استولتنبرگ: وضعیت اوکراین در میدان جنگ بسیار دشوار است

تهران- ایرنا- ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو با بیان اینکه در حال حاضر ارتش روسیه در بسیاری از مناطق در خطوط مقدم جنگ با اوکراین در حال پیشروی است، گفت: وضعیت نیروهای اوکراینی در میدان جنگ بسیار دشوار است.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، استولتنبرگ با اشاره به اینکه مسکو در میدان جنگ به شدت بر نیروهای اوکراینی فشار وارد می‌کند، تاکید کرد: وضعیت بسیار خطیری در خطوط مقدم جنگ در اوکراین حکمفرما است و هرگز نباید روسیه را دستکم بگیریم.

دبیر کل ناتو با بیان اینکه مسکو تنها در صورتی با یک صلح عادلانه موافقت خواهد کرد که متوجه شود به خاطر ادامه جنگ بهای بسیار بالایی می‌پردازد، حاطرنشان کرد: ما باید در کنار اوکراین باشیم چرا که پیروزی اوکراین که می‌تواند با حمایت غرب حاصل شود، تنها راهی است که ولادیمیر پوتین را بر سر میز مذاکره خواهد نشاند.

استولتنبرگ با تاکید بر اینکه در حال حاضر هیچ نشانه‌ای مبنی بر برنامه‌ریزی پوتین برای دستیابی به صلح دیده نمی‌شود، یادآور شد: اما زمانی که رئیس جمهور روسیه متوجه شود که ما از حمایت تسلیحاتی اوکراین دست نخواهیم کشید، رویکرد خود را نسبت به ادامه جنگ در اوکراین تغییر خواهد داد.

به گزارش ایرنا، رئیس جمهور روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha