۲۶ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۷
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85355614
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اختصاص ۲۴ میلیون یورو برای توسعه شبکه برق آبادان

آبادان - ایرنا - مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان گفت: ۲۴ میلیون یورو برای احداث پست برق ۱۳۲/۳۳ کیلوولت توسط پالایشگاه آبادان در منطقه "کفشیه" و اتصال آن به شبکه سراسری اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایرنا حکیم قیم سه‌شنبه در مراسم امضای قرارداد احداث پست انتقال برق بین شرکت پالایش نفت آبادان و اعضای هیئت مدیره شرکت مهام شرق در ساختمان مرکزی پالایشگاه آبادان اظهار کرد: بر اساس این قرار داد احداث پست برق شامل طراحی و مهندسی، تهیه تجهیزات و اجرای عملیات ساختمانی است که بهره‌برداری از این پروژه به پایداری برق شهرستان کمک می‌کند.

وی با بیان اینکه پیگیری طراحی و اجرای پست انتقال برق شرکت پالایش نفت آبادان چندین سال به طول انجامید افزود: احداث این پست برق که قرار است در ایستگاه برق منطقه "کفیشه" نصب شود از نظر ریالی و ارزی یکی از پروژه‌های بزرگ شرکت پالایش آبادان است.

قیم با تاکید بر اینکه هزینه اجرای این پست برق از محل منابع داخلی شرکت پالایشگاه نفت آبادان تامین می شود گفت: طراحی، ساخت و اجرای این پست برق توسط شرکت های داخلی انجام و شامل تعداد قابل توجهی تابلو و انواع کابل‌های پرقدرت و ترانسفورماتورهای بزرگ است.

وی ادامه داد: در این پروژه حدود پنج کیلومتر ترانشه اجرا خواهد شد که نشان دهنده ایجاد فرصت‌های شغلی پایداری در شهرستان است و بنا بر تاکیدات رهبری و دستورهای رئیس جمهور باید از نیروی بومی در اجرای آن بهره گرفت.

مدیر عامل شرکت پالایش نفت آبادان با بیان اینکه پالایشگاه امسال در تامین برق پایدار شهرستان آبادان نقش تاثیرگذاری داشته افزود: اجرا و بهره برداری از پست انتقال برق پالایشگاه در راستای تداوم این خدمات است.

وی گفت:پالایشگاه آبادان پیش از جنگ تحمیلی ۸۵ درصد خدمات شهری را عهده‌دار بود که با آغاز جنگ و سیاست دولت‌های گذشته در وزارت نفت این خدمات محدود به محوطه پالایشگاه شد و خدمات رسانی سایر نقاط به ارگان‌های خدمات رسان همچون شهرداری واگذار شد.

پالایشگاه نفت آبادان یکی از بزرگترین پالایشگاه‌های ایران است که فرآورده‌های همچون گاز مایع، بنزین موتور، نفت سفید، نفت گاز، سوخت جت، نفت کوره، انواع روغن موتور پایه، انواع قیر، انواع حلال‌ های نفتی، گوگرد و نفتای (خوراک آروماتیک پتروشیمی بندرامام) تولید می‌کند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha