۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 2645
کد خبر: 85355822
T T
۱۳ نفر

برچسب‌ها

طرح ملی آزادراه چالوس-رامسر چه زمانی اجرایی می‌شود؟

نوشهر- ایرنا- جمعی از مردم در دیدار با مدیران کل دستگاه های اجرایی در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر با اشاره به مصوبه احداث آزاد راه چالوس - رامسر در دولت سیزدهم خواستار تسریع در اجرای این طرح ملی باهدف رفع مشکل ترافیک غرب استان شدند.

به گزارش ایرنا، انشعابات چهارگانه، تغییرکاربری، تسهیلات بانکی بیشترین درخواست متقاضیان دیدار مردمی امروز با مدیران کل نهادهای اجرایی در دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر اعلام شد اما شماری از آنان در حاشیه این دیدار در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ترافیک را معضل اساسی زمان حاضر این خطه غربی استان برشمردند.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد. نور. نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند که سالانه پذیرای میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی و خارجی است.

آزادراه چالوس-رامسر ادامه آزادراه تهران- شمال بوده که با ساخت آن بسیاری ازچالش‌های مربوط در غرب مازندران رفع می‌شود، هیات دولت مهر سال گذشته با تأمین مالی این طرح ملی موافقت کرد و وزیر راه و شهرسازی در سفر هفته اوایل سال جاری به غرب مازندران گفته بود که به زودی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

هیات دولت در جلسه بیست و هفتم مهر به منظور تسریع در آغاز عملیات اجرایی فرآیند تأمین مالی پروژه آزادراه چالوس- رامسر، با صدور مجوز به وزارت راه و شهرسازی برای انعقاد قرارداد با "شرکت احداث، نگهداری، بهره برداری و انتقال آزادراه چالوس - رامسر" به سهامداری کنسرسیوم بانک‌های مسکن، ملی، ملت، تجارت، صادرات، سینا، کارآفرین و گروه کاپداج (شامل شرکت‌های پرلیت، استراتوس، جهان پارس، آبادراهان پارس و دیداس) موافقت کرد.

آزادراه در بودجه ۱۴۰۱ دارای ردیف اعتباری شد

دولت مردمی سیزدهم همچنین برای این پروژه مهم زیرساختی آزاد راه چالوس - رامسر در بودجه ۱۴۰۱ ردیف اعتباری در نظر گرفت تا اهالی منطقه طعم شیرین تصمیم جهادی را بچشند و روز به روز به حل مشکلات عدیده ای این منطقه امیدوارتر شوند.

آزاد راه چالوس - رامسر در مسیر کناره ۹۲ کیلومتر طول دارد که غرب مازندران با اجرای این طرح ملی برای همیشه با معضل مهم ترافیک در این منطقه گردشگرپذیر کشور خداحافظی خواهد کرد.

دولت مردمی سیزدهم که از همان آغاز فعالیت با هدف رفع مشکلات و تامین نیازهای ملت با همت جهادی پا به میدان کار گذاشته است که تاکنون احداث مرکز تجزیه و مبادلات پستی در نوشهر، ایجاد بزرگترین شهر سلامت کشور در رامسر، تسریع در احداث بیمارستان فوق تخصصی تنکابن، گازرسانی به مناطق کوهستانی، احیای مرکز مطالعات ماهیان سردآبی کشور در تنکابن، ایجاد دانشکده علوم پزشکی در غرب مازندران و صدور مجوز پروازهای خارجی در فرودگاه رامسر از جمله اقدامات دولت سیزدهم در منطقه غرب مازندران است که اهالی را نسبت به حل مشکلات زیرساختی هفت شهرستان غربی استان امیدوار کرده است.

مهرداد بذرپاش وزیر راه و شهرسازی در سفر چهارم خرداد سال جاری به غرب مازندران درباره آخرین وضعیت طرح ملی آزاد راه ساحلی چالوس - رامسر گفته بود با توجه به گردشگرپذیری و ورود چشمگیر مسافران و گردشگران اجرای این طرح جزو نیاز های ضروری این منطقه است.

شماری از شهروندان دیدار مردمی امروز دفتر غرب استانداری مازندران در نوشهر ترافیک شهری را یکی از معضلات اساسی این منطقه گردشگرپذیر مازندران دانستند که این چالش هرساله به ویژه در روزهای تعطیل حادتر می شود اما این شهروندان تامین زیرساخت‌ها از جمله احداث آزاد راه چالوس-رامسر را راهکار رفع مشکلات دیرینه این منطقه می دانند.

غرب مازندران با جلوه بی‌نظیر طبیعی و تاریخی به بهشت گردشگران داخلی شهرت دارد، منطقه‌ای که همواره در ایام تعطیلات و مناسبت‌ها میزبان میلیون ها مسافران بوده و سال‌ها است با امکانات محلی خدمات ملی ارایه می‌کند.

ترافیک، چالش جدی غرب مازندران

به تاکید اهالی غرب مازندران، زیرساخت های خدماتی اعم از آب، گاز، برق، راه و مخابرات برای جمعیت ثابت اهالی افزون بر یک میلیون نفری منطقه تعریف شده است، تامین و تقویت زیرساخت های منطقه با هدف پاسخگویی به جمیعت شناور این منطقه نگاه دولت و مجلس را می طلبد.

طرح ملی آزادراه چالوس-رامسر چه زمانی اجرایی می‌شود؟

حاج رضا صمدی شهروند رامسری که نخستین بار برای درخواست شخصی به دفتر غرب استانداری مازندران آمده بود در گفت و گو با خبرنگاران ایرنا، ازدحام ترافیک را یکی از چالش های اساسی شهرستان رامسر و غرب مازندران برشمرد و گفت : زیرساخت‌های این منطقه طی چهار دهه گذشته به موازات تغییرات جمعیتی و میزان خدماتی که ارایه می‌دهد توسعه نیافته و تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

وی یادآور شد: مسوولان امر باید هر چه زودتر این مصوبه دولت سیزدهم را اجرایی کنند چرا که همه تلاش رییس جمهور برای حل مشکلات مردم در مناطق مختلف کشور متمرکز شده است.

این شهروندان رامسری به حضور میلیونی مسافران در غرب مازندران اشاره و خاطرنشان کرد : خدمات دهی به جمعیت مسافران نیازمند مدیریت و برنامه ریزی اصولی است که احداث آزادراه چالوس - رامسر در همین راستا است.

صمدی اضافه کرد : مسوولان نهادهای مربوط در استان و منطقه برای اجرایی کردن این طرح باید تلاش مضاعف داشته باشند و همه اهالی غرب مازندران همچنان چمش انتظار اجرایی شدن این طرح ملی هستیم.

نیاز ضروری غرب مازندران

یکی دیگر از شهروندان امروز دیدار مردمی مدیران کل در نوشهر که خود را محمدرضا موسوی کلارآبادی به خبرنگار ایرنا معرفی کرد، اجرای این طرح ملی را نیاز ضروری غرب مازندران برشمرد و گفت : در ادوار گذشته به این نیاز اساسی اهالی پاسخ داده نشد اما دولت سیزدهم به این مهم توجه کرده است.

وی اظهارداشت: حل معضل ترافیک در غرب مازندران با بهره برداری این آزاد راه میسر است و همه اهالی امیدوارند تا هرچه زودتر این طرح اجرای و با توجه ویژه دولت و مسوولان امر کشوری و استانی به اتمام برسد.

وی بیان کرد : معضل ترافیک در غرب مازندران جانفرسا شده و روح و روان این منطقه گردشگری را آزار می دهد و این چالش در کنار دیگر کمبودهای زیرساختی نیز زندگی رومره اهالی را تحت تاثیر قرار داده است، اهالی از مسوولان می خواهند نگرانی ها و نیازهای اساسی منطقه را برطرف کنند که خواسته ای بحق است.

دولت سیزدهم به زیرساخت های غرب مازندران توجه کند

موسوی کلارآبادی تصریح کرد: طرح ملی آزاد راه چالوس - رامسر یکی اقدامات مهم دولت سیزدهم است که با اجرایی شدن آن خدمت بزرگی به مردم بومی منطقه شده است امید که دولت بتواند دیگر زیرساخت های این منطقه نظیر آب، گاز و برق در غرب مازندران ارتقا ببخشد.

استاندار مازندران در سفر شهرستانی به غرب مازندران گفته بود: زیرساخت‌های این استان طی این سال‌ها به موازات تغییرات جمعیتی و میزان خدماتی که ارایه می‌دهد توسعه پیدا نکرده است و تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد.

سید محمود حسینی در گفت و گو با ایرنا خاطرنشان کرد: برای باز کردن گره های کور ترافیکی در مناطق گردشگرپذیر غرب مازندران دولت با جدیت به دنبال اجرای طرح ملی آزادراه چالوس - رامسر است.

جمعی از کارشناسان می گویند یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود در منطقه غرب مازندران مناسب نبودن وضعیت راه‌هاست و این طرح ملی نیاز جدی منطقه محسوب می‌شود و این عزم دولت در ارتباط با این پروژه بزرگ عمرانی مازندران را باید جشن گرفت.

به گفته آنان احداث این آزاد راه غرب مازندران در واقع ادامه و تکمیل آزادراه تهران - شمال است که تردد بین غرب مازندران با شهرهای شرق استان گیلان را تسریع می کند.

طرح ملی آزادراه چالوس-رامسر چه زمانی اجرایی می‌شود؟

مدیرکل بازرسی، مدیریت عملکرد و امور حقوقی استانداری مازندران از پاسخگویی به درخواست ۸۹ متقاضیان در پنجاهمین ملاقات مردمی مدیران کل در دفتر غرب استانداری این استان خبر داد.

اسماعیل مهرافزا روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: مهم ترین موضوعات متقاضیان به ترتیب تسهیلات بانکی، مساعدت مالی، هزینه درمانی، اجاره مسکن، انشعاب آب، برق و گاز، تغییرکاربری، طرح هادی، اشتغال و کارآفرینی بوده است.

وی به حضور هفت مدیرکل نهادهای اجرایی در ملاقات مردمی امروز دفتر غرب استانداری اشاره کرد و گفت: طبق آمار موجود دفتر غرب استانداری مازندران از آغاز فعالیت این دفتر تا امروز افزون بر پنج درخواست مردمی در سامانه سامد استانداری مازندران متخص این دفتر ثبت شده است.

از زمان راه اندازی این دفتر، استاندار مازندران طبق گزارش‌های موجود، مدت پنج بار در این دفتر حضور پیدا کرد و از نزدیک با ریز مشکلات مردم آشنا شد و پای درد و دل آنها نشست و دستورات لازم برای رسیدگی به حل مشکلات مردم غرب مازندران صادر کرد.

دفتر غرب استانداری مازندران دستاورد دولت سیزدهم

دفتر نمایندگی استانداری مازندران در اول دی ماه سال گذشته با پیگیری استاندار، با هدف دسترسی آسان مردم غرب استان به مدیران ارشد مرکزنشین در نوشهر راه اندازی شده است.

خطرات جاده‌ای، طولانی شدن رسیدگی به در خواست‌های اداری و دسترسی نداشتن آسان به مدیران استانی از دغدغه‌ها و رویاهای دست نیافتنی مردم غرب مازندران بود که با شکل گیری دولت جهادی سیزدهم و استقرار این دفتر گامی مؤثر برای جلوگیری از تمرکز زدایی و توزیع عادلانه خدمات در این خطه غربی مازندران برداشته شد.

طبق آمار مسوول دفتر استانداری غرب مازندران از زمان راه اندازی این دفتر تاکنون افزون بر پنج هزار نفر از مردم خطه غربی استان پس از مراجعه به دفتر و ارائه درخواست‌هایشان به مدیران استانی پاسخ دریافت کردند.

غرب مازندران ۲۱ شهر، هزار و ۱۵۰ روستا و هفت شهرستان و افزون بر یک میلیون فر جمعیت دارد. نور، نوشهر، چالوس، کلاردشت، عباس آباد، تنکابن و رامسر در غرب مازندران واقع شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha