۸۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی کرمانشاه تخریب شد
عکس آرشیوی است

کرمانشاه - ایرنا - مدیر جهاد کشاورزی شهرستان کرمانشاه گفت: ۸۵ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی این شهرستان تخریب و اراضی به حالت سابق اعاده وضعیت شد.

کامران کریمی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: ۴۸ مورد از قلع و قمع ساخت و سازهای غیرمجاز و اعاده وضع به حال سابق در اراضی کشاورزی در روستاهای چقاماران، رحیم آباد، بله کبود و قزانچی، دهستان الهیارخانی کرمانشاه بوده که در راستای اجرای تبصره ۲ قانون ماده ۱۰ حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ ها انجام گرفت.

وی با قدردانی از زحمات شبانه روزی کارکنان امور اراضی و تمام دستگاه های ذیربط، افزود: مساحت این تغییر کاربری های غیرمجاز بیش از هشت هکتار، شامل ۴۵ مورد قطعه بندی شده و سه مورد دیوارکشی بوده که همگی با دستور موقت دادستان قلع و قمع گردیده است.

مدیر جهادکشاورزی شهرستان کرمانشاه ادامه داد: ۳۷ مورد دیگر از این قلع و قمع ها نیز در روستاهای گوهرچقا، ولی آباد و جعفر آباد در دهستان میاندربند کرمانشاه انجام شده است.

کریمی افزود: مساحت این تغییر کاربری ها نیز ۵/۵ هکتار بوده، که شامل ساخت و سازهای غیرمجاز شامل دیوارکشی، اتاقک، فنس کشی، کانکس، ساختمان و جاده بوده، که همگی با دستور موقت دادستان قلع و قمع گردیده است.

وی یادآور شد: طی ماه جاری در مجموع ۱۵۳ مورد انواع ساخت و سازهای غیر مجاز در اراضی کشاورزی و باغی این شهرستان با حکم قطعی و دستور موقت دادستانی تخریب و به حالت سابق اعاده وضعیت شده است.

کریمی تاکید کرد: شهروندان هرگونه تغییر کاربری در اراضی کشاورزی را می‌توانند از طریق تلفن ۱۳۱ اطلاع دهند تا از سود جویی ‏برخی افراد و تخریب اراضی ارزشمند کشاورزی که ضامن امنیت غذایی جامعه است جلوگیری شود.‏

به گزارش ایرنا، براساس اعلام دادستان عمومی و انقلاب اسلامی استان کرمانشاه از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۴۰ فقره تغییر کاربری اراضی در کرمانشاه شناسایی شده که از این تعداد ۱۲۸ مورد ساخت و ساز غیرمجاز در استان تخریب شده است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون و ۴۹۹ هزار هکتار مساحت دارد که ۷۴ درصد آن را عرصه های منابع طبیعی و با بیش از ۵۲۷ هزار هکتار جنگل و یک میلیون و ۱۹۲ هزار هکتار مرتع تشکیل شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha