار شدن لحظه شماری می‌کنند

پیگیری مداوم استاندار در خصوص اجرای طرح نهضت ملی مسکن

یکی از دغدغه‌های مهم استاندار چهارمحال و بختیاری پیگیری مستمر روند اجرایی نهضت ملی مسکن در استان است و در سفرهای شهرستانی نیز به صورت ویژه از طرح‌های مسکن بازدید می‌کند یا آن را در شورای اداری شهرستانها مورد بررسی قرار می‌دهد.

استاندار چهارمحال و بختیاری در آذرماه امسال نیز تاکید کرد: تمامی فرمانداران استان موظفند امور مرتبط با طرح نهضت ملی مسکن را با جدیت پیگیری کنند.

غلامعلی حیدری ۲۲آذرماه ۱۴۰۲ در شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری که با حضور دستیار ویژه وزیر راه و شهرسازی و دبیر کارگروه نهضت ملی مسکن کشور برگزار شد، تاکید کرد: فصل کار در این استان محدود است و روند اجرای طرح‌های نهضت ملی مسکن باید سرعت یابد.

وی افزود: تمامی بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری موظفند مغایرت آماری با اداره‌کل راه و شهرسازی استان در خصوص تسهیلات پرداختی نهضت ملی مسکن را رفع کنند.

متقاضیانی که برای خانه‌دار شدن لحظه شماری می‌کنند

حیدری تصریح کرد: بانک‌های عامل چهارمحال و بختیاری همچنین باید پیش‌پروانه ساختمانی را برای پرداخت تسهیلات نهضت ملی مسکن بپذیرند و آمار مرتبط با این طرح را در نشست بعدی شورای تامین مسکن استان ارائه دهند.

وی با اشاره به لزوم تسریع شهرداری‌ها در روند صدور پروانه‌های ساختمانی نهضت ملی مسکن چهارمحال و بختیاری یادآور شد: سهم هر شهرستان از بافت فرسوده مشخص و اعلام شود و فرمانداران اقدامات این حوزه را در جلسه بعدی شورای تامین مسکن ارائه کنند.

رییس شورای تامین مسکن چهارمحال و بختیاری با اشاره به لزوم اجرای طرح نهضت ملی مسکن در تمامی شهرهای استان اظهار داشت: مردمی‌سازی این طرح با تاکید بر خودمالکی و گروه‌های ساخت سرعت یابد.

متقاضیانی که برای خانه‌دار شدن لحظه شماری می‌کنند

وی کُندی اجرای نهضت ملی مسکن در برخی مناطق چهارمحال و بختیاری مانند بخشی از شهرکرد و فرخ‌شهر را غیرقابل‌قبول دانست و گفت: جهاد کشاورزی، منابع‌طبیعی و آبخیزداری، حفاظت محیط زیست و سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط بیشترین کمک را برای تسریع در روند اجرای این طرح داشته باشند و گزارش اقدامات خود را به همراه عملکرد شرکت‌های خدمات‌رسان ارائه دهند.

حیدری تاکید کرد: واگذاری زمین‌های طرح جوانی جمعیت در شهرها و روستاهای چهارمحال و بختیاری باید در سامانه ثبت و گزارش آن در جلسه بعدی این شورا ارائه شود.

وی تسریع در اجرای طرح‌های هادی روستایی و جامع شهری را ضروری دانست و افزود: وضعیت واگذاری زمین‌های ۵۰۰ متری ویژه نهضت ملی مسکن و جوانی جمعیت در چهارمحال و بختیاری تسریع شود.

متقاضیانی که برای خانه‌دار شدن لحظه شماری می‌کنند

بلداجی و آغازی برای نهضت ملی مسکن در پایتخت گز ایران

شهر بلداجی بروجن نیز به جمع نهضت ملی مسکن پیوست و آیین آغاز اجرای طرح نهضت ملی مسکن در این شهر آغاز شد.

این طرح در بلداجی در زمینی به مساحت حدود ۲ هکتار اجرا می‌شود که عملیات آماده‌سازی زمین توسط واحد امور اجرایی و ماشین‌آلات عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان انجام خواهد شد.

همچنین ظرفیت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن در این زمین برای ۸۴ متقاضی خواهد بود و ۲.۵ هکتار دیگر نیز در دست اقدام است تا در فاز اول ۱۶۰ متقاضی نهضت ملی مسکن در این شهر ساماندهی شوند و ساخت واحدها در شهر بلداجی بصورت گروه های ساخت دونفره خواهد بود.

به گزارش ایرنا، در طرح نهضت ملی مسکن در دولت سیزدهم ساخت سالانه یک میلیون واحد مسکونی در کشور هدف‌گذاری شده که از این تعداد سهم چهارمحال و بختیاری سالانه دست‌کم ۱۰ هزار واحد مسکونی است.

چهارمحال و بختیاری ۱۲ شهرستان با بیش از یک میلیون نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha