۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبر: 85356298
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۰ مسجد استان یزد برای مراسم اعتکاف آماده شد

۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۴۹
کد خبر: 85356298
۲۰۰ مسجد استان یزد برای مراسم اعتکاف آماده شد

یزد- ایرنا- مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد گفت: تاکنون ۲۰۰ مسجد برای برگزاری مراسم اعتکاف در ۱۲ شهرستان استان اعلام آمادگی کردند که نا زمان برگزاری به آمار آن اضافه می‌شود.

به گزارش روز سه‌شنبه روابط عمومی تبلیغات اسلامی یزد، حجت‌الاسلام " علیرضا نجیمی " با اشاره به آغاز ثبت نام اعتکاف افزود: ثبت نام مراسم معنوی اعتکاف به صورت اینترنتی در سایت www.tebyanyazd.ir تا دوم بهمن‌ماه امسال ادامه دارد.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی انجام شده برای مساجد استان گفت: این تعداد مسجد برای حضور معتکفان مهیا شده و چنانچه نیاز باشد به تعداد مساجد برگزار کننده اضافه می‌شود.

این مسئول با اشاره به حضور دانش‌آموزان یزدی در مراسم اعتکاف تصریح کرد: از ویژگی‌های اعتکاف امسال این است که حدود ۶۰ مسجد برای حضور دانش آموزان معتکف تدارک دیده شده است.

نجیمی، مناجات و شب زنده‌داری، مجالس تلاوت قرآن و تلاوت مجلسی، شب خاطره و شبی با شهدا، برگزاری جلسات کرسی‌های آزاد اندیشی، جشن‌های امیرالمومنین علی (ع) و اعمال ام داوود به عنوان برنامه شاخص این ایام است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی یزد با اشاره به اقدام متولیان مساجد در این زمینه عنوان کرد: پیش از این سامانه‌ای تدارک دیده شده است و در تمام گستره استان، اطلاعات مورد نیاز از مساجد را جمع‌آوری و بستر برای برگزاری مراسم اعتکاف آماده است.

نجیمی ادامه داد: معتکفان استان با مراجعه به سایت تبیان که در آن تمام مشخصات مساجد استان بارگذاری شده و متناسب با اینکه از قشر دانشجو، دانش‌آموز، خواهر و برادر هستند مسجد مورد نظر خود در این سامانه برای استفاده از این ایام و حضور به عنوان معتکف تعیین کنند.

مراسم اعتکاف از ۱۳ تا ۱۵ ماه رجب برگزار می‌شود و این آیین معنوی سال گذشته در ۱۴۰ مسجد شهری و مناطق روستایی استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha