۳۳ تیم عملیاتی و امدادی در رزمایش صنعت آب و برق در سمنان مشارکت دارند

سمنان - ایرنا - سخنگوی رزمایش تمرینی آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور گفت: مشارکت ۱۳ تیم عملیاتی و ۲۰ تیم امدادی برای برگزاری این رزمایش با مشارکت چهار استان پیش‌بینی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمد حسینی نژاد روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران درباره برگزاری رزمایش تمرینی آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور در سمنان افزود: در این رزمایش استان‌های سمنان به همراه استان‌های یاری‌رسان خراسان شمالی، خراسان رضوی و گلستان مشارکت دارند.

وی خاطرنشان کرد: رزمایش فردا ۲۷ دی با هدف هماهنگی صنعت آب و برق استان سمنان با موضوع بررسی سناریوی مشترک برنامه‌ریزی شده است.

وی خاطرنشان کرد: انتظار می رود در این رزمایش ۱۳ تیم به استعداد ۶۹ نفر عملیاتی، چهار دستگاه لودر، چهار دستگاه کمپرسی، سه دستگاه جرثقیل، سه دستگاه تانکر آب رسان، یک دستگاه برج نوری سیار، ۱۰ دستگاه خودروی عملیاتی کمک‌دار، یک دستگاه بالابر و ۱۰ دستگاه خودرو ویژه تدارکات پشتیبانی و یدک کش حمل کابل همکاری و همراهی داشته باشند.

۳۳ تیم عملیاتی و امدادی در رزمایش صنعت آب و برق در سمنان مشارکت دارند

سخنگوی رزمایش تمرینی آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور یادآور شد: بیش از ۲۰ تیم از نیروهای انتظامی و امدادی نظیر نیروی انتظامی، آتش نشانی، بسیج، اورژانس و هلال احمر در هر چه بهتر برگزار شدن این رزمایش به میزبانی شهرستان سمنان همکاری می‌کنند.

حسینی نژاد با بیان اینکه برای این رزمایش یک سناریو مشترک مختص صنعت آب و برق پیش بینی شده است، افزود: هر چهار شرکت دخیل در این رزمایش سناریوهایی به جهت ارزیابی خود و استان های یاری‌رسان را پیش بینی کرده‌اند که در روز چهارشنبه آن را مورد بررسی قرار می دهند.

وی افزود: به صورت کلی رزمایش پیش رو با هدف رفع موانع و مشکلات در حوزه آب و برق برای تداوم خدمت رسانی به مشترکان پیش بینی و به اجرا در می آید. طبق برنامه و در پی هشدار سطح قرمز اداره کل هواشناسی سمنان و اعلام خبر ورود سامانه بارشی به این شهرستان و تداوم افزایش شدت بارش ها و ایجاد اختلال به دلیل بروز سیل در تاسیسات و تجهیزات شرکت های آب و برق، این رزمایش در موعد مقرر به انجام خواهد رسید.

سخنگوی رزمایش تمرینی آموزشی مدیریت بحران و پدافند غیرعامل صنعت آب و برق منطقه شمال شرق کشور افزود: تمام اقدامات با استفاده از ظرفیت و نفرات صنعت آب و برق استان و کمک استان های یاری رسان از خراسان شمالی، رضوی و گلستان در این رزمایش یک روزه به انجام خواهد رسید و پیش بینی می شود برای این امر و به جهت بازسازی و بهینه سازی واقعی شبکه های آبرسانی و برق رسانی مبلغی بالغ بر ۱۳ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری واقعی صورت پذیرد.

وی اضافه کرد: برای هماهنگی انجام رزمایش پنج کمیته تخصصی تعریف و ابلاغ وظیفه شده است تا مواردی همچون اطلاع رسانی، برنامه ریزی، پشتیبانی، عملیات، ایمنی و بهداشت حرفه‌ای(HSE) به صورت کامل و بدون نقص در راستای اجرای موفق رزمایش مورد نظارت و بررسی قرار گیرد تا در مواقع بروز حادثه به صورت واقعی همدلی و همکاری بیشتری بین دستگاه های خدمت‌رسان وزارت نیرو برقرار باشد.

در این رزمایش مسوولانی از مدیریت بحران و پدافند غیرعامل کشور حضور دارند و شناخت شیوه های منجر به پایداری، به وسیله الگوهای مختلف کاهش آسیب‌پذیری در برنامه‌ریزی و مدیریت بحران و پدافند غیرعامل مدنظر است تا شرایط مطلوبی را برای کاهش کارآمد و موثرتر خطرات احتمالی در سطوح مختلف ایجاد کند.

از آنجا که حیات و فعالیت بسیاری از زیرساخت‌ها و خدمات در کشور منوط به تداوم خدمات آب و برق است و به طور کلی لزوم تداوم و پایداری تامین آنها یک اصل حیاتی و ضروری به شمار می رود، برگزاری چنین رزمایش هایی به مدیریت سوانح طبیعی کمک بسیار شایانی می کند.

طبق برنامه اجرای این رزمایش با موضوع تغذیه مصنوعی زرتل در شرکت آب منطقه ای، پست ۶۳ کیلوولت شرق ۲ در شرکت برق منطقه ای، سه مورد از تاسیسات مهم آبرسانی شهر سمنان در شرکت آبفا و تاسیسات تامین برق آپارتمان‌های فجر در شرکت توزیع برق، برنامه‌ریزی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha