آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست وششمین روز از دی به رشد ۸برابری حیات‌وحش در قرق‌های اختصاصی،چگونگی قرارداد با معلمان خریدخدمات،برگزاری ششمین جلسه دادگاه منافقین، قیمت‌گذاری ۹۰درصد پهنه کشور، افزایش بودجه بهزیستی،قدردانی پلیس از پاسخ کوبنده سپاه به صهیونیست‌ها،آغاز پویش ملی تغذیه سالم و ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین درساخت مدارس پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. امروز سه شنبه ۲۶ دی - سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

رشد ۸ برابری حیات‌وحش در قرق‌های اختصاصی/افزایش این مراکز در دستور کار

فعالیت قرق‌های اختصاصی از سال ۱۳۹۲ آغاز شد و اکنون ۵ مرکز در کشور فعال است، سرشماری‌ها نشان می‌دهد از روز اولی که فعالیت این مراکز آغاز شد تاکنون جمعیت حیات‌وحش در آنها بین ۳ تا ۸ برابر افزایش یافته و با توجه به موفق بودن آن، افزایش این مراکز در دستور کار سازمان حفاظت محیط زیست قرار دارد.

حتما واژه قُرُق را زیاد شنیده اید، شاید در وهله اول به یاد روزگارانی می افتیم که شاهانی در کشور حکومت می کردند که تمام عرصه های طبیعی را جزو املاک خود می دانستند، بر این اساس هر چند وقت یکبار دستور قرق می دادند و مردم را از رفت و آمد به آن منطقه منع می کردند، بعد از آن چند شبانه روز و گاها ماهها در منطقه مورد نظر به گشت و گذار و شکار حیوانات می پرداختند، این روند در پس زمینه ذهن ما باقی مانده است و یادآوری آن حس خوبی نمی دهد شاید به همین علت است که با مطرح شدن قرق های اختصاصی در برخی مناطق، عده ای نسبت به آن واکنش نشان دادند و گمان کردند که قرار است طبیعت در اختیار عده ای خاص قرار گیرد و دوباره بساط شکار برپا شود، در حالی که این قرق با آن قرق؛ زمین تا آسمان فرق می کند.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

سیلی سخت سپاه به تروریست‌ها قابل تحسین است/پرونده آرمان علی‌وردی در مرحله تصمیم نهایی

سخنگوی قوه قضاییه عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در هدف قرار دادن مراکز جاسوسی رژیم صهیونیستی و داعش در کردستان عراق و سوریه را ضربه و سیلی سخت سپاه پاسداران به عوامل تروریستی در منطقه توصیف کرد و آثار آن را در اقتدار ملی قابل تحسین دانست.

مسعود ستایشی در چهل و دومین نشست خبری، ایام شهادت امام هادی (ع) را تسلیت گفت و با تبریک حلول ماه رجب اظهار داشت: لازم است نسبت به وقوع حادثه تروریستی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی تاسف خالصانه خود را ابراز داریم.

وی ادامه داد: هیچ شکی نیست که تروریست داعش زایده صهیونیست‌ها و آمریکاست و برای ایجاد جهانی پر از قتل و غارت و جنایت و خونریزی استکبار با آنها همراهی دارد. ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

قدردانی پلیس از پاسخ کوبنده سپاه به دشمنان صهیونیستی

رییس سازمان عقیدتی سیاسی انتظامی کشور در پیامی از پاسخ کوبنده و قاطع رزمندگان سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دشمنان آمریکایی و صهیونیستی قدردانی کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران بامداد امروز - سه شنبه ۲۶ دی ماه - در پاسخ به جنایات تروریستی اخیر در کرمان و راسک، مقر جاسوسان رژیم صهیونیستی در کردستان عراق و تروریست های حزب ترکستانی در ادلب (شمال غرب سوریه) را هدف قرار داد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

مرجع صالح برای رسیدگی به جرایم اخلال در نظام اقتصادی تعیین شد

معاون قضایی دیوان عالی کشور در امور هیأت عمومی گفت: دادگاه‌های انقلاب اسلامی با نظر اکثریت قضات دیوان عالی کشور، مرجع صالح برای رسیدگی به جرایم اخلال در نظام اقتصادی تشخیص داده شد.

جلسه هیأت عمومی این دیوان با موضوع تعیین مرجع قضایی صالح در رسیدگی به جرایم اخلال در نظام اقتصادی با حضور حجت الاسلام والمسلمین "محمدجعفر منتظری" و قضات عالی رتبه دیوان عالی کشور برگزار شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس


پیکر کوهنورد ۷۰ ساله در قله توچال پس از ۳ روز پیدا شد

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان تهران گفت: پس از سه روز تلاش و جست‌وجوی عوامل عملیاتی جمعیت هلال احمر، پیکر کوهنورد ۷۰ ساله در قله توچال پیدا شد.

شاهین فتحی با اشاره به پایان عملیات جست‌وجوی پیکر کوهنورد ۷۰ ساله در حوالی قله توچال اظهار کرد: ساعت ۹و۵۶ دقیقه صبح روز شنبه ۲۳‌دی ماه ۱۴۰۲ طی اعلام گزارش مردمی‌ به مسئولان فدراسیون کوهنوردی مبنی بر مشاهده پیکر کوهنورد ۷۰ ساله در این منطقه و انتقال خبر به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات هلال احمر استان تهران، تیم امداد و نجات پایگاه دربند هلال‌احمر شمیرانات وارد عمل شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

جذب بیشتر اعضای هیات‌علمی پژوهشی در فراخوان آینده

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از جذب، حمایت و نگهداشت نخبگان به عنوان یکی از مهمترین اهداف این معاونت در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب، یاد کرد و گفت: برای جذب بیشتر اعضای هیات‌علمی پژوهشی در فراخوان آینده جذب هیات‌علمی تلاش می‌کنیم.

دکتر یونس پناهی با بیان اینکه یکی از اقدامات این معاونت، بکارگیری سربازان نخبه با مأموریت ‌های واگذار شده به مراکز تحقیقاتی بوده است،افزود:از نظر ما تعریف نخبه یعنی فردی که بتواند با دانش و توانایی خود برای حل مشکلات کشور گام بردارد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

آغاز پویش ملی تغذیه سالم در کشور/استفاده آبغوره یا آبلیمو به جای نمک

معاون بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای پویش ملی سلامت، اطلاع رسانی تغذیه سالم از اول بهمن سال جاری با موضوع نمک و شعار «انتخاب همه، نمک کم، اما تصفیه شده ید دار» در کشور اجرایی می‌شود.

حسین فرشیدی در یک نشست خبری که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، افزود: پویش ملی سلامت ، اطلاع رسانی تغذیه سالم توسط دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت در کشور از اول بهمن و هشتم تا پانزدهم بهمن نیز با موضوع لبنیات و شعار «از کودکی تا پیری، لبنیات دوست سلامتی» اجرایی می شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس مقاوم و جذاب

وزیر آموزش و پرورش بر استفاده از فناوری‌های نوین برای ساخت مدارس مقاوم و جذاب تاکید کرد و گفت: جنبه عملکردی و نظام یادگیری مبتنی بر آینده باید در ساخت مدارس مورد توجه قرار گیرد، مدرسه به جای دالان دانشگاه باید دالان زندگی باشد.

رضا مراد صحرایی، امروز در رویداد ملی مدارس آینده در دانشگاه تهران اظهار کرد: هر تصویر درباره آینده خودمان در آیینه آموزش و پرورش دیده می‌شود، آینده و آموزش و پرورش ۲ عنصر غیرقابل تفکیک از هم و معیاری برای سنجش آینده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

۵۴ درصد مدارس خیرساز هستند

رییس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با بیان اینکه ۵۴ درصد مدارس با کمک خیرین ساخته شده است، گفت: مدارس تطبیق پذیرند و با همه رشدها خود را وفق می‌دهند، همچنین هر چقدر مدرسه مردمی باشد، نگاه به آینده را تامین می‌کند.

حمیدرضا خان محمدی در رویداد ملی مدارس آینده در دانشگاه تهران اظهار کرد: آینده به سرعت در حال تغییر است، اگر دانش آموز اکنون در مدرسه‌ای در حال تربیت است، ۱۵ سال آینده باید با رشد فناوری خود را وفق دهد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

بودجه بهزیستی در سال آینده افزایش می‌یابد

رییس گروه سلامت و رفاه اجتماعی سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه امسال اعتبارات بهزیستی حدود ۵۰ درصد نسبت به سال گذشته رشد داشته است، گفت: همین رویکرد در بودجه سال آینده مدنظر سازمان برنامه بودجه است و دولت نیز اعتقاد دارد این حوزه باید تقویت شود.

رضا عوض‌پور در بازدید از نمایشگاه سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه جمعیت زیادی تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، گفت: این جمعیت بسیار هم محق هستند و قانونگذار برایشان حقوقی قائل شده و باید همه در کنار هم، دولت و مجلس تلاش و کمک کنیم که حال دل قشر تحت پوشش بهزیستی و نهادهای حمایتی خوب باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

قیمت‌گذاری ۹۰ درصد پهنه کشور تا پایان سال

معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: تمام مولفه‌های زیستی از جمله هوا، آب، خاک، جنگل، گیاه و جانور قیمت دارند و باید در تمام فعالیت‌های اقتصادی خود به این مساله توجه کنیم؛ بر این اساس در حال قیمت‌گذاری پهنه‌های سرزمینی کشور هستیم و تا پایان امسال، ۹۰ درصد قیمت گذاری انجام می‌شود.

علی سلاجقه در یازدهمین نشست هیات نمایندگان اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی تهران افزود: کشوری مانند ایران با این شرایط آب و هوایی و شرایط سرزمینی، باید حتما قیمت تمام شده کالاها میزان آب مصرفی آن مشخص باشد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

محاکمه قاتل آیت الله قدوسی در دادگاه منافقین/چه کسی برای ترور شهیدلاجوردی برنامه‌ریزی کرد؟

نماینده دادستان در ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکردگان و اعضای گروهک تروریستی منافقین درباره متهم ردیف ۵۳ این پرونده گفت: محمود فخارزاده در سال ۱۳۵۹ با نفوذ در دادستانی انقلاب، آیت‌الله قدوسی را به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رساند و از کشور متواری شد.

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۲۶ دی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی در حال برگزاری است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

چگونگی قرارداد با معلمان خرید خدمات به زودی مشخص می‌شود

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش گفت: مشکل معلمان خرید خدمات از جنس چگونگی قرارداد با آنها به زودی بین سازمان اداری و استخدامی و آموزش و پرورش مشخص می‌شود.

علی فرهادی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره بکارگیری نیروهای خرید خدمات آموزش و پرورش اظهار کرد: وزیر سابق آموزش و پرورش با سازمان اداری استخدامی توافق کرده بودند که نیروهای خرید خدمات جذب نشوند و در مقابل ۵۳ هزار نفر با مجوز استخدام جذب شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

آغاز پویش ملی تغذیه سالم/ضرورت استفاده از فناوری‌های نوین در ساخت مدارس

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha