۲۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبرنگار: 1053
کد خبر: 85356757
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمبود ظرفیت انبار کالا مشکل اصلی گمرک قزوین

۲۷ دی ۱۴۰۲، ۸:۵۹
کد خبر: 85356757
کمبود ظرفیت انبار کالا مشکل اصلی گمرک قزوین

قزوین - ایرنا - مدیرکل گمرک قزوین با اشاره به مشکل کمبود ظرفیت انبارهای موجود این مرکز، گفت: براساس برنامه ریزی ها قصد داریم تا زمان احداث و بهره برداری از بندر خشک استان از فضای ۱۲ هزار هکتاری موجود نهایت استفاده را به عمل آوریم.

سعید نادری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان این مطلب، اظهارکرد: کالاها تا زمان دریافت مجوزهای قانونی از جمله استاندارد، بهداشت یا قرنطینه در پنج باغ انبار کالا در گمرک قزوین می مانند و بعد از اخذ گرفتن مجوزهای قانونی طی ۴۸ ساعت از انبارها خارج می شوند.

وی ادامه داد: عمده کالاهای وارداتی که به صورت معمول به گمرک قزوین منتقل می شود شامل شامل کمپرسور کولرخودرو، دستگاه‌های مکانیکی، اجزا و قطعات تریلرها و سایر پلی اترها و از کشورهایی چون عمارات، چین، ترکیه، آلمان و ایتالیا است.

نادری در خصوص میزان واردات کالاها به گمرک قزوین نیز خاطرنشان کرد: میزان واردات کالا به گمرک قزوین از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۵۸ هزار تن کالا به ارزش ۹۴۳ میلیون دلار بود و در حوزه صادرات هم ۶۴۰ هزار تن کالا به ارزش ۴۲۱ میلیون دلار به کشورهای هدف صورت گرفته است.

این مسوول اضافه کرد: بیشترین اقلام صادراتی استان قزوین شامل محصولاتی چون روغن پایه، پودرهای شوینده، میله‌های فولادی، اکسید مولیبدن و تریلرهای سردخانه دار به کشورهایی از جمله عراق، عمارات، پاکستان، ترکیه و روسیه بوده است.

مدیرکل گمرک استان قزوین یادآور شد: مجموع درآمد گمرک استان طی ۹ ماه نخست امسال بالغ بر ۲۳ هزار و ۴۲۷ میلیارد ریال بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha