۲۶ دی ۱۴۰۲، ۹:۳۴
کد خبرنگار: 5267
کد خبر: 85355662
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید فیلیپین بر پایبندی به سیاست «چین واحد»

تهران– ایرنا– وزارت خارجه فیلیپین امروز پس از ابلاغ تبریک رئیس جمهور این کشور به لای چینگ-ته، منتخب انتخابات ریاستی تایوان، بر سیاست «چین واحد» فیلیپین تاکید کرد.

به گزارش سه‌شنبه ایرنا از روزنامه استریتس تایمز، فردیناند مارکوس جونیور رئیس جمهوری فیلیپین دیروز به لای چینگ-ته برای پیروزی در انتخابات تایوان تبریک گفت و از او به عنوان رئیس جمهور بعدی تایوان یاد کرد.

وزارت خارجه فیلپین در بیانیه‌ای اعلام کرد که این پیام بیانگر نظرات مارکوس برای به رسمیت شناختن «منافع متقابل» فیلیپین و تایوان، از جمله ۲۰۰ هزار کارگر فیلیپینی حاضر در تایوان بود.

در ادامه این بیانیه آمده است: پیام مارکوس برای تبریک به منتخب جدید تایوان روشی بود برای تشکر از آنها برای میزبانی از کارگران ما و برگزاری یک روند دموکراتیک موفق. با این حال، فیلیپین مجدداً بر سیاست «چین واحد» خود تأکید می‌کند.

به گزارش استریتس تایمز، اظهارات مارکوس که در شبکه اجتماعی ایکس منتشر شده است، احتمالاً پکن را که تایوان را بخشی از قلمرو خود می داند، خشمگین خواهد کرد.

طی چند روز گذشته برخی دیگر از سران کشورها جمله آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا و یوکو کامیکاوا، وزیر خارجه ژاپن، پیروزی لای را تبریک گفتند و حل مسالمت‌آمیز تنش‌ها در تنگه تایوان را خواستار شدند.

فیلیپین با تایوان روابط اقتصادی دارد و دفتر اقتصادی و فرهنگی مانیل در تایپه عملا به عنوان یک سفارت عمل می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha