گام وزارت علوم برای افزایش بهره‌وری، نقش دانشگاه‌ها در انتخابات و درگذشت فیلسوف غرب‌شناس

تهران- ایرنا- اولین اجلاس ملی بهره‌وری در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در حالیکه برخی دانشگاه‌ها طی هفته چهارم دی‌ مشغول برگزاری امتحانات نیم‌سال اول تحصیلی بودند، برگزار و اهمیت نقش دانشگاهیان در موضوع انتخابات نیز در نشستی تبیین شد. استاد کریم مجتهدی، فیلسوف و استاد دانشگاه تهران هم در هفته گذشته در سن ۹۳ سالگی درگذشت.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری وزارت علوم و معاونت فرهنگی‌ اجتماعی این وزارتخانه هفته گذشته روزهای پُرکاری را پشت سر گذاشتند. اولین اجلاس ملی بهره‌وری در وزارت علوم توسط مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و با همکاری سازمان ملی بهره‌وری ایران طی روزهای ۲۶ و ۲۷ دی برگزار و طی آن از سند نظام ارتقای بهره‌وری در وزارت علوم (ناب) رونمایی شد.

رییس مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست خبری این اجلاس که شنبه (۲۳ دی) در وزارت علوم برگزار شد، با تاکید بر اهمیت موضوع بهره وری در دوره جدید وزارت علوم، یکی از اقدامات انجام شده را برگزاری اولین اجلاس بهره‌وری در روزهای ۲۶ و ۲۷ دی با شعار دانشگاه نقش آفرین ایران بهره ور برشمرد و اولین هدف این اجلاس را تقویت گفتمان بهره وری در نظام آموزش عالی کشور و موسسات دانست.

گام وزارت علوم برای افزایش بهره‌وری، نقش دانشگاه‌ها در انتخابات و درگذشت فیلسوف غرب‌شناس

همزمان با این اجلاس، سند نظام ارتقای بهره وری در وزارت علوم (ناب) با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان ملی بهره وری و رییس سازمان اداری و استخدامی کشور رونمایی شد.

این سند دومین سندی است که در یکی از دستگاه های اجرایی با هدف بهره وری و تقویت گفتمان بهره وری در نظام آموزش عالی کشور و موسسات تهیه و تدوین شده است. اولین سند در وزارت امور خارجه تدوین و تصویب شده است.

افزون بر این، پنج دانشگاه برتر با پنج دستگاه اجرایی برای بهبود بهره‌وری این دستگاه با حضور نمایندگانی از دستگاه، رییس دانشگاه و سازمان ملی بهره‌وری و وزارت علوم تفاهم‌نامه چهارجانبه همکاری امضا کردند. بر همین اساس دانشگاه تهران با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، دانشگاه علم و صنعت با وزارت فناوری اطلاعات و ارتباطات، دانشگاه علامه طباطبائی با وزارت امور اقتصادی و دارایی، دانشگاه شهید بهشتی با وزارت نیرو، دانشگاه تربیت مدرس با وزارت جهادکشاورزی تفاهم‌نامه امضا کردند.

این اجلاس با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، رییس سازمان ملی بهره‌وری ایران، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، شماری از روسای دانشگاه‌ها و کارشناسان حوزه تضمین کیفیت وزارت علوم در دانشکده روانشناسی دانشگاه علامه طباطبائی برگزار شد و همزمان با آن از سند نظام ارتقای بهره‌وری در وزارت علوم یا به اختصار ناب رونمایی شد. همچنین پنج دانشگاه برتر تهران با پنج دستگاه اجرایی برای نظارت و بهبود بهره‌وری تفاهم‌نامه امضا کردند.

معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم نیز برای تبیین سیاست‌های انتخاباتی این وزارتخانه با برگزاری نشستی خبری موضوعات مرتبط با انتخابات پیش‌روی مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری (۱۱ اسفند) را برای خبرنگاران تشریح کرد.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست با تاکید بر اینکه هیچ سلیقه سیاسی برای دانشگاهیان و وزارت علوم ارجحیت ندارد، گفت: دانشگاه می‌تواند فرایند انتخابات را عقلانی کند.

گام وزارت علوم برای افزایش بهره‌وری، نقش دانشگاه‌ها در انتخابات و درگذشت فیلسوف غرب‌شناس

عبدالحسین کلانتری گفت: از زمان تاکید رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات در ابتدای سال ۱۴۰۲ جلسات متعددی در وزارتخانه داشتیم تا بر اساس تاکیدات ایشان و وظایف خود تمهیداتی را برای انتخابات تدوین و اجرا کنیم‌. ابلاغیه ای را بر این اساس اخیرا به دانشگاه ها ابلاغ و چهارچوب فعالیت ها را مشخص کردیم. از دانشگاه‌ها خواستیم فضای سیاسی باز را برای کنشگران دانشجویی و تشکل های دانشجویی تدارک ببینند تا انتخابات پرشوری داشته باشیم.

معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم تاکید کرد: هیچ سلیقه سیاسی برای ما (دانشگاهیان و وزارت علوم) ارجحیت ندارد. همه سلایق که در چارچوب نظام و قانون فعالیت می‌کنند و نامزدهایی که صلاحیت آنها تایید شده، می توانند از امکانات دانشگاه استفاده کنند تا باورها و اندیشه های خود را ارائه دهند و از سکوهای دانشگاه برای انتخابات پرشور و عقلانی استفاده کنند. دانشگاه می تواند به انتخاب نمایندگان برنامه محور در مجلس کمک و ما را از هیجانات سیاسی دور کند؛ همچنین فرایند انتخابات و مشارکت در انتخابات را عقلانی کند.‌

درگذشت فیلسوف غرب‌شناس

درگذشت استاد کریم مجتهدی استاد فلسفه دانشگاه تهران نیز جامعه آموزش عالی را طی هفته گذشته دوشنبه (۲۵ دی) متاسف کرد. استاد مجتهدی (متولد شهریور ۱۳۰۹ در تبریز) فیلسوف ایرانی و استاد بازنشسته گروه فلسفه دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه تهران بود.

وی دانش‌آموخته فلسفه از دانشگاه سوربن پاریس در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری بود، مجتهدی پایان نامه کارشناسی ارشد خود را زیر نظر یکی از بزرگ ترین فلاسفه قرن بیستم ژان وال با عنوان بررسی تحلیل استعلایی کانت و رسالهٔ دکترای خود را با مشاوره هانری کربن نگاشت که در سال ۱۳۴۳ موفق به اخذ درجه دکترای خود شد و همان سال به ایران بازگشت.

پیکر وی روز سه شنبه (۲۶ دی) از مقابل پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی با حضور غلامعلی حدادعادل رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، علی لاریجانی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی، آیت الله سید عباس حسینی قائم مقامی، رضاغلامی رییس پژوهشگاه علوم فرهنگی، اجتماعی و تمدنی وزارت علوم، حمیدرضا آیت اللهی رییس پیشین پژوهشگاه، برادر و برادرزاده و اقوام آن مرحوم و جمعی از شخصیت های علمی و دانشگاهی تشییع و برای خاکسپاری راهی قطعه نام اوران بهشت زهرا شد.

گام وزارت علوم برای افزایش بهره‌وری، نقش دانشگاه‌ها در انتخابات و درگذشت فیلسوف غرب‌شناس

رهبر معظم انقلاب اسلامی، رییس‌جمهور و شخصیت‌های مختلف فرهنگی و دانشگاهی درگذشت این استاد فرهیخته را تسلیت گفتند. حضرت آیت الله خامنه ای با تسلیت درگذشت فیلسوف غرب‌شناس دکتر مجتهدی، تاکید کردند: دانش عمیق، نگاه انتقادی به فرهنگ غرب و تربیت شاگردان فراوان از ویژگی‌های این فیلسوف غرب‌شناس بود.

آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی نیز در پیام تسلیتی به این مناسبت نوشت: این استاد نامدار با تعهد و سخت‌کوشی تا آخرین روزهای زندگی در انجام فعالیت‌های علمی و پژوهشی حضور اثرگذار داشت و با کارنامه‌ای پُربار، نامی ماندگار از خود در دفتر علم و فرهنگ این مرز و بوم برجا گذاشت.

رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان در ایران

رییس کمیسیون آموزش عالی پاکستان (HEC) هم طی هفته گذشته به ایران سفر و با شماری از مقامات حوزه علم و فناوری ایران دیدار کرد. مختار احمد که طی سه ماه گذشته دو بار به ایران سفر کرده است، ضمن بازدید از خانه نوآوری و فناوری ایران(آی هیت) بر افزایش همکاری‌های علمی و فناوری میان ۲ کشور تاکید کرد.

وی در این بازدید گفت: در سفر قبلی از پارک فناوری پردیس و دانشگاه بوعلی همدان بازدید کردم و با دستاوردهای دانشمندان و محققان این مراکز آشنا شدم اما در این سفر، به عنوان نماینده وزارت علوم حضور دارم و آماده ام تا نظرهای خود را در حوزه علم و فناوری با شما به اشتراک بگذارم.

مختار احمد همچنین روز چهارشنبه (۲۷ دی) همراه با شماری از روسای دانشگاه های پاکستان مهمان وزیر علوم شد. وزیر علوم در این دیدار در سالن شهدای جهاد علمی وزارت علوم گفت: مناسبات و مشترکات زیادی بین ایران و پاکستان از جنبه های مختلف مذهبی، دینی و فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی وجود دارد که موجب شده است تا ارتباطات دو کشور بسیار عمیق باشد.

گام وزارت علوم برای افزایش بهره‌وری، نقش دانشگاه‌ها در انتخابات و درگذشت فیلسوف غرب‌شناس

وی ادامه دارد: محدودیتی برای توسعه روابط بین دو کشور دوست و برادر ایران و پاکستان در عرصه های مختلف علم، فناوری و نوآوری وجود ندارد و هر دو کشور از این توسعه روابط استقبال می کنند. در همین راستا، مقرر شد با همکاری دو کشور پارک علم فناوری در چابهار احداث شود.

مختار احمد نیز در این نشست اظهار داشت: باعث افتخار است که باردیگر بعد از ۲ ماه به خانه خودم بازگشتم. در نشست قبلی توافق کردیم همکاری ها را افزایش دهیم. طی جلسه اول در همدان و دانشگاه دی هشت متوجه ظرفیت های همکاری دو کشور شدم و فهمیدم این ظرفیت را باید تبدیل به سرمایه کنیم و اکنون با پنج معاون و رییس دانشگاه به ایران آمدیم، زمان مناسبی است تا در خصوص اقدامات آتی به توافق برسیم.

وی ادامه داد: علاوه بر پیشنهادهای وزیر علوم ایران، مایل هستم تاسیس شعب دانشگاهی ایران در پاکستان و برعکس را هم به فهرست همکاری ها اضافه کنیم. در خصوص افتتاح مرکز آموزش زبان فارسی و مرکز آموزش زبان اردو هم تفاهم نامه ای داشتیم. مرکز زبان آموزی زبان فارسی را طبق تفاهم نامه ای با دانشگاه قم در دست اقدام داریم تا در پنج دانشگاه پاکستانی آموزش زبان فارسی را داشته باشیم.

برگزاری دومین همایش بین‌المللی ترویج اخلاق حرفه‌ای؛ اول بهمن

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران هم در نشستی با خبرنگاران گفت: دومین همایش بین المللی و دهمین همایش ملی ترویج اخلاق حرفه‌ای و مسوولیت پذیری اجتماعی اول بهمن ماه ۱۴۰۲ با حضور رییس مجلس شورای اسلامی در سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی برگزار می‌شود.

مهدی شهبازی افزود: در این همایش اولین جایزه و نشان مسئولیت پذیری اجتماعی بین دانشگاه تهران و دانشگاه علوم پزشکی تهران رونمایی می شود. موسسات و دستگاه های مختلفی دولتی و غیر دولتی در برگزاری این رویداد نقش دارند. تلاش ما این است در سال آینده شعار اهدای وقت و تخصص را در میزهای تخصصی صرفا به خدمت رسانی ها بهداشتی اکتفا نکنیم؛ چراکه‌ ۴۷۰ هزار نفر در حوزه بهداشت فعالیت کرده اند؛ بنابراین باید بتوانیم در حوزه های مختلف این خدمت رسانی را داشته باشیم.

وی یادآور شد: این دانشگاه به عنوان نماد آموزش عالی کشور و پیشرو علم در کشور با اجماع نظرات نخبگان در داخل دانشگاه طی ۲ سال با توجه به تثبیت خود در کشور از موضوعات کمی نمایه ها و جایگاه های علمی خاص که دانشگاه های دیگر دنبال آن هستند، عبور کرده و فراتر رفته است.

گام وزارت علوم برای افزایش بهره‌وری، نقش دانشگاه‌ها در انتخابات و درگذشت فیلسوف غرب‌شناس

معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه تهران ادامه داد: دانشگاه های برتر جهان هم در فرایندهای اجتماعی با درنظر گرفتن معیارهای کمی عبور کرده اند و به دنبال تاثیرگذاری و تمدن سازی و مسئولیت پذیری اجتماعی هستند. رویکرد دانشگاه تهران در دوره جدید با در نظر گرفتن معیارهای کیفی جهادگونه به علم است و رویکرد دوم اشتغال آفرینی فارغ التحصیلان است که نسبت به آن مسئولیت داریم.

شهبازی با بیان اینکه کلید واژه سوم دانشگاه تهران مسئولیت پذیری اجتماعی است و دانشگاه قوی دانشگاهی است که در قبال جامعه خود مسئولیت پذیر باشد، افزود: این دانشگاه در قالب برنامه تحولی رویکرد مسئله محوری را در تمام حوزه های آموزشی، پژوهشی، فرهنگی و دانشجویی در قالب مهارت محوری دنبال می کند. همچنین نیاز محور بودن تحقیقات، ارتباط با جامعه با شکل گیری کانون ها و انجمن های مختلف با پیگیری اولویت های خاص را در نظر دارد.

ابلاغ دستورالعمل سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت

معاونت فرهنگی وزارت علوم، هم در هفته گذشته خبر داد: مرحله دانشگاهی سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی کشور به صورت کامل حضوری و در قالب جشنواره درون دانشگاهی برگزار می شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم نیز در این مورد گفت: با توجه به اهمیت و ضرورت حضور و مشارکت گسترده دانشجویان در این دوره از جشنواره و نیز به منظور ایجاد فضای بانشاط و پرشور قرآنی، ضروری است دانشگاه ها مسابقات قرآنی را در مرحله اول(دانشگاهی) به صورت کاملا حضوری و در قالب جشنواره درون دانشگاهی برگزار کنند.

مهدی بادپا ادامه داد: فرایند برگزاری جشنواره دانشگاهی به صورت کلیپ و مستند تهیه و در سامانه بارگذاری شده و در آیین اختتامیه مرحله سراسری جشنواره از دانشگاه های دارای رتبه برتر در این زمینه تقدیر می شود.

بر اساس این گزارش، آزمون مرحله دانشگاهی در رشته های حفظ مندرج در بخش آوایی و رشته های بخش معارفی و نیز رشته های حفظ و معارفی از ۲ بخش نهج البلاغه و صحیفه سجادیه به صورت مجازی و همزمان از سوی دبیرخانه مرکزی جشنواره مستقر در اداره کل فرهنگی و اجتماعی در نیمه اول اسفند ۱۴۰۲ برگزار می شود.

دستور العمل برگزاری آزمون و جزییات و نیز زمان دقیق برگزاری به زودی از طریق سامانه http://quran.farnama.net اطلاع رسانی می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای سیاست گذاری سی و هشتمین جشنواره سراسری قرآن و عترت (ع) دانشجویان کشور، دانشگاه کردستان به عنوان میزبان مرحله سراسری این جشنواره انتخاب شده است.

کارآموزی دانشجویان متمرکز می‌شود

مدیران معاونت آموزشی و فناوری و نوآوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران توافق کردند با استفاده از سامانه ملی کارآموزی این سازمان، دوره کارآموزی دانشجویان به شکل متمرکز برگزار شود.

تمام دانشجویان کشور با امضای توافق‌نامه همکاری در خصوص سامانه ملی کارآموزی، از این پس می‌توانند با گذراندن دوره‌های کارآموزی تخصصی، کارآمد و متمرکز، پس از فراغت از تحصیل به مسیرهای شغلی تخصصی مورد نیاز بازار کار هدایت شوند.

در نشستی که با حضور رضا نقی‌زاده مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی آموزش عالی و دبیر شورای هدایت استعدادهای درخشان و امید رضایی فرد مدیرکل سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی و توسعه فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و مجید جوانمرد معاون ارتباط با صنعت و تجاری‌سازی، زهره جعفری رییس گروه کارآموزی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران و مهدی زرگر نتاج مدیر عامل و مجری فنی سامانه برگزار شد، درخصوص ایجاد سازوکارهای مربوط به یکپارچه کردن دوره‌های کارآموزی دانشجویان سراسر کشور بحث و تبادل‌نظر شد.

جوانمرد معاون ارتباط با صنعت و تجاری‌سازی سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران در این نشست ضمن تشریح سابقه طولانی این سازمان درخصوص جایابی کارآموزان دانشگاه‌های کشور در صنایع، اظهار داشت: در حال حاضر سازمان آمادگی دارد با حمایت همه جانبه وزارت علوم درخصوص تسهیل رویه‌های قانونی و الزامات تشویقی برای حضور تمام دانشجویان، دانشگاه‌ها و صنایع کشور اقدامات لازم فرایندی، سخت‌افزاری و نرم‌افزاری را انجام دهد.

اضافه‌شدن «مهندسی فناوری تضمین کیفیت نرم‌افزار» به رشته‌های دانشگاه علمی

رشته «مهندسی فناوری تضمین کیفیت نرم‌افزار» در مقطع کارشناسی ناپیوسته با تصویب شورای برنامه‌ریزی آموزشی و درسی علمی کاربردی، در دانشگاه جامع علمی کاربردی راه‌اندازی شد.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی با اعلام این خبر اظهار داشت: تضمین کیفیتِ نرم افزار، بخشی از مدیریت کیفیت است و شامل مجموعه ای برنامه ریزی شده از اقدامات سازمانی و فرآیندی است که همه پردازش ها، روش ها، فعالیت ها و همه بخش های مهندسی نرم افزار را مطابق با استانداردهای تعریف شده تضمین می‌کند. این مساله موجب کاهش زمان لازم برای توسعه محصول و ارائه به بازار، کاهش هزینه‌ها و رضایت تمامی ذینفعان درگیر در پروژه خصوصاً مشتری و کاربران نهایی می‌شود.

علیرضا جمالزاده اظهار داشت: این رشته بر مبنای نیازسنجی آموزشی و با هدف پایش و انطباق فرآیندها، روش‌ها و فعالیت‌های مهندسی نرم‌افزار با استانداردهای تعریف‌شده، با مشارکت تیمی از متخصصان و صاحب نظران، با هدایت مستقیم دانشگاه در ذیل گروه صنعت، تدوین، تصویب و مقرر شد در مراکزی که شرایط، تجهیزات و امکانات مورد نظر را دارند، تحت نظارت دانشگاه جامع علمی کاربردی اجرا شود.

وی افزود: دانش آموختگان این رشته با گذراندن دروسی مانند استانداردها و مدل های کیفیت نرم‌افزاری، طراحی آزمون های نرم افزاری، تحلیل سیستم های نرم افزاری و استانداردهای چرخه توسعه نرم‌افزار و کسب قابلیت هایی همچون بررسی فنی و بازبینی محصول نرم‌افزاری، توانایی در نوشتن تست پلن و تست کیس های مفهومی، طراحی تست امنیت و تست عملکرد می توانند به عنوان کارشناس یا تحلیل‌گر یا مهندس تضمین کیفیت نرم‌افزار، آزمون ساز و مهندس تست نرم‌افزار در حوزه های شغلی مرتبط مشغول و مشاغل مرتبط را احراز کنند.

دبیر شورای برنامه ریزی آموزشی و درسی دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: علاقمندان به تحصیل در این رشته‌ می توانند ضمن مشاهده سرفصل دروس در بخش سرفصل برنامه های مصوب در پرتال اطلاع رسانی دانشگاه جامع علمی کاربردی به نشانی uast.ac.ir در پذیرش جدید دوره های کارشناسی ناپیوسته دانشگاه جامع علمی کاربردی ثبت نام کنند.

گام وزارت علوم برای افزایش بهره‌وری، نقش دانشگاه‌ها در انتخابات و درگذشت فیلسوف غرب‌شناس

انتشار گزارش عملکرد موسسه‌های آموزش عالی برای پیشگیری از دوباره‌کاری

گزارش عملکرد سامانه پیشینه پژوهش با نگاهی به مقطع تحصیلی، گروه آموزشی و وابستگی سازمانی کاربران و عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منتشر شد.

بسیاری از پژوهش‌های دانشگاهی در پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها انجام می‌شوند و بخشی از مقاله‌های علمی نیز دستاورد همین پژوهش‌ها هستند. آسانی دست‌یابی به این منابعِ کلیدی و کاربست دستاوردهای آنها در فرایند پژوهش برای پژوهشگران و در چرخه تولید برای جامعه و صنعت بسیار ارزشمند است.

پژوهشگاه علوم و فناوری اطلاعات ایران (ایرانداک) کار ثبت، سازمان‌دهی، و اشاعه اطلاعات علم و فناوری کشور را بر دوش دارد و از ده‌ها سال پیش، مرکز دریافت نسخه‌ای از پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و پیشنهاده‌ها و اطلاع‌رسانی آنها به جامعه علمی کشور بوده است. ایرانداک با پشتوانه روزافزونِ بیش از ۹۱۹ هزار پایان‌نامه و رساله و نزدیک به ۳۹۷ هزار پیشنهاده، سامانه پیشینه پژوهش را در نشانی PISHINEH.IRANDOC.AC.IR برای خدمت به نظام علمی کشور راه‌اندازی کرده است.

این سامانه به دانشجویان تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران کمک می‌کند تا از پیشینه کار خود در پایان‌نامه‌ها و رساله‌ها و پیشنهاده‌ها در پایگاه اطلاعات علمی ایران (گنج) در نشانی GANJ.IRANDOC.AC.IR آگاهی یابند و از کار دوباره پرهیز کنند و با منابع کنونی درباره پژوهش خود نیز آشنا شوند. از دیگر کارکردهای این سامانه، پیشگیری از بدرفتاری علمی در نخستین گام یک پژوهش، با آگاه‌سازی استادان و نهادهای تصمیم‌گیر در دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها از کارهای همانند است.

برای کاربست این سامانه، کاربران می‌توانند پس از نام‌نویسی، وارد سامانه شوند و درخواست خود را وارد کنند. نتیجه بررسی کارشناسان آموزش‌دیده ایرانداک در کوتاه‌ترین زمان برای کاربر و نیز همه کسانی که کاربر بخواهد، فرستاده می‌شود.

این گزارش، عملکرد سامانه پیشینه پژوهش را با نگاهی به مقطع تحصیلی، گروه آموزشی، و وابستگی سازمانی کاربران و عملکرد دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها، و مؤسسه‌های آموزش ‌عالی و پژوهشی دولتی و غیردولتی در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ نشان می‌دهد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار علم و آموزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha