عملیات استخراج در معدن سنگ آهن گزستان بافق یزد آغاز شد+ فیلم

یزد- ایرنا- عملیات استخراج در معدن سنگ آهن گزستان بافق یزد، روز دوشنبه در مراسمی با حضور مسوولان استانی و کشوری در این شهر آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیر عامل هلدینگ بین المللی توسعه صنایع و معادن غدیر در این مراسم گفت: در این معدن حدود ۱۰ هزار متر حفاری اکتشافی انجام شده است، میزان ذخیره شناسایی شده معدن یاد شده ۹۰ میلیون تن با عیار متوسط ۲۶ درصد و از نوع توده ای می باشد.

سید ابوتراب فاضل با بیان اینکه میزان استخراج ماده معدنی و باطله طی ۲ سال آینده در حدود چهار میلیون تن پیش بینی شده است، هدف اصلی شرکت را اکتشاف و معادن تکمیل اکتشافات و احداث کارخانه کنسانتره با ظرفیت تولید سالانه یک میلیون تن ذکر کرد.

وی افزود: این معدن اکنون برای ۱۲۰ نفر شغل ایجاد کرده که پس احداث کارخانه کنسانتره به ۵۰۰ نفر اشتغال مستقیم و غیرمستقیم افزایش می یابد .

معدن سنگ آهن گزستان در ۶۵ کیلومتری شهرستان بافق در استان یزد قرار دارد و فاصله روستای گزستان تا معدن ۶ کیلومتری است.

از حدود ۵۵۰ معدن استان، پنج مورد در مقیاس بزرگ ملی قرار دارد و بقیه در حد متوسط و کوچک است و از میان معادن ملی می توان به سنگ آهن چادرملو اردکان، زغال سنگ بافق( ۲ معدن)، سرب و روی مهدی آباد مهریز و اورانیوم ساغند اشاره کرد و ذخیره قطعی مجموع معادن استان حدود ۲ میلیارد تن تخمین زده می شود.

در یزد بیش از ۵۰ نوع اندیس معدنی وجود دارد و به همین دلیل چهارمین استان توسعه یافته صنعتی و از لحاظ تنوع معدنی دومین استان کشور است و این منطقه به دلیل واقع شدن در مرکز ایران و فرو افتادگی کویر مرکزی و وجود چند گسل فعال، بستر ذخایر معدنی متعددی است که وجود این معادن مزیتی برای استان هست.

هم‌اکنون بیش از ۱۲ هزار نفر در معادن یزد فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha