نگاه اقدامی یا اقناعی در دستور کار دولت است/شفاف‌سازی اقدمات، عامل افزایش سرمایه اجتماعی

تهران- ایرنا- رییس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: اقدام برای مردم یا در صورتی که امکان پاسخ‌گویی نباشد، اقناع آنان و برخورد با صبوری و روی گشاده، خط قرمز دولت است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، حجت‌الاسلام و المسلمین «احمد صالحی» امروز (سه شنبه) در خاتمه بازدید از دایره ارتباطات مردمی بانک مسکن در جمع خبرنگاران افزود:‌ به طور قطع شفاف‌سازی اقدامات ارکان دولت و مجموعه‌های بانکی، یکی از مولفه‌های افزایش سرمایه اجتماعی است و مردم چنانچه ببینند در حوزه عملکردی، همه مجموعه‌های دولت و دستگاه‌های خدمات رسان اقدامات خود را به صورت شفاف ارائه می‌کنند، امید مردم و سرمایه اجتماعی نظام که مورد توجه رهبر معظم انقلاب و تاکید رییس‌جمهوری است، افزایش می یابد.

وی بیان‌داشت: مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در تلاش است تقاطع ارتباط بین مردم و دولت، ارزیابی‌کننده و تب‌سنج دستگاه‌ها و مدیران باشد و در همین راستا به صورت میدانی و اقدامی نسبت به ارزیابی عملکرد دستگاه‌ها اقدام می‌کنیم.

حجت‌الاسلام صالحی با بیان اینکه تاکنون بسیاری دستگاه‌ها به دلیل کم‌کاری‌ از این مرکز تذکر گرفته اند، خاطرنشان‌کرد: مردم باید نسبت به پاسخگویی دستگاه‌های دولتی و خدمات رسان اطمینان خاطر داشته باشند و این دستگاه‌ها بدون زحمت، بدون رنجش خاطر و با رعایت کرامت انسانی به ارائه خدمات بپردازند.

در این بازدید، «سید عباس حسینی» مدیرعامل بانک مسکن اظهار داشت: امروز بانک مسکن با عقد قرارداد حدود ۳۱۵ هزار واحد، نزدیک به ۷۵ هزار میلیارد تومان پرداختی به پیمانکاران در ساخت مسکن پیشرو بانک‌ها در موضوع مسکن است و حدود ۱۱۰ هزار میلیارد تومان هم در تعهد دارد که همگام با پیشرفت پروژه‌ها پرداخت خواهد کرد.

وی بیان‌داشت: بانک مسکن به تنهایی تامین تسهیلات بیش از ۷۰ درصد نهضت ملی مسکن را تا به امروز به پیش برده است، این در حالی است که کمتر از چهار درصد کل سپرده‌های شبکه بانکی در این بانک است.

برپایه این گزارش و مطابق آمارها، در ۱۰ ماهه امسال بیش از ۵۵ هزار تماس مردمی به دایره ارتباطات مردمی بانک مسکن حاصل شد که به معنای متوسط پنج تا ۶ هزار تماس در ماه است.

این تماس‌ها بیشتر مربوط به شکایات، انتقادات، همچنین درخصوص تسهیلات بانکی، اوراق تسهیلات بانکی و برخی خدمات بانکی بوده است.

دایره ارتباطات مردمی بانک مسکن با دارا بودن یک سامانه چهار رقمی و پنج خط تلفن با ۱۰ نفر پاسخگو، در ساعات کاری پاسخ‌گوی مشتریان است و در ساعت‌های غیرکاری نیز تماس‌ها از طریق صندوق پستی دریافت می‌شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha