محاکمه قاتل آیت الله قدوسی در دادگاه منافقین/چه کسی برای ترور شهیدلاجوردی برنامه‌ریزی کرد؟

تهران- ایرنا- نماینده دادستان در ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده سرکردگان و اعضای گروهک تروریستی منافقین درباره متهم ردیف ۵۳ این پرونده گفت: محمود فخارزاده در سال ۱۳۵۹ با نفوذ در دادستانی انقلاب، آیت‌الله قدوسی را به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رساند و از کشور متواری شد.

به گزارش خبرنگار قضایی ایرنا، ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات ۱۰۴ نفر از اعضای سازمان مجاهدین خلق موسوم به منافقین و همچنین ماهیت این سازمان به عنوان یک شخصیت حقوقی، امروز سه‌شنبه ۲۶ دی در شعبه یازدهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی حجت‌الاسلام والمسلمین دهقانی و مستشاران دادگاه مرتضی تورک و امین ناصری در مجتمع قضایی امام خمینی (ره) به صورت علنی در حال برگزاری است.

در این جلسه زهرا حاجی هاشم دختر شهید غلامعلی حاجی هاشم، رحیمه سیفی دختر شهید سیفی از شهدای مناطق جنگی، خانواده شهید حجت الاسلام والمسلمین سیداحمد آقامیری، زهرا سادات میری خواهر شهید سید حسین میری، خدیجه ابراهیمی همسر شهید مهدی ابراهیمی، رقیه سادات و فریده سادات موسوی ابربکوه خواهر شهید سید رسول موسوی ابربکوه، کبری قنبری مادر شهید داود ارجمندی، جانباز محمد مهدی چیذری، محمد شفیعی برادر شهید احمد شفیعی و دختر شهید محمد فرشی مقدم حضور دارند.

رئیس دادگاه رسمی بودن ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده منافقین را با توجه به حضور شکات، وکلای متهمان و هیئت رئیسه دادگاه اعلام کرد و از نماینده دادستان خواست با حضور در جایگاه، ادامه کیفرخواست را قرائت کند.

متهم ردیف ۴۳؛ سرپل آلمانی منافقین

نماینده دادستان درباره معصومه بلورچی متهم ردیف ۴۳ دادگاه رسیدگی به پرونده سرکردگان گروهک تروریستی منافقین، گفت: نامبرده پس از پیروزی انقلاب اسلامی به هواداری از منافقین پرداخت و در راستای اهداف این گروهک، اقدامات زیادی را در حوزه نشریه نفاق، شرکت در نشست‌ها، فعالیت‌های مجرمانه خیابانی انجام داد.

وی ادامه‌ داد: این متهم اکنون به عنوان نماینده‌ شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در آلمان فعالیت داردذو تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

ادمین شبکه‌های اجتماعی منافقین؛ متهم ردیف ۴۴

نماینده دادستان درباره یاسر جهان نژادی متهم ردیف ۴۴ این پرونده گفت: وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، با منافقین آشنا و جذب گروهک شده و پس از انقلاب، با فعالیت در تشکیلات نفاق، نهایتاً در سال ۱۳۶۴ به همراه همسرش از کشور خارج و به مقر منافقین در عراق ملحق می‌شود.

وی درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم جهان نژادی گفت: مسئولیت تشکیلات نفاق در استان لرستان در دهه‌ ۶۰، هادی تیم‌های ترور منافقین و شرکت در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، چلچراغ، آفتاب و مروارید، معاون مسئول تیم ۲۰۰ شاخه‌ی نظامی گروهک تروریستی منافقین و معاون هیئت اجرایی تشکیلات از جمله اتهامات وی است.

نماینده دادستان اضافه کرد: این متهم در حال حاضر در آلبانی مستقر است و هدایت مرتبطین گروهک در شبکه‌های اجتماعی را برعهده دارد همچنین نامبرده تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۴۵؛ مسئول اعزام و هدایت تیم‌های تروریستی به داخل کشور 

نماینده دادستان درباره فائزه خیاط حصاری محمدی متهم ردیف چهل و پنجم پرونده سرکردگان و اعضای اصلی گروهک تروریستی منافقین گفت: نامبرده در سال ۱۳۵۸ به منافقین پیوست و مدتی بعد نیز از کشور متواری و به آلمان رفت و سپس به پادگان اشرف در عراق ملحق شد.

وی با بیان اینکه متهم فائزه خیاط حصاری محمدی در حال حاضر، عضو فعال شورای مرکزی این گروهک تروریستی است، افزود: عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت از سال ۱۳۷۲، از جمله مسئولان شاخه‌ نظامی گروهک تروریستی منافقین، مسئول دوره‌های آموزش، طراحی و سازماندهی تیم‌های عملیاتی، معاون ستاد داخله‌ تشکیلات در عراق و مسئول اعزام و هدایت تیم‌های تروریستی به داخل کشور و سوژه‌زنی در سال‌های ۱۳۷۷ تا ۱۳۷۹، از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف ۴۵ است که اکنون نامبرده تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۴۶؛ کسی که جلسات غسل منافقین را اداره می‌کرد

نماینده دادستان درباره صالح رجوی متهم ردیف ۴۶؛ کسی که جلسات غسل منافقین را اداره می‌کرد، گفت: نامبرده که در سال ۱۳۵۱ به فرانسه رفته بود، پس از متواری شدن مسعود رجوی از کشور، در حومه‌ پاریس، یک باب منزل خریداری و برادرش را در آن خانه، مستقر کرد.

وی افزود: در ادامه صالح رجوی علاوه بر حضور در ملاقات‌های مسعود رجوی به عنوان مترجم، با تاسیس شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، مسئول کمیسیون به اصطلاح بهداشت شد و به منظور شرکت در جلسات شورا به پادگان اشرف تردد کرد همچنین نامبرده از سال ۱۳۷۰، در راستای رفع چالش‌های اعضای گروهک تروریستی منافقین، در برخی از کشورهای اروپایی، فعالیت داشت.

متهم ردیف ۴۷؛ محمد سادات خوانساری با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»

نماینده دادستان درباره محمد سادات خوانساری متهم ردیف ۴۷ دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است، اظهار داشت: نامبرده که پس از پیروزی انقلاب اسلامی جذب منافقین شده بود، ضمن فعالیت در بخش تبلیغات گروهک، در روز ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰، به عنوان مسئول تیم عملیاتی، اقدام به درگیری با نیروهای انقلاب کرد.

وی افزود: در ادامه، محمد سادات خوانساری که با توجه به اقداماتش، در ابتدای دهه ۶۰ بازداشت و به حبس محکوم شده بود، پس از اتمام محکومیت خود و آزادی از زندان، در سال ۱۳۶۳، از کشور متواری و به آلمان پناهنده شد.

نماینده دادستان اضافه کرد: متعاقباً نامبرده در سال ۱۳۶۵ به عراق اعزام و به عنوان مسئول زندان گروهک منصوب شد و سپس در سال ۱۳۷۰، در بخش حفاظت تشکیلات تروریستی منافقین، سازماندهی شد البته پس از مدتی، وی مجدد به اروپا اعزام شد و در بخش مالی- انتفاعی (در حوزهی فعالیت‌های تجاری) به کارگیری شد.

نماینده دادستان گفت: گرچه که نامبرده برای شرکت در نشست‌های سالیانه این گروهک تروریستی، همچنان ترددهایی به مقر اشرف داشت.

وی افزود: متهم محمد سادات خوانساری پس از دستگیری مریم رجوی در ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ میلادی، با نام مستعار «آلفرد روبرت کلر»، در فوریه سال ۲۰۰۸، به اتهام شرکت در یک سازمان جنایی (منافقین)، تامین مالی تروریسم، پولشویی، کلاهبرداری و جعل مدارک، از سوی پلیس قضایی فرانسه، تحت پیگرد قرار گرفت و بر همین اساس در ژانویه سال ۲۰۰۹ میلادی، بنا به درخواست سوئیس، در بلژیک بازداشت شد که پس از آزادی از زندان، اکنون در اروپا مستقر است و کماکان به فعالیت‌های مجرمانه خود اشتغال دارد.

در جریان دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین خواهر یکی از اعضای گروهک تروریستی منافقین که در عملیات مرصاد توسط خود منافقین کشته شده بود از اعضای این گروهک شکایت کرد.

خواهر فرد کشته شده مدعی شد که برادرش در طول عملیات مرصاد قصد تسلیم شدن داشت و منافقین او را کشتند!

یکی از وکلای منافقین با اعتراض به این سخنان اعلام کرد که خواهر فرد کشته شده نمی‌تواند به عنوان شاکی (قیم) اعلام جرم کند.

قاضی دادگاه از مستشار خواست تا شکایت این شخص در پرونده ثبت شود.

پرنیان سرآمد؛ متهم ردیف ۴۸

نماینده دادستان درباره اتهامات پرنیان سرآمد متهم ردیف چهل و هشتم پرونده اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین گفت: نامبرده در سال ۱۳۵۸ از کشور متواری و ساکن فرانسه شد و پس از اعزام به عراق، در تجاوزات مرزی منافقین به خاک ایران در زمان جنگ تحمیلی شرکت کرد.

وی درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف چهل و هشتم افزود: مسئولیت دسته‌ پشتیبانی- مهندسی مرکز ۱۰ گروهک در عراق، عضویت در شورای مرکزی منافقین و پیگیری مأموریت‌های تشکیلاتی با تردد مستمر میان عراق و اروپا از جمله اقدامات پرنیان سرآمد است.

نماینده دادستان اضافه کرد: وی در حال حاضر عضو کادر مرکزی تشکیلات تروریستی منافقین است همچنین نامبرده تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۴۹؛ اظهار ندامت ظاهری در زندان و وفاداری به گروهک

نماینده دادستان درباره اتهامات حکیمه سعادت‌نژاد متهم ردیف ۴۹ گفت: نامبرده در سال ۱۳۵۸، با گروهک منافقین آشنا و از همان زمان، در کارهای عمرانی سازماندهی شد و با شروع فاز نظامیِ تشکیلات، به دلیل فعالیت‌های مجرمانه‌اش، دستگیر و به ۲ سال حبس محکوم شد.

وی ادامه داد: وی در زندان، با وجغ توبه و اظهار ندامت ظاهری، همچنان به گروهک وفادار بود و در تشکیلات زندان دارای مسئولیت بوده است. از همین رو، نامبرده پس از آزادی از زندان در سال ۱۳۶۳، به مقر منافقین در کردستان عراق ملحق شد.

نماینده دادستان اضافه کرد: وی از کادرهای اصلی منافقین محسوب شده و در همه عملیات‌های نظامیِ نفاق در جدار مرزی کشور، شرکت داشته و در عملیات تروریستی- نظامی فروغ جاویدان نیز مسئول تیم تروریستی بوده است.

وی درباره دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های حکیمه سعادت‌نژاد متهم ردیف ۴۹ افزود: عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در سال ۱۳۷۲، مسئولیت حفاظت مقر اشرف و مسئولیت آموزش شاخه‌ نظامیِ منافقین و همچنین شکنجه‌گر افراد متقاضی جدایی از گروهک از دیگر اقدامات وی است.

نماینده دادستان گفت: اکنون حکیمه سعادت‌نژاد متهم ردیف ۴۹ به عنوان مسئول نظامی، در تشکیلات منافقین ایفای نقش می‌کند و نامبرده تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

بازجو و شکنجه‌گر منافقین/ زنان شکنجه‌گران اصلی تروریست‌ها

نماینده دادستان درباره متهم حمیده شاهرخی امیری متهم ردیف پنجاه در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است، گفت: نامبرده همواره از لایه‌های مسئولان تشکیلات بوده و به عنوان بازجو- شکنجه‌گر نیز فعالیت داشته است و در سال ۱۳۶۳، در پاریس با مسعود کلانی (گوینده سیمای نفاق) ازدواج کرده و به عنوان مسئول تیم تروریستی در عملیات فروغ جاویدان، شرکت داشته است.

وی درباره برخی مسئولیت‌های متهم حمیده شاهرخی امیری اظهار داشت: معاونِ جانشینِ رهبرِ نفاق در شاخهی نظامی گروهک تروریستی منافقین در مقر بدیع‌زادگان عراق، مسئول بخش آموزش در سال ۱۳۸۱، معاون طرح و برنامهی عملیات‌های تروریستی منافقین، عضو شورای مرکزی گروهک، مسئول کمیسیون (سازماندهی) در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و عضو ارشد شاخهی نظامی گروهک تروریستی منافقین از جمله اقدامات و اتهامات وی است.

نماینده دادستان تصریح کرد: متهم حمیده شاهرخی امیری در حال حاضر به عنوان مسئول آموزش در بخش تبلیغات، در آلبانی فعالیت دارد و نامبرده تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

ثریا شهری؛ مسئول اطلاعات نفاق در آلبانی

وی درباره ثریا شهری متهم ردیف ۵۱ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین، گفت: نامبرده پیش از انقلاب با گروه‌های مارکسیستی، ارتباط داشت و در سال ۱۳۵۸جذب منافقین شد و وی در سال ۱۳۵۹، سرشاخه میلیشیا یا همان شاخه نظامی پاره وقت گروهک شد و مدتی نیز مسئولیت جذب دختران را برعهده گرفت.

نماینده دادستان اظهار داشت: متهم ثریا شهری مسلح به کلت کمری بوده و در اکثر تظاهرات و راهپیمایی‌های گروهک، نقش فعالی داشته است همچنین نامبرده در برهه فاز نظامی تشکیلات در سال ۱۳۶۰، ضمن حضور در خانه‌های تیمی، به حل و فصل اختلافات شدید اعضا در مقرهای عملیاتی منافقین پرداخت و در سال ۱۳۶۱ به خارج از کشور متواری شد.

وی ادامه داد: متعاقباً متهم ثریا شهری در سال ۱۳۶۴، عضو هیئت اجرایی گروهک نفاق شده و در سال ۱۳۶۵ نیز ابتدا به مقرهای نظامی- تروریستی تشکیلات در منطقه مرزی منتقل و سپس مسئولیت مقر اشرف را عهده‌دار شد و در ادامه نامبرده بین سال‌های ۱۳۶۶ و ۱۳۶۷، مسئول پشتیبانی شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین و حل و فصل مسائل تدارکاتی تیم‌های عملیاتی در جریان عملیات‌های تروریستی- نظامی آفتاب، چلچراغ و فروغ جاویدان شد.

نماینده دادستان خاطر نشان کرد: نامبرده از اعضای رده بالای گروهک بوده و در حال حاضر نیز در بخش اطلاعات نفاق در آلبانی، مشغول به کار است و تحت تعقیب اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۵۲؛ کسی که افراد مسئله‌دار را در گروهک تروریستی منافقین شکنجه می‌کرد

نماینده دادستان درباره پروین صفایی متهم ردیف ۵۲ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است، گفت: وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با گروهک منافقین آشنا و جذب تشکیلات می‌شود. از همین رو، نامبرده از سال ۱۳۵۸، در تمامی ملاقات‌ها، تظاهرات، نشست‌های تشکیلاتی و آموزشی، تبلیغات و فروش نشریهی منافقین شرکت کرده تا جایی که حتی از در اختیار گذاشتن منزل خود به عنوان محفلِ فعالیت‌های گروهک نیز دریغ نمی‌کند.  

وی درباره دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم ردیف ۵۲ گفت: مسئول یکی از مراکز نظامی مقر اشرف، مسئول تیم تروریستی در شاخه نظامی نفاق، عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، عضو شورای رهبری تشکیلات و از بازجو-شکنجه‌گرانِ زنان مسئله‌دار از دیدگاه گروهک بوده است.

نماینده دادستان گفت: متهم پروین صفایی کسی که افراد مسئله‌دار را در گروهک تروریستی منافقین شکنجه می‌کرد؛ در حال حاضر از مسئولان ارشد ستاد داخله‌ منافقین، در آلبانی است که تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار دارد و دارای اعلان قرمز است.

رونمایی از قاتل آیت الله قدوسی در دادگاه

نماینده دادستان در ادامه درباره محمود فخار زاده فرزند حسین متهم ردیف ۵۳ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است، گفت: نامبرده در بهار سال ۱۳۵۹ در بخش انتشارات انجمن، به عنوان سرتیم فعالیت داشته و در تابستان ۱۳۵۹ و بعد از انقلاب فرهنگی، در یک اقدام طراحی شده از سوی منافقین، با این عنوان که او بریده و خائن است، در دادستانی انقلاب، نفوذ داده شده و بعد از بمب‌گذاری در دادستانی، آیت‌الله قدوسی را به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسانده و از کشور متواری می‌شود.  

وی ادامه داد: وی در سال ۱۳۶۴، به عنوان مسئول آموزشِ افرادِ تشکیلاتی در مقرِ نفاق در کرکوک، انتخاب می‌شود.  

نماینده دادستان اضافه کرد: از دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم محمود فخار زاده، معاون پایگاه و مسئول امنیت به اصطلاح توپخانه‌ی مراکز ۱۰ و ۱۲ منافقین در سال ۱۳۷۰، عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و فعالیت در زندان‌های منافقین به عنوان بازجو است.

نماینده دادستان افزود: محمود فخار زاده اکنون از عناصر کادر مرکزی نفاق است و نامبرده تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار دارد و دارای اعلان قرمز است.

ترور کردن عامل ارتقا در گروهک منافقین!

نماینده دادستان درباره عشرت محبت کار متهم ردیف ۵۴ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است، اظهار داشت: نامبرده از سال ۱۳۵۹، شروع به هواداری از گروهک و فعالیت تشکیلاتی می‌کند. به نحوی که به دلیل تأثیرگذاری در عملیات‌های تروریستی جدار مرزی ایران، به عضویت شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت در می‌آید.  

وی اضافه کرد: مسئول یکی از بخش‌های شاخهی نظامی گروهک تروریستی منافقین در سال ۱۳۷۱، مسئول مقر چهارم اشرف در سال ۱۳۷۴، معاون دومِ مسئول اولِ نفاق در ستاد به اصطلاح فرماندهی در سال ۱۳۸۰ و فعالیت در بخش آلمان گروهک دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های عشرت محبت کار متهم ردیف ۵۴ این پرونده است.

علیرضا معدنچی؛ متهم ردیف ۵۵

نماینده دادستان درباره اتهامات علیرضا معدنچی؛ متهم ردیف ۵۵ پرونده اعضای اصلی گروهک تروریستی منافقین اظهار داشت: نامبرده قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شد و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به عنوان یکی از مسئولان نفاق در همدان، مشغول به فعالیت گردید؛ که در نهایت پس از ورود تشکیلات به فاز نظامی، از ایران خارج و ساکن فرانسه شد.

وی افزود: متهم علیرضا معدنچی پس از ورود گروهک به عراق و استقرار در مقر اشرف، از فرانسه به عراق اعزام شد و به فعالیت در راستای اهداف تشکیلات پرداخت.

نماینده دادستان اضافه کرد: نامبرده در حال حاضر، در بخش رسان نفاق در آلبانی فعالیت دارد.

متهم ردیف ۵۶؛ همراه همیشگی مسعود رجوی

نماینده دادستان درباره اتهامات عباس میناجی مقدم متهم ردیف ۵۶ پرونده اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین اظهار داشت: نامبرده در سال ۱۳۵۲، به انگلستان و در سال ۱۳۵۸ از انگلستان به آمریکا رفت و در ادامه وی در آبان سال ۱۳۶۱، در امریکا جذب گروهک منافقین شد و فعالیت برای تشکیلات را با برگزاری برنامه سخنرانی، آغاز کرد.  

وی ادامه داد: نامبرده در سال ۱۳۶۳ از آمریکا به مقر اشرف در عراق رفت و به یکی از نفرات اصلی مقر بدل شد؛ به نحوی که وی همراه همیشگی مسعود رجوی بود و به عنوان نفر برقرار کننده ارتباطات مسعود با نشست‌های اشرف، شناخته می‌شد.

نماینده دادستان اضافه کرد: حضور در مقر گروهک در عراق در سال ۱۳۶۶، عضویت در هیأت اجرایی گروهک در سال ۱۳۷۰ و مسئول بخش مخابرات قرارگاه اشرف در سال ۱۳۷۳ از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های عباس میناجی مقدم است.  

وی افزود: متهم عباس میناجی مقدم متهم ردیف پنجاه و ششم پرونده اعضای اصلی گروهک تروریستی منافقین در حال حاضر مسئول ارتباطات گروهک است.

متهم ردیف ۵۷؛ شناسایی عامل نفوذی منافقین در دفتر خدمات حقوقی ایران در پاریس

نماینده دادستان درباره اتهامات حمیدرضا اسحاقی متهم ردیف ۵۷ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین، اظهار داشت: نامبرده که برای ادامه تحصیل به فرانسه (پاریس) رفته بود، به واسطهی اشتغال همسرش در دادگاه لاهه، از سال ۱۳۶۱ در پوشش کارمند، به عنوان نفوذی در دفتر خدمات حقوقی جمهوری اسلامی ایران (وابسته به ریاست جمهوری)، در پاریس مشغول به کار شد که در ادامه و با وجود رعایت اصول حفاظتی از سوی وی، به دلیل داشتن تحرکات مشکوک، پلیس فرانسه به او مظنون شد و در نهایت در شهریور ۱۳۶۶، به اشتغال نامبرده در دفتر خدمات حقوقی جمهوری اسلامی ایران، خاتمه داده شد.

 وی ادامه داد: حمیدرضا اسحاقی به عنوان عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، در بخش حقوقی با گروهک تروریستی منافقین همکاری داشته و به صورت مکرر به عنوان نماینده تشکیلات، در اجلاس کمیسیون به اصطلاح حقوق بشر شرکت می‌کرد همچنین نامبرده در سال ۲۰۰۶ میلادی در نمایشی مضحک در پاریس، با ترتیب دادن دادگاهی سوری، به سیاه‌نمایی علیه جمهوری اسلامی پرداخت.

متهم ردیف ۵۸؛ عامل خمپاره‌زنی منافقین در ستاد داخله

نماینده دادستان درباره علیرضا امام جمعه؛ عامل خمپاره‌زنی منافقین در ستاد داخله و متهم ردیف ۵۸ گفت: وی قبل از پیروزی انقلاب اسلامی با منافقین آشنا و جذب گروهک شد. نامبرده در اوایل کار، اقدام به پخش اعلامیه و شب‌نامه، شعارنویسی و شرکت در تجمعات غیرقانونی در راستای همکاری با تشکیلات نفاق فعالیت می‌کرد.

وی ادامه داد:  به همین سبب نیز در تاریخ ۱۰ شهریور سال ۱۳۶۰ دستگیر و به پنج سال حبس محکوم شد که در نهایت، مجازات او با عفو اعطایی از سوی نظام مقدس جمهوری اسلامی، به سه سال حبس کاهش یافت و نامبرده پس از آزادی از زندان، همراه با همسرش، در تیر ۱۳۶۴ به صورت غیرقانونی از مرز سیستان و بلوچستان، از کشور خارج و به مقر منافقین در عراق ملحق شد.

نماینده دادستان اضافه کرد: حضور فعال در تیم‌های ترور دهه‌ی ۶۰، مسئول گروه تروریستی راهگشایی برای ورود تیم‌های عملیاتی نفاق به داخل کشور، شرکت در عملیات‌های مختلف پارتیزانی تشکیلات و مسئول مأموریت‌های خمپاره‌زنی در مرز خسروی در سال ۱۳۷۹ از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های علیرضا امام جمعه است.

وی ادامه داد: اکنون متهم علیرضا امام جمعه در آلبانی در ستاد داخله و بخش فضای مجازی فعالیت دارد و نامبرده تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است

منافقین پول خرید سلاح را از کجا به دست می‌آورد؟

نماینده دادستان در ادامه دادگاه گفت: اسناد اطلاعاتی سال ۲۰۰۶ آمریکا نشان می‌دهد که در سال ۲۰۰۱ آف بی آی هفت ایرانی را دستگیر کرد که پول‌هایی را از آمریکا به امارات منتقل می‌کردند. بر اساس این اسناد این پول‌ها صرف خرید اسلحه برای تروریست‌های منافقین می‌شده است.

وی افزود: پس از حمله پلیس فرانسه به مقر منافقین در پاریس هشت میلیون دلار کشف شد که از آن پول برای خرید و حمل و نقل سلاح به ایران استفاده می‌شده است.

متهم ردیف ۵۹؛ مسلح به سلاح کمری و سیانور

نماینده دادستان درباره اتهامات اسدالله اوسطی متهم ردیف پنجاه و نهم این پرونده، افزود: وی قبل از انقلاب، جذب گروهک منافقین شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، به فعالیت خود در تشکیلات ادامه داده و در همه مراسم‌ها و تجمعات غیرقانونی گروهک، شرکت می‌کرد.

وی ادامه داد: نامبرده در فاز نظامی، مسلح به سلاح کمری و سیانور بود و نقش موثری در نقل و انتقال سلاح و مهمات همچنین اختفای اعضای تیم‌های تروریستی منافقین در خانه‌ تیمی خود داشت.

نماینده دادستان گفت: اسدالله اوسطی در سال ۱۳۶۱، از کشور متواری و مدتی در اروپا برای منافقین به فعالیت پرداخت. متعاقباً این متهم در سال ۱۳۶۴ به عراق اعزام و در یگان‌های نظامی نفاق، سازماندهی شد همچنین نامبرده در عملیات‌های متعدد گروهک، علیه جمهوری اسلامی ایران شرکت داشت و در یکی از این عملیات‌های تروریستی به نام راهگشایی، بر اثر برخورد با مین، از ناحیه‌ی پا دچار آسیب شد.

وی اضافه کرد: معاونت تیم تروریستی راهگشا و تسهیل کننده‌ی قاچاق اسلحه و مهمات برای حمله‌ی نظامی- تروریستی به مرزهای ایران، مسئولیت خرید برای یکی از بخش‌های شاخه‌ی نظامی در بغداد و مسئولیت حفاظت و انتظامات ورودی ستاد تبلیغات از جمله فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم اسدالله اوسطی است.

نماینده دادستان افزود: اکنون متهم اسدالله اوسطی به عنوان عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، در اروپا مستقر است.

متهم ردیف ۶۰؛ مسئول تشکیلات منافقین در رومانی

نماینده دادستان درباره اتهامات فاطمه آدرسی متهم ردیف ۶۰ در دادگاه منافقین اظهار داشت: نامبرده بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، با منافقین آشنا و جذب گروهک شد و تحت مسئولیت صادق صوفیزاده، به عنوان مسئول قسمتی از تشکیلات در خرم‌آباد انتخاب شد. وی در ادامه به فرانسه و سپس به مقر منافقین در عراق اعزام شد.

وی ادامه داد: مسئولیت شنود تلفن‌های غرب در سال ۱۳۶۹، مسئولیت تشکیلات در کشور رومانی، شرکت در عملیات‌های تروریستی- نظامیِ فکه و مهران با سمت مسئول، عضویت در شورای رهبری گروهک و کادر ارشد مالی منافقین در اروپا دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های فاطمه آدرسی متهم ردیف ۶۰ پرونده اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین است.

نماینده دادستان اضافه کرد: اکنون فاطمه آدرسی متهم ردیف ۶۰ پرونده اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار دارد و دارای اعلان قرمز است.

منافقین پاسخ به عفو در دادگاه را چگونه می‌دهد؟

نماینده دادستان درباره مصطفی آسیفی متهم ردیف ۶۱ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین گفت: نامبرده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، هوادار گروهک منافقین شده و در راهپیمایی‌ها و درگیری‌های محلی و شهری شرکت می‌کرد. وی که سابقه شرکت در فاز نظامی تشکیلات در برهه بعد از ۳۰ خرداد سال ۱۳۶۰ را نیز دارد، در سال ۱۳۶۱ دستگیر و به پنج سال حبس محکوم شد ولی پس از گذراندن ۲ سال از مجازات خود، آزاد شد و در سال ۱۳۶۶، مجدد به گروهک وصل و در همان سال از کشور خارج و به مقر منافقین در عراق پیوست. این موضوع نشان می‌دهد منافقین پاسخ به عفو را با عضویت در جوخه ترور داده است.

وی درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مصطفی آسیفی متهم ردیف ۶۱، افزود: عضو نفرات تیم جلودار در تمامی عملیات‌های تروریستی- نظامی گروهک از جمله در عملیات‌های سرخکلا و دهلران در سال ۱۳۶۵، شرکت در عملیات‌های تروریستی- نظامی فروغ جاویدان، مسئول ارکان در مقر اشرف، شرکت در عملیات‌های مرزی در سال‌های ۱۳۷۲ و ۱۳۷۳و مسئول عملیات‌های تروریستی راهگشایی، انجام اقدامات شناسایی و پیک نیرو در مرزهای ایران از جمله اقدامات او به شمار می‌آید.

نماینده دادستان اضافه کرد: وی به زعم گروهک، در سال ۱۳۷۲، جزو اولین مسئولان تیم‌های تروریستی بوده که مبادرت به عملیات نامنظم کرده همچنین متهم در سال ۱۳۸۰، مسئولِ عملیات در منطقه جنوب بوده و تیم‌های عملیاتی- تروریستی را سازماندهی می‌کرده است.

وی خاطرنشان کرد: اکنون مصطفی آسیفی متهم ردیف ۶۱ تحت تعقیب اینترپل قرار دارد و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۶۲؛ کسی از سرنوشت منافقین سر به نیست شده خبر دارد؟

نماینده دادستان درباره فاطمه بنی جمالی متهم ردیف ۶۲ در پرونده گروهک تروریستی منافقین گفت: نامبرده از اعضای هیئت اجرایی گروهک منافقین و یکی از ۱۲ نفرِ اولِ شورایِ رهبریِ تشکیلات است که پس از ۳۰ خرداد ۱۳۶۰ از کشور متواری شده و در سال ۱۳۶۴ به همراه منافقین به عراق می‌رود. وی در سال ۱۳۷۳، در کنار مریم رجوی، در فرانسه به سربرده و مدتی نیز در انگلیس بوده است.

درباره مسئولیت‌های نامبرده در تشکیلات گفت: عضویت در هیئت اجرایی منافقین در سال ۱۳۶۶، مسئول ارکان قرارگاه در سال ۱۳۶۹، مسئول یکی از مقرها، مسئول آموزش نفاق، مسئول کمیته‌ی به اصطلاح غذایی، در دوران تحریم بین‌المللی عراق و نفت در برابر غذا، مسئولیت مالی تشکیلات در یک مقطع، عضویت در شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت و عضویت در شورای رهبری گروهک در سال ۱۳۷۳ از جمله اقدامات متهم فاطمه بنی جمالی است.

نماینده دادستان اضافه کرد: نامبرده اکنون به علت اینکه مسئولِ به اصطلاح امداد تشکیلات بوده و تمام امور مربوط به پزشکی، زیر نظر وی انجام می‌شده بنابراین از سرنوشت واقعی بسیاری از منافقین سر به نیست شده، اطلاع دارد.

وی افزود: فاطمه بنی جمالی که اکنون مسئول امداد و زیر مجموعه فرشته یگانه است، تحت تعقیب پلیس اینترپل و دارای اعلان قرمز است.

صدام پول نفت در برابر غذا را صرف چه اقداماتی کرده است؟

در ادامه نماینده دادستان گفت: طبق اسناد اطلاعاتی آمریکا منافقین از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۳ منافقین پول‌هایی را از برنامه نفت در برابر غذا از رژیم بعثی دریافت می‌کرده را صرف عملیات‌های تروریستی در ایران کرده است.

متهم ردیف ۶۳؛ شکنجه‌گر منافقین در مقر آلبانی 

نماینده دادستان در ادامه قرائت کیفرخواست به اتهامات محمود بنی‌هاشمی متهم ردیف ۶۳ اشاره کرد و گفت: نامبرده در زمان طاغوت، در رسته مهندسی ارتش بود و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در سال‌های ۱۳۵۹ تا ۱۳۶۰، به صورت گسترده‌ به فعالیت مجرمانه در راستای اهداف گروهک تروریستی منافقین پرداخت و به همین سبب نیز، در تاریخ ۲۴ اسفند ۱۳۶۰ دستگیر و به سه سال زندان محکوم شد که پس از آزادی، از کشور متواری و ابتدا به فرانسه و سپس به مقر منافقین در عراق ملحق شد.  

وی ادامه داد: متهم محمود بنی‌هاشمی یکی از بازجو-شکنجه‌گران گروهک بوده که در حال حاضر در آلبانی فعالیت دارد و از جمله دیگر اقدامات او می‌توان به آموزش نفرات جدیدالورود به شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین در حوزه سوژه زنی و خمپاره اندازی اشاره کرد.

نماینده دادستان اضافه کرد: اکنون متهم محمود بنی‌هاشمی تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار دارد و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۶۴؛ مربی شهرشناسی منافقین تیم‌های تروریستی عازم به داخل کشور 

نماینده دادستان درباره اتهامات اسدالله بهرامی متهم ردیف ۶۴ پرونده گروهک تروریستی منافقین اظهار داشت: نامبرده که در سال ۱۳۵۹ جذب گروهک تروریستی منافقین شده بود، در تاریخ یکم آبان سال ۱۳۶۰ به دلیل اقدامات مجرمان‌های از قبیل پخش اعلامیه، جمع آوری کمک مالی برای گروهک مذکور و غیره، بازداشت شده، ولی پس از ۲۰ روز، با سپردن تعهد آزاد می‌شود. در ادامه و در سال ۱۳۶۲، وی مجدد به دلیل تهیه خانه تیمی برای عناصر تروریست، جاسازی سلاح و مهمات در خانه مذکور همچنین تهیه مدارک جعلی، بازداشت شده و پس از طی مراحل قضایی، به مجازات سنگینی محکومیت می‌یابد اما این بار نیز مشمول رأفت و عطوفت نظام جمهوری اسلامی شده و پس از برخورداری از عفو، مجازاتش به ۱۰ سال حبس تقلیل یافته و در نهایت در سال ۱۳۶۹ از زندان آزاد می‌شود.

وی افزود: متعاقباً نامبرده با عدم تنبه، در سال ۱۳۷۶ به منظور پیوستن به گروهک تروریستی منافقین، از کشور متواری شده و پس از الحاق به تشکیلات مذکور، در یگان رزم نفاق سازماندهی می‌شود. وی طی سال‌های ۱۳۷۹ و ۱۳۸۰، در عملیات‌های متعدد خمپاره زنی به مراکز حساس کشور شرکت داشته همچنین مربی شهرشناسیِ تیم‌های تروریستی عازم به داخل کشور نیز بوده است.

متهم ردیف ۶۵؛ جذب تروریست با استفاده از رادیو نفاق!

نماینده دادستان درباره علیرضا بهرامی متهم ردیف ۶۵ پرونده اعضای اصلی و سرکردگان گروهک تروریستی منافقین گفت: وی با شنیدن رادیوی منافقین، با گروهک موصوف آشنا شد و در سال ۱۳۷۱، به دلیل همکاری با این تشکیلات تروریستی، دستگیر و پس از تحمل یک سال حبس در سال ۱۳۷۲ آزاد شد و پس از آزادی، به خدمت سربازی اعزام و در اواخر سال ۱۳۷۵، از طریق مرزهای جنوب کشور، به صورت غیرقانونی به عراق رفت و به منافقین ملحق شد.  

وی ادامه داد: نامبرده در یکی از مراکز نفاق، آموزش‌های تیم‌های تروریستی را طی کرد و در خرداد سال ۱۳۷۷، برای مأموریت به تهران اعزام و در عملیات‌های تروریستیِ متعددی شرکت کرد؛ که از جمله می‌توان به اعزام به منظور بمب‌گذاری در یکی از دادگاه‌های تهران همچنین خمپاره زنی به ستاد مرکزی سپاه در تهران اشاره کرد؛ که بلافاصله بعد از هر عملیات، مجدد به عراق باز گشت!

بخش رسانه‌ای منافقین چگونه فعالیت می‌کند؟  

نماینده دادستان گفت: منافقین در سه بخش نشریه مجاهد (منافق)؛ رادیو منافق و سیمای منافق فعال بوده است. در دهه ۷۰ برخی اعضای گروهک که از تشکیلات جدا شده بودند به وسیله کدهایی که در رادیو منافقین ارسال می‌شد دوباره بازیابی شده و جذب تشکیلات می‌شدند.

وی اضافه کرد: در برخی مواقع نیز از رادیو برای ارسال رمز عملیات‌های تروریستی استفاده شده است.

متهم ردیف ۶۶؛ کمونیستی که منافق شد

نماینده دادستان درباره اتهامات عزیزالله پاک نژاد متهم ردیف ۶۶ پرونده گروهک تروریستی منافقین گفت: نامبرده قبل از انقلاب به فعالیت‌های کمونیستی اشتغال داشت و در ادامه و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، کماکان به همکاری خود با چریک‌های فدایی- اقلیت، ادامه داد و پس از مدتی به خارج از کشور متواری شد.

وی افزود: نامبرده بعد از تاسیس شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت، به عنوان عضوی از شورا، با گروهک تروریستی منافقین همکاری داشت و در حال حاضر نیز ساکن پاریس است که تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار دارد و دارای اعلان قرمز است.

عامل برنامه‌ریزی برای ترور شهید لاجوردی چه کسی است؟

نماینده دادستان در ادامه به قرائت اتهامات مهرافروز پیکرنگار متهم ردیف ۶۷ پرونده گروهک تروریستی منافقین پرداخت و گفت: وی پس از عزیمت به کشور انگلیس، به عضویت انجمن دانشجویان فریب خورده، وابسته به گروهک تروریستی منافقین در شهر نیوکاسل در آمد و در سال ۱۳۶۱، در حمله به سفارت جمهوری اسلامی ایران در آن کشور، شرکت کرد.  

وی ادامه داد: نامبرده از عناصر کادر مستقر در اروپا و عضو کمیسیونی در تشکیلات تروریستی موصوف بوده که به سیاهنمایی علیه جمهوری اسلامی ایران می‌پردازد.

نماینده دادستان اضافه کرد: دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم مهرافروز پیکرنگار، مسئولیت تشکیلات نفاق در بلژیک، مسئولیت تشکیلات نفاق در انگلیس و عضویت در کمیسیون خارجی شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت است.

وی اظهار داشت: متهم مهرافروز پیکرنگار در مشارکت با ژیلا دیهیم، یکی دیگر از عوامل اصلی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ شهید اسداله لاجوردی و شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

نماینده دادستان گفت: در آن اقدام تروریستی، اصغر رئیس اسماعیلی و زین العابدین مسعودی به شهادت یا به تعبیر حقوقی به قتل رسیده و اصغر دهقان فاضلی نیز مجروح می‌شود همچنین وی جزو دستگیرشدگان مورخ ۱۷ ژوئن ۲۰۰۳ نفرات نفاق، به اتهام کلاهبرداری سازمان‌یافته، از سوی پلیس فرانسه نیز هست.

وی ادامه داد: اکنون متهم مهرافروز پیکرنگار تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار دارد و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۶۸؛ مسئول آموزش تروریست‌ها در پاکستان

نماینده دادستان درباره اتهامات مریم حاج خانیان متهم ردیف ۶۸ افزود: نامبرده پس از پیروزی انقلاب اسلامی، به دلیل فعالیت تشکیلاتی دستگیر شد اما به علت تظاهر به توبه، مشمول تخفیف واقع شد و به پنج سال حبس محکوم شد. متعاقباً در سال ۱۳۶۵، وی به پاکستان گریخت و به منافقین ملحق شد و سپس در پایگاه بابائی کویته‌ پاکستان، آموزش‌های لازم را فراگرفت و به عراق اعزام شد.

وی اظهار داشت: مریم حاج خانیان در سال ۱۳۷۰، به عضویت شورای مرکزی نفاق و در سال ۱۳۷۴ به عضویت شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت درآمد.  

نماینده دادستان اضافه کرد: مسئول و افسر ارشد شاخه نظامی گروهک تروریستی منافقین، افسر ستاد داخله برای مقطعی و فعالیت تشکیلاتی در مازندران در مقطع فاز نظامی گروهک دیگر فعالیت‌ها و مسئولیت‌های مریم حاج خانیان است.

وی گفت: متهم مریم حاج خانیان در مشارکت با مهرافروز پیکرنگار و ژیلا دیهیم، یکی دیگر از عوامل اصلی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ شهید اسداله لاجوردی و نتیجتاً شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

پرده برداری از قاتل شهید بهشتی نژاد در تهران!

نماینده دادستان درباره احمد حنیف‌نژاد متهم ردیف ۶۹ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین است، گفت: نامبرده در سال ۱۳۴۶، توسط برادرش محمد (بنیان‌گذار و سرکردهی اولیه گروهک تروریستی منافقین)، جذب تشکیلات می‌شود.

وی درباره فعالیت‌ها و مسئولیت‌های متهم احمد حنیف‌نژاد افزود: مسئول کل تشکیلات نفاق در تبریز، افسر بازجویی در مقر اشرف، عضو کادر مرکزی گروهک در سال ۱۳۵۸، مسئول خانه‌های تیمی در سال ۱۳۶۰ و عضو هیئت اجرایی تشکیلات نفاق از جمله مسئولیت‌های وی بوده است.

نماینده دادستان اضافه کرد: متهم احمد حنیف‌نژاد در حال حاضر، عضو کادر مرکزی و مسئول گزینش گروهک منافقین است.

وی افزود: متهم احمد حنیف‌نژاد، یکی از عوامل اصلی تشکیل، طراحی، سازماندهی و هدایت تیم ترورِ شهید سید محمدحسن بهشتی نژاد و شهادت و به تعبیر حقوقی، قتل عمد این شهید والا مقام محسوب می‌شود.

نماینده دادستان توضیح داد: در این اقدام تروریستی، اعضای یک تیم پنج نفره در سال ۱۳۶۰، به درب منزل نامبرده مراجعه و به بهانه دادن نامه، به سمت او شلیک می‌کنند که منجر به قتل عمد (شهادت) وی و کودک خردسال همراهش شده و اعضای تیم ترور نیز، پس از آن موفق به فرار می‌شوند.

وی اضافه کرد: متهم احمد حنیف‌نژاد اکنون تحت تعقیب پلیس اینترپل قرار دارد و دارای اعلان قرمز است.

متهم ردیف ۷۰؛ سرپل منافقین در نروژ 

نماینده دادستان درباره اتهامات پرویز خزایی متهم ردیف ۷۰ در دادگاه رسیدگی به پرونده گروهک تروریستی منافقین گفت: نامبرده پس از پیروزی انقلاب، جذب منافقین شده و در تاریخ ۱۵ آبان ۱۳۶۱، ضمن حضور در تلویزیون نروژ، پناهندگی خود را اعلام می‌کند.  

وی افزود: نامبرده سپس عضو شورای تروریستی موسوم به ملی مقاومت شد و ضمن شرکت در جلسات مختلف به عنوان مدعو و سخنران همچنین در حوزه تهیه مقاله، انجام مصاحبه و شرکت در برنامه‌های گروهک، به فعالیت در راستای اهداف این تشکیلات تروریستی پرداخت.

نماینده دادستان اضافه کرد: متهم پرویز خزایی به موازات اقدامات فوق و به رغم اقامت در نروژ، به کشور آلبانی نیز تردد داشته و به صورت مستمر، امور مربوط به عناصر گروهک تروریستی منافقین را در حوزه‌های مختلف پیگیری می‌کرد.

در این لحظه قاضی ختم جلسه امروز را اعلام کرد.

به گزارش ایرنا، کیفرخواست پرونده جنایات و اقدامات سرکردگان و اعضای گروهک تروریستی منافقین در بیش از ۷۰۰ صفحه تنظیم شده است و در این دادگاه که با حضور اصحاب رسانه و خبرنگاران برگزار می‌شود، علاوه بر جمعی از خانواده‌های قربانیان ترور، شاهدان عینی جنایات هولناک تروریست‌های دهه ۶۰ در دادگاه حاضر هستند همچنین پنج وکیل تسخیری متهمان این پرونده نیز در دادگاه حضور دارند.

طبق اعلام دادگاه کیفری یک استان تهران، در دادگاه رسیدگی به جنایات منافقین ۱۰۴ عضو این گروهک و یک شخصیت حقوقی (سازمان مجاهدین خلق ایران) محاکمه می‌شوند.

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات اعضای گروهک تروریستی منافقین برگزار شد 

تاکنون مجموعه اقدامات و اتهامات مسعود رجوی، مریم قجر عضدانلو (معروف به مریم رجوی)، مهدی ابریشمچی، زهره اخیانی، فهیمه اروانی، مهدی براعی، مژگان پارسیایی، زهرا مریخی آهنگر کلایی، محمد علی توحیدی خانیکی، علی خدایی صفت، مهدی خدایی صفت، عباسعلی داوری فیضی پور آذر، سید مجید سید المحدثین، صدیقه حسینی، محمد طریقت منفرد، مهوش سپهری، قدسی خرازیان، مهناز سلیمانیان، محسن سیاه کلاه، مریم فضل مشهدی، بهشته شادرو، ژیلا دیهیم، ابوالقاسم رضایی، حمیرا حجتی امامی، محمود عطایی کاریزی، گلنار جواهری ساعتچی، مهریان حاجی نژاد، مرتضی اسماعیلیان مارنانی، دولت نوروزی منجیلی، زهرا بخشایی، محمد حیاتی، نیکو خائفی اشکذری، عذرا علوی طالقانی، جمیله ابریشم چی، محمود قجر عضدانلو، بدری پورطباخ و محمد جواد قدیری مدرسی، فرهاد الفت، رویا احمدی موسوی، بهزاد نظیری به عنوان چهل و یک متهم این پرونده در دادگاه قرائت شده است.

همچنین فرشته یگانه، معصومه بلورچی، یاسر جهان نژادی، فائزه خیاط حصاری محمدی، صالح رجوی، محمد سادات خوانساری، پرنیان سرآمد، حکیمه سعادت نژاد، حمیده شاهرخی امیری، ثریا شهری، پروین صفایی، محمود فخارزاده، عشرت محبت کار، علیرضا معدنچی، عباس میناجی مقدم، حمیدرضا اسحاقی، علیرضا امام جمعه، اسدالله اوسطی، فاطمه آدرسی، مصطفی آسیفی، زهره بنی جمالی، محمود بنی هاشمی، اسدالله بهرامی، علیرضا بهرامی، عزیز اله پاک نژاد، مهرافروز پیکر نگار، مریم حاج خانیان، احمد حنیف نژاد، پرویز خزائی، حسین دادخواه و فاطمه داوران از دیگر متهمان حاضر در این پرونده هستند.

حسین ربوبی خبوشانی، سپیده ابراهیمی، بیژن رحیمی، آزاده رضایی، هادی روشن روانی، محمد سادات دربندی، فریدون سلیمی، عباس شاکری، سهیلا شعبانی، احمد شکرائی، سهیلا صادق، مهران صادق، طاهره ضیائی، کبری طهماسبی، رقیه عباسی، زهره عطریانفر، مهری علیقلی، مرتضی فخار، سید اسدالله فقیه دزفولی، ایرج فیض بوسجینی، پرویز کریمیان سیچانی، احمد گلپایگانی، فرید ماهوتچی حسینی، مهدی مددی الموسوی، سید محمود احمدی علون آبادی، سید جواد احمدی علون آبادی، اسماعیل مرتضایی، محمود معیری، رقیه ملک محمدی، حسن نظام الملکی، نسرین نظری علی آبادی، علی هادی زاده و الله کرم هوشنگی متهمان حاضر در این پرونده هستند.

ششمین جلسه دادگاه رسیدگی به جنایات اعضای گروهک تروریستی منافقین برگزار شد 

در نخستین جلسه دادگاه که ۲۱ آذر برگزار شد، نماینده دادستان بخشی از کیفرخواست این پرونده را در دادگاه قرائت کرد. ۲۸ آذر در دومین جلسه دادگاه نیز ادامه کیفرخواست این پرونده تا اتهامات مربوط به ۲۳ نفر از متهمان در دادگاه خوانده شد همچنین پنجم دی، نماینده دادستان در سومین جلسه دادگاه رسیدگی به اتهامات اعضای گروهک تروریستی منافقین به پشت پرده ستاد داخله منافقین و مزدوری برای صدام اشاره کرد و از اسناد اطلاعاتی رونمایی شد که نشان می‌داد منافقین به ازای ترور مردم کشورمان از صدام نفت دریافت می‌کردند و در جلسه چهارم دادگاه که با حضور کاظم غریب‌آبادی دبیرستاد حقوق بشر برگزار شد، نماینده دادستان به اسنادی اشاره کرد که به ارتباط مسعود رجوی با فرانسه و نقش سرویس اطلاعات آن کشور در انفجار دفتر حزب جمهوری اسلامی ایران در سال ۶۰ مربوط بود و در جلسه پنجم دادگاه نیز شباهت‌های گروهک تروریستی منافقین با داعشی‌ها اشاره شد که هر دوی این گروهک‌های تروریستی با انجام ترورهای کور در پی گرفتن تلفات بیشتر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha