دیدار پوتین با وزیر خارجه کره شمالی و دعوت رسمی از رئیس جمهور روسیه برای سفر به پیونگ یانگ

تهران- ایرنا- ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه سه‌شنبه با چوئه سون هوی وزیر خارجه کره شمالی در کرملین دیدار و طرفین درباره گسترش همکاری‌های دو جانبه مذاکره کردند.

به گزارش بامداد چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه خبری ان‌اچ‌کی، در بیانیه‌ای که در همین رابطه از سوی کرملین منتشر شد، آمده است: سرگئی لاوروف وزیر خارجه و یوری اوشاکوف مشاور رئیس جمهور روسیه نیز در این مذاکرات حضور داشتند.

این بیانیه می‌افزاید: چوئه و لاوروف که پیش‌تر نیز با یکدیگر مذاکره کرده بودند، در این دیدار پیشنهاد افزایش همکاری‌های مسکو و پیونگ یانگ در زمینه‌های نظامی و اقتصادی را به اطلاع پوتین رساندند.

به نوشته ان‌‎اچ‌کی، لاوروف و همتای کره شمالی وی سه‌شنبه با یکدیگر دیدار کرده و ضمن تاکید بر گسترش روابط دو جانبه در مورد سفر احتمالی پوتین به پیونگ یانگ گفت وگو کرده بودند.

وزرای خارجه دو کشور همچنین طی دیدار خود در مورد گسترش همکاری‌های عملی میان دو کشور و آمادگی انجام اقدامات لازم برای تحقق توافق‌های به دست آمده در نشست سران دو کشور در سپتامبر سال گذشته گفت وگو و رایزنی کردند.

در همین حال دیمیتری پسکوف سخنگوی کرملین نیز اعلام کرد که پوتین به کره شمالی دعوت شده و انتظار می‌رود در صورت لزوم از این کشور دیدار کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha