قهرمان المپیک غایب بزرگ جام یاریگین

تهران- ایرنا- دارنده نشان طلای کشتی آزاد بازی‌های المپیک توکیو به علت مصدومیت در تورنمنت یاریگین روسیه حضور نخواهد داشت.

به گزارش ایرنا، مسابقات جام ایوان یاریگین قرار است روزهای ۴ تا ۸ بهمن ماه در کشور روسیه برگزار شود. طبق نظر کادر فنی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان برخی از پشتوانه‌های تیم ملی از جمله علی خرمدل، عادل پناهیان، علی سوادکوهی، مبین عظیمی، مهدی حاجیلوئیان و سالار حبیبی احتمالا برای حضور در این تورنمنت اعزام شوند.

یکی از غایبان این جام زائوربک سیداکوف دارنده نشان طلای جهان و المپیک از کشور روسیه است. سیداکوف با ارائه مدارک پزشکی و نیز با تایید فدراسیون کشتی کشورش در این رقابت‌ها شرکت نخواهد کرد. دلیل اصلی این انصراف مشخص نیست، اما رسانه‌های روسی، مصدومیت را مهمترین علت غیبت قهرمان المپیک عنوان کردند.

سیداکوف بنا بود که آذرماه امسال در لیگ باشگاه‌های کشور برای بانک شهر به روی تشک برود که عیسی حاجی‌اف نماینده تام الاختیار فدراسیون کشتی روسیه در ایران دلیل غیبت او را مصدومیت از ناحیه پا و زانو مطرح کرد که او روند درمانی خود را در کشور روسیه پیگیری می‌کند.

با این وجود سیداکوف یکی از مدعیان وزن ۷۴ کیلوگرم کشتی آزاد از غایبان قطعی جام یاریگین است.

براساس اعلام منابع روسی تاکنون ۲۳ کشور از جمله جمهوری آذربایجان، آرژانتین، ارمنستان، بلاروس، ونزوئلا، یونان، گرجستان، ایران، هند، قزاقستان، چین، کوبا، قرقیزستان، مولداوی، مغولستان، سوریه، تاجیکستان، ترکمنستان، ترکیه، ازبکستان، کره‌جنوبی و اکوادور برای حضور در این پیکارها که در ۲ بخش کشتی آزاد و زنان برگزار می‌شود، اعلام آمادگی کرده‌اند.

جام ایوان یاریگین یکی از معتبرترین تورنمنت‌های کشتی آزاد در جهان است. برای سی و پنجمین دوره این مسابقات ۷ میلیون روبل جایزه در نظر گرفته شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار ورزش

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha