شهرداری قصرشیرین به ۲ دستگاه خودرو آتش‌نشانی و حمل زباله مکانیزه تجهیز شد

قصرشیرین- ایرنا- شهردار قصرشیرین از تجهیز این مدیریت شهری به یک دستگاه خودروی آتش‌نشانی مجهز و مدرن و یک دستگاه ماشین حمل زباله مکانیزه به منظور ارائه خدمات مطلوب به شهروندان خبر داد.

«صابر حیدری» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به منظور بهینه‌سازی خدمات آتش نشانی و ایمنی و ارائه خدمات سریع و مطلوب در مواقع بروز حوادث آتش سوزی و جلوگیری از خسارات بیشتر، یک دستگاه خودرو آتش نشانی سبک هیوندا با تجهیزات کامل خریداری و تحویل واحد آتش نشانی شد.

وی اظهار کرد: هم اکنون خودروهای آتش نشانی این شهرستان به پنج خودرو افزایش یافته تا شاهد ارتقای خدمات رسانی در مهار آتش سوزی ها به خصوص در فصل تابستان با توجه به گرمسیر بودن منطقه باشیم.

شهردار قصرشیرین با اشاره به اینکه هم اکنون روزانه به طور متوسط ۳۵ تُن انواع زباله شهری در این شهرستان تولید و توسط چهار دستگاه کامیون سنگین و سبک در چندین نوبت به محل دپو حمل می شود، گفت: با توجه به وجود ۲ مرز رسمی پرویزخان و خسروی و انجام فعالیت های اقتصادی در این مناطق و همچنین استقرار نیروهای نظامی، زباله های تولیدی در این شهرستان افزایش می یابد.

حیدری اضافه کرد: در راستای گسترده بودن حوزه خدمات شهری و خدمات رسانی بهینه به شهروندان و افزایش حجم و مقدار زباله های تولیدی و افزایش سرانه تولید زباله شهروندان و کمبود ماشین آلات حمل، یک دستگاه خودروی مکانیزه حمل زباله برای این مدیریت شهری خریداری شد.

وی هزینه خرید این ۲ دستگاه خودرو را در مجموع ۷۱ میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: یکی از اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر قصرشیرین ساماندهی و تجهیز واحدهای آتش نشانی و خدمات شهری با توجه به گسترده بودن حوزه خدمات شهری و خدمات رسانی بهینه به شهروندان است که این امر محقق شده و با همکاری شهروندان ضمن فرهنگ سازی برای کاهش تولید زباله تر، با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ در شهر قصرشیرین، برای حفظ محیط زیست شهری و حفاظت از منابع طبیعی تلاش می‌کنیم.

شهردار قصرشیرین در ادامه گفت: با توجه به اینکه ماشین آلات شهرداری فرسوده بوده تاکنون ۷۰ درصد از این ماشین آلات عمرانی با پنج میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال تعمیر و بازسازی و نوسازی شده است.

وی سامان دهی پارک ها و میادین سطح شهر، نصب المان های شهری، زیباسازی و تنظیف معابر و خیابان ها، اجرای روکش آسفالت، احداث موزائیک فرش و جدول و رنگ آمیزی دیوارهای سطح شهر را جمله اقدامات شهرداری ذکر کرد.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت در غرب کرمانشاه، با عراق ۱۸۶ کیلومتر مرز دارد که در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و حکومت مرکزی عراق از این ۲ مرز انجام می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha