رحمت و عنایت ویژه الهی در ماه رجب از زبان «آقامجتبی تهرانی»+ فیلم

تهران- ایرنا- مرحوم آیت الله «مجتبی تهرانی» ماه رجب را موقعیتی خوب برای خواندن دعاها می‌دانست و می‌گفت که خدا می‌خواهد در این ماه به بندگان خود عنایت کند. 

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا مرحوم آیت الله مجتبی تهرانی از ماه رجب به عنوان یک موقعیت زمانی خوب و ماه حضرت علی (ع) یاد کرد و گفت که این ماه بزرگ خدا با ماه علی (ع) یکی است.

وی با بیان چند روایت افزود: ماه رجب ماهی است که رحمت خدا فراوان بر بندگان ریزش می کند. خودتان را در معرض این رحمت الهی قرار دهید و زیاد استغفار کنید. موقعیت خوبی است. به سراغ این دعاها بروید که دل را جلا می دهد. در خلوت خودتان بخوانید تا اصلاح شوید.

این استاد اخلاق اضافه کرد: وقتی دعاهای ماه رجب را می بینم، گویی یک خط در دعاهای این ماه آمده و آن این است که خدا می خواهد در این ماه به بندگان خود عنایت کند. در دعای اول این ماه می خوانیم «یا من یملک حوائج السائلین» و دعای دوم هم خاب الوافدون علی غیرک. کسانی که به سوی غیر تو رو آورند محروم هستند.

آقامجتبی تهرانی که به همه سفارش می کرد در لیلة الرغائب برای همه دعا کنید، ادامه داد: این ماه، ماهی است که خدا می خواهد عنایت کند و اگر در روایات آمده که رحمت خدا در این ماه بر بندگان ریزش دارد، گویای همین معناست.

اولین شب جمعه ماه رجب را لیلة‌الرغائب می نامند که به معنای شب عطا و بخشش بسیار یا شب میل و خواسته است و از پیامبر اکرم (ص) اینگونه نقل شده است که از اولین شب جمعه در ماه رجب غافل نشوید. زیرا شبی است که فرشتگان آن را لیلة الرغائب می‌ نامند. این نامگذاری به این جهت است که هنگامی که یک سوم از شب گذشت، هیچ فرشته ‌ای در آسمان‌ها و زمین نمی ‌ماند مگر این که در کعبه و اطراف آن جمع می‌ شوند. آنگاه خداوند می فرماید «ای فرشتگانم هر چه می‌ خواهید از من درخواست کنید.» و فرشتگان عرض می‌ کنند «حاجت ما این است که از روزه ‌داران رجب درگذری» که خداوند می ‌فرماید «این کار را انجام دادم».

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha