توسعه مرکز رشد تخصصی هنر اصفهان در گرو تامین فضای فیزیکی است

اصفهان - ایرنا - رییس دانشگاه هنر اصفهان گفت: توسعه مرکز رشد تخصصی هنر این دانشگاه و پذیرش تعداد بیشتر شرکت‌ها و واحدهای فناور در آن در گرو تامین فضای فیزیکی مورد نیاز و کافی است.

به گزارش ایرنا، نخستین مرکز رشد تخصصی هنر کشور با هدف حمایت از ایجاد و گسترش کسب و کارهای دانش بنیان در زمینه هنر، صنایع دستی، معماری، شهرسازی و رشته‌های وابسته در سال ۱۳۹۴ با مشارکت دانشگاه هنر اصفهان، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری راه‌اندازی شد.

علیرضا خواجه احمد عطاری روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حدود ۵۰ شرکت و هسته فناور با اشتغال بیش از ۳۰۰ نفر در هشت سال گذشته در این مرکز رشد شکل گرفتند و حمایت شدند.

وی با بیان اینکه نزدیک به ۳۰ شرکت و هسته خلاق و فناور نیز در زمان حاضر در مرکز رشد تخصصی هنر اصفهان فعال است، اظهار کرد: ظرفیت و تقاضای زیادی برای توسعه این مرکز و افزایش تعداد واحدهای فناور مستقر در آن وجود دارد اما به‌دلیل کمبود فضای فیزیکی در زمان حاضر امکان‌پذیر نیست.

عطاری با بیان اینکه مرکز رشد تخصصی هنر هم اکنون در یک ساختمان که پیش از این خوابگاه دانشگاه بود مستقر است، اضافه کرد: دانشگاه هنر اصفهان بطور کلی در زمینه فضای فیزیکی برای دانشکده‌ها و خوابگاه با مشکل روبه‌رو است و به‌همین دلیل پیگیر تامین مکان مناسبی برای رفع این معضل هستیم.

وی با اشاره به اینکه بخش‌های اداری و دانشکده‌های دانشگاه هنر اصفهان در ساختمان‌های متعدد مستقر است، ادامه داد: اقدام‌هایی برای رفع مشکلات مربوط به فضای فیزیکی صورت گرفته و امید است با همکاری خوبی که مدیریت استان در این زمینه دارد، هرچه زودتر به نتیجه برسد.

عطاری درباره طرح « پارک فرهنگ و هنر اصفهان» نیز توضیح داد: این طرح در قالب برنامه‌های دانشگاه برای ایفای نقش جدی در حوزه اقتصاد خلاق توسط مدیریت مرکز رشد و معاونت پژوهش و فناوری دانشگاه هنر اصفهان در سال ۱۳۹۵ پیشنهاد شد.

رییس دانشگاه هنر اصفهان ادامه داد: رایزنی‌هایی برای اجرایی شدن طرح مذکور با برخی نهادها صورت گرفت و به توافق‌های اولیه و امیدوارکننده‌ای منجر شد اما به دلایلی مانند تغییر مدیریت به تعویق افتاده است.

عطاری با بیان اینکه هدف از راه اندازی این پارک، ایجاد یک زیست بوم تخصصی در حوزه کسب و کارهای خلاق و کمک به درآمدزایی پایدار در بخش هنر و صنایع فرهنگی است، اظهار امیدواری کرد که طرح مذکور در نخستین فرصت پیگیری و اجرایی شود.

وی همچنین با بیان اینکه دانشگاه هنر اصفهان رتبه نخست علمی و پژوهشی در بین دانشگاه های هنر کشور در هفت سال اخیر را داشته است، تصریح کرد: توسعه و ارتقای فعالیت‌های این دانشگاه در گرو حمایت‌های هرچه بیشتر مسوولان و فعالان فرهنگی و هنری است.

مرکز رشد (Incubator) یکی از ابزارهای رشد اقتصادی است که بمنظور حمایت از کارآفرینان تحصیلکرده تأسیس می‌شود و با ارائه امکانات و تسهیلات عمومی، زمینه پا گرفتن شرکت‌های جدید دانش بنیان و خلاق را فراهم می‌کند.

نخستین مرکز رشد کشور سال ۱۳۷۹ در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان راه‌اندازی شد.

دانشگاه هنر اصفهان به‌عنوان یکی از چهار دانشگاه دولتی در کلانشهر اصفهان دارای حدود سه هزار و ٧٠٠ دانشجو و ۱١٠ عضو هیات علمی در پنج دانشکده معماری و شهرسازی، صنایع دستی، مرمت آثار و بناهای تاریخی، هنرهای تجسمی و «پژوهش های عالی هنر و کارآفرینی» است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha