مدیرکل هواشناسی یزد: وضعیت بارندگی تا پایان سال نرمال نخواهد بود

یزد- ایرنا- مدیرکل هواشناسی استان یزد با تایید مطلوب نبودن بارش‌ها در پاییز و آغاز زمستان امسال در سطح کشور و این استان گفت: بارش‌ها تا پایان سال جاری نیز نرمال و مثبت نخواهد بود.

"رضا برهانی" روز دوشنبه به ایرنا گفت: چشم انداز وضعیت بارندگی در یک تا ۲ ماه آینده در نواحی مرکز ، شرقی و جنوب شرقی کشور خیلی مثبت نیست و حداکثر در حد نرمال یا کمتر از آن است و این وضعیت تا آخر زمستان ادامه دارد.

وی علت شرایط بارندگی امسال و همچنین وضعیت دمایی را تغییر اقلیم، افزایش دمای کره زمین و تغییرات جریانات جوی اعلام کرد که پیامد آن به شکل رخدادهای غیر قابل پیش بینی و غیر منتظره نمود پیدا کرده است.

۶۰ تا ۷۰ درصد احتمال کاهش بارندگی در زمستان امسال تداوم خواهد یافت اما ۳۰ تا ۴۰ درصد هم احتمال اینکه اتفاق دیگر بیفتد و شاهد افزایش بارندگی باشیم وجود داردوی امسال را یکی از گرمترین سالها در ۱۰۰ سال گذشته ذکر کرد و افزود: در یزد نیز افزایش دما را شاهد هستیم و در سال زراعی آبی ، بارندگی هم کاهش یافته است.

برهانی یادآور شد: وضعیت الگوهای جوی_اقیانوسی در تابستان به گونه ای بود که تا حدودی انتظار افزایش بارندگی در پاییز را ایجاد کرده بود ولی با افزایش دما و تغییر در الگوهای بارشی، این انتظار محقق نشد و این مربوط به کل کشور است.

وی اضافه کرد: ۶۰ تا ۷۰ درصد احتمال کاهش بارندگی در زمستان امسال تداوم خواهد یافت اما ۳۰ تا ۴۰ درصد هم احتمال اینکه اتفاق دیگر بیفتد و شاهد افزایش بارندگی باشیم وجود دارد.

در پاییز و آغاز زمستان امسال، خبری از بارندگی در استان یزد نیست و دمای هوا هم تا این لحظه، رنگ و بوی زمستانی نداشته است.

بارش سالانه باران در استان یزد کمتر از ۹۰ میلیمتر است و این استان از این لحاظ از فقیرترین استان های کشور محسوب می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha