ماجرای نصب مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک

تهران- ایرنا- رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی درباره نصب مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک، گفت: شهردار تهران با نصب این مجسمه در میدان ونک موافقت کرده است.

محمود شالویی در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب ایرنا با بیان اینکه قرار بود مجسمه حکیم نظامی پیش از برگزاری هفته بزرگداشت نظامی در میدان ونک نصب شود، گفت: انجمن آثار و مفاخر فرهنگی اقدام به طراحی و ساخت چند مجسمه کرده که نخستین آن‌ها مجسمه حکیم نظامی است. اقدامات مربوط به ساخت مجسمه حکیم نظامی از سال گذشته انجام شده است و نمونه کوچک این مجسمۀ سه و نیم متری در انجمن آثار و مفاخر فرهنگی به نمایش گذاشته شده است.

انتظار می رود که هرچه زودتر نسبت به نصب مجسمه حکیم نظامی اقدام شود

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی ادامه داد: قرار بود پیش از این و در دوره اول برگزاری برنامه‌های مرتبط با حکیم نظامی، مجسمه این حکیم بزرگ در میدان ونک که محلی پررفت‌وآمد است، نصب شود تا بهتر دیده شود؛ زیرا حکیم نظامی از اهمیت فرهنگی بالایی برخوردار است. این در حالی است که دوره دوم برنامه‌های مرتبط با این چهره ادبی برگزار خواهد شد و هنوز مجسمه در میدان ونک نصب نشده است.

به گفته او شهردار تهران با نصب این مجسمه در میدان ونک موافقت کرده است.

چرا مجسمه حکیم نظامی در میدان ونک نصب نمی‌شود؟
نمونه کوچک مجسمه حکیم نظامی

طراحی و ساخت مجسمه مولوی و سهروردی

شالویی با اشاره به اینکه روند طراحی و ساخت مجسمه‌های دیگر هم در حال پیگیری است، ادامه داد: در حال آماده‌سازی مجسمه جلال‌الدین محمد بلخی معروف به مولوی به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هستیم. همچنین مجسمه‌ای برای گوهرشاد در حال طراحی است. از طرفی قرار است مجسمه‌ای از حافظ در پارک مخدوم قلی شهر عشق آباد ترکمنستان نصب شود که در حال طراحی و ساخت آن هستیم.

رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی افزود: همچنین برای محل بنای یادبود شیخ شهاب‌الدین سهروردی مجسمه‌ای طراحی و در آینده نزدیک ساخته و نصب خواهد شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha