بانوان روستایی در دومین دوره جام پرچم مشارکت دارند

سنندج- ایرنا- سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: در دومین دوره جام پرچم( مسابقات قهرمانی روستاییان کشور) علاوه بر اضافه شدن ۲ رشته کاراته و پرتاب وزنه دو ومیدانی، بانوان نیز امکان شرکت در رشته های اضافه شده را دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شهرام عظیمی روز سه‌شنبه در نشست کارگروه دومین دوره جام پرچم کردستان در سنندج، اظهار کرد: اولین دوره جام پرچم ویژه روستاییان، پارسال با وجود اغتشاشات، بصورت روستا به روستا برگزار شد.

وی با اشاره به شرکت ۳۲ هزار تیم در این مسابقات با بیش از ۳۲۰ هزار نفر در رشته مینی فوتبال ، افزود: این جام در عمل به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی برگزار شد که با استقبال ویژه روستاییان همراه بود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان گفت: در دوره دوم به دنبال ایجاد عدالت جنسیتی هستیم و برای همین بانوان نیز در هر سه رشته مینی فوتبال، دو و میدانی و کاراته امکان شرکت در مسابقات را دارند.

وی ادامه داد: رشته ها بر اساس آمایش سرزمینی احصا شده و علاوه بر افزایش تعداد رشته‌های ورزشی، نفرات شاخص این مسابقات به‌ صورت مستقیم به اردوی تیم‌های ملی دعوت شوند.

افزایش رشته های ورزشی، شناسایی استعدادهای برتر ورزش روستایی و برگزاری در ۲ بخش مردان و بانوان از جمله اهداف مدنظر جام پرچم بود که عظیمی به آن اشاره کرد و افزود: رویکرد معاونت فرهنگی و توسعه ورزش همگانی برگزاری جشنواره های ورزشی پرشور است تا از جنبه تفریحی صرف خارج شده و از پشتوانه آن برای ظرفیت سازی در کشور استفاده شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان ادامه داد: تلاش کرده ایم تا منابع مالی را به سمت بهره برداری فدراسیونهای ورزشی هدایت کنیم تا خروجی آن به پرورش استعدادهای قهرمانی و بازیکن پروری و نیز برگزاری اردوهای رقابتی تر و فشرده تر تیمهای ملی منجر شود.

عظیمی از پای کار آمدن سازمان ورزش بسیج عشایری کشور خبر داد و گفت: تفاهم‌نامه‌هایی با این سازمان برای برگزاری جام پرچم و جام خانه های ورزش روستایی امضا شده است.

وی با انتقاد از خانه های ورزش روستایی در برخی استانها که دچار چالش و آسیب است، گفت: اعتباری که برای خانه های ورزش روستایی اختصاص یافته، بصورت صحیح مورد بهره برداری قرار نگرفته که باید این ساختار مویرگی موثر در تداوم ورزش روستایی به درستی به فعالیت خود ادامه دهد.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان با بیان اینکه در سند تحول مردمی دولت سیزدهم به صراحت آمده است که رویدادهای سطح ملی روستاییان ساماندهی شود، یادآور شد: یکی از رویکردهای این بند از سند، برگزاری جام پرچم است که اولین دوره آن با موفقیت انجام شد.

وی اعتبار امسال کردستان برای برگزاری جام پرچم را هزار و ۷۰۰ میلیون ریال اعلام کرد و افزود: به نسبت تعداد تیم و کیفیت برگزاری مراسم، این اعتبار قابل تغییر است.

جام پرچم رویدادی برای رفع کم تحرکی و ایجاد نشاط

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان هم در این نشست اظهار کرد: هدف از برگزاری جام پرچم، بنا بر منویات رهبر معظم انقلاب، ایجاد عدالت اجتماعی در حوزه ورزش و دیگر حوزه‌های اجتماعی است.

آمنه غلام ویسی ادامه داد: امروزه کم تحرکی به عنوان معضلی در جامعه است که اگرچه در جامعه روستایی به تناسب کار شاید کمرنگ‌تر باشد ولی به هر حال وجود دارد که موجب بیماری افراد می شود.

وی با اشاره به استقبال خوب از جام پرچم در دوره اول در کردستان، گفت: امیدواریم امسال هم برنامه ای با همان قوت و بهتر از دوره اول با مشارکت دستگاههای اجرایی برگزار شود.

سرپرست اداره کل ورزش و جوانان کردستان یادآور شد: با همکاری مدیرکل دفتر امور روستایی جشنوراه های فرهنگی و ورزشی زنان روستایی در روستاهای مختلف استان در حال برگزاری است که با استقبال بسیار خوب زنان روستایی مواجه شده است.

دومین دوره جام پرچم در سه رشته مینی فوتبال، کاراته و دو و میدانی از ۱۲ بهمن در سراسر کشور آغاز می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha