کسب رتبه‌های برتر ملی به همت آموزش و پرورش سمنان

سمنان - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان به بیان برخی از دستاوردها و موفقیت‌های دانش‌آموزان و معلمان در حوزه‌های علمی، ورزشی، و فرهنگی در نظام تعلیم و تربیت استان سمنان پرداخت.

سیدجمال وزیری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، گفت: جامعه آموزش و پرورش جامعه‌ای توانمند، متدین و انقلابی هستند و به برکت نظام جمهوری اسلامی ایران و ایثار و فداکاری معلمان شاهد رخدادهای خوب در مدرسه‌ها هستیم.

وی با اشاره به برگزاری همایش ملی تقدیر از شوراهای برتر آموزش و پرورش کشور با حضور وزیران کشور و آموزش و پرورش در سالن پیامبر اعظم(ص) وزارت کشور بیان کرد: در این آیین از سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان به عنوان یکی از پنج استاندار برتر و فعال کشور در برگزاری نشست شورای آموزش و پرورش تقدیر شد.

وی خاطر نشان کرد: ۱۲ دانش‌آموز این استان موفق به کسب رتبه برتر در جشنواره نوجوان سالم کشور شدند.

جشنواره نوجوان سالم (یاریگران زندگی) با دارا بودن سه محور خلاقیت‌های دانش‌آموزی، ابتکارات مدرسه‌ای و ابتکارات جامعه‌محور و نیز بیش از ۲۰ رشته از جمله نقاشی، انشا، عکاسی، مقاله‌نویسی، ایده پردازی، روزنامه دیواری، نرم افزار چندرسانه ای، مقاله نویسی، اقدام پژوهی، فیلم داستانی، پویا نمایی، نقاشی، تصویرسازی، پوسترسازی، موشن گرافی، بازی‌های رایانه ای، تئاتر صحنه‌ای و ابتکارات مدرسه‌ای شامل محصولات فرهنگی ، بازی‌ها و سرگرمی، و پروژه‌های ابتکاری، ظرفیت ارزشمندی برای سرمایه‌گذاری در زمینه ترویج پیام‌های پیشگیرانه در سطح جامعه بزرگ مدارس، دانش‌آموزان و خانواده‌ها است.

وزیری بیان کرد: کسب مدال طلای مسابقات قهرمانی کاراته آسیا توسط دانش‌آموز مهدیشهری به میزبانی کشور مالزی و شهر مالاکا در تابستان امسال، موفقیت ۶ معلم این استان در جشنواره الگوی برتر تدریس، از دیگر دستاوردهای ارزشمند استان سمنان است.

وی ادامه دامه داد: کسب سه رتبه در مسابقات ملی اذان توسط دانش‌آموزان با نیازهای ویژه، کسب ۴۱ رتبه در مسابقات ملی قرآن، نماز و عترت، کسب مقام پنجم مسابقات ملی هندبال پسران دوره متوسطه، و کسب رتبه نخست در جشنواره نوجوان خوارزمی توسط دانش‌آموز شاهرودی با نیازهای ویژه، از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان سمنان در سال ۱۴۰۲ است.

وی افزود: کسب رتبه دوم کیفیت بخشی فعالیت پرورشی، کسب ۴۴ رتبه در پرسش مهر رییس جمهور و رشد ۲۳ درصدی در زمینه طرح معلم پژوهنده، و کسب یک مدال طلا و ۲ مدال برنز المپیاد دادرس، از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان سمنان در سال ۱۴۰۲ است. طرح المپیاد دادرس یکی از موثرترین طرح‌های ملی هلال احمر است که دانش آموزان آموخته‌ها و داشته‌های امدادی خود را تمرین و از این مهارت ها در مواقع بحرانی در خانواده و جامعه استفاده می کنند.

به گفته مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، همزمان با آغاز سال تحصیلی (۱۴۰۲-۱۴۰۳) اجرای پویش نمازخانه آرایی، کسب مقام دوم در درس پژوهی در مدارس استثنایی، کسب پنج پرچم افتخار توسط دانش‌آموزان این استان در اردوی ملی خبرگزاری دانش آموزی(پانا) و افتتاح ۱۰ طرح ورزشی و راه‌اندازی کانون‌های ورزشی، از دیگر دستاوردهای آموزش و پرورش استان سمنان در سال ۱۴۰۲ است.

کسب رتبه‌های برتر ملی به همت آموزش و پرورش سمنان

طرح «رویداد جهاد تبیین دانش‌آموزی» تا افزایش ۱۰ درصدی قبولی در کنکور

وی بیان کرد: استان سمنان از لحاظ شمار پوشش دانش‌آموزان به نسبت جمعیت در اجرای طرح «رویداد جهاد تبیین دانش‌آموزی» در کشور رتبه نخست را از آن خود کرد.

وی ادامه داد: یکهزار و ۱۶۵ مدرسه استان سمنان و در هر مدرسه یک مربی به منظور تحقق جهاد تبیین در بین دانش آموزان در طرح «رویداد جهاد تبیین دانش‌آموزی» مشارکت دارند.

وزیری تصریح کرد: کسب هفت مدال طلا، نقره و برنز در المپیاد علمی و رشد ۱۰ درصدی در قبولی کنکور سراسری در سال ۱۴۰۲ در مقایسه با ۱۴۰۱ و کسب رتبه دوم کشور در زمینه قبولی در کنکور سراسری، از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان سمنان است.

وی بیان کرد: کسب مدال طلا و نقره در لیگ علمی پایا که توسط بسیج دانش‌آموزی برگزار می‌شود و کسب رتبه نخست جشنواره ملی «رسانش»، از دیگر موفقیت‌های آموزش و پرورش استان سمنان در ۱۴۰۲ است. «رسانش» تنها جشنواره رسانه‌های دانش‌آموزی در کشور است که پذیرش آثار به صورت گروهی است و به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان از سال ۱۳۹۷ برگزار می شود.

وی اضافه کرد: کسب ۲ مقام توسط معلمان و یک مقام توسط دانش‌آموزان استان سمنان در جشنواره ملی پژوهشگران برتر، پیگیری راه‌اندازی آزمایشگاه سیار در مدرسه‌ها با اولویت مناطق محروم و کم برخوردار با هدف توسعه عدالت آموزشی، از جمله دستاوردهای استان سمنان در سالجاری است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز و یکهزار همکار فرهنگی از این استان به اردوی معنوی راهیان نور در سالجاری اعزام شدند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌ها برای راه‌اندازی کانون تندرستی در استان سمنان، افزود: نخستین کانون تندرستی در گرمسار راه‌اندازی شده است.

این مسوول افزود: بیش از ۶۰ هزار دانش آموز از استان سمنان در مسابقات حفظ قرآن یک جزء یا تمام جزء‌ها شرکت کردند و موفق به مقام‌آوری شدند.

وی با بیان اینکه امسال سه دارالقرآن در استان سمنان افتتاح شد، گفت:۷۰ محفل انس با قرآن در مدرسه‌های استان سمنان در حال برگزاری است.

فعالیت نخستین «کانون یاریگران زندگی»

وزیری تصریح کرد: یکهزار و ۵۰۰ دانش آموز و فرهنگی در استان سمنان در اردوی راهیان شرکت کردند و نخستین «کانون یاریگران زندگی» با تمرکز بر پیشگیری از اعتیاد و آسیب‌های اجتماعی در استان در حال راه‌اندازی است.

وی بیان کرد: سمنان از استان‌های پیشرو در پیشگیری از اعتیاد در قالب یاریگران زندگی در حال فعالیت است و از لحاظ فعالیت کانون یاریگران زندگی در رتبه سوم کشوری قرار دارد.

وی با بیان اینکه استان سمنان در جشنواره علمدار رتبه نخست کشوری را از آن خود کرد، افزود: این استان در مسابقات قرآن، عترت و نماز جزو ۱۰ استان برتر کشور است و کسب پنج رتبه در مسابقات ملی ابتکار و نوآوری از دیکر موفقیت‌ها است.

وزیری اضافه کرد: میانگین نمرات امتخانات نهایی در استان سمنان بالاتر از میانگین کشور و در جایگاه چهارم بین استان‌های کشور قرار دارد.

وی با بیان اینکه افزایش مشارکت دانش آموزان در مسابقه‌ها، جشنواره‌ها و پویش‌ها با اهتمام پیگیری می‌شود، تصریح کرد: برنامه‌ریزی توزیع سری سوم نوشت افزار در بین نیازمندان و اخذ ۲۳۰ سند مالکیت و حمایت قضایی از ۵۰۰ همکار آموزش و پرورش از دیگر اقدام‌ها است.

نرخ باسوادی بالای ۹۸ درصد در استان سمنان

وی با اشاره به بالا بودن میانگین نرخ باسوادی در استان سمنان در مقایسه با آمار کشوری افزود: میانگین نرخ باسوادی در استان سمنان ۹۸ و ۶ دهم درصد و در کشور این عدد ۹۷ و سه دهم درصد است.

وزیری بیان کرد: استان سمنان در زمینه علوم پرورشی و آموزشی جایگاه مطلوب در بین استان‌های کشور دارد و این جایگاه نتیجه تلاش‌ها و همراهی‌ها در مجموعه آموزش و پرورش و بخش‌های دیگر است.

۱۳۲ هزار دانش آموز در بیش از یکهزار و ۱۰۰ مدرسه در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ مشغول به تحصیل هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha