صحن علنی شورای شهر کرمان و اتفاقاتی که در استعفای شهردار گذشت

کرمان- ایرنا- موضوع چالشی استعفای شهردار کرمان و پذیرش آن در صحن علنی شورا یکی از مهمترین موضوعات یکصدو سی و یکمین نشست علنی شورای شهر بود، موضوعی که اعضای شورا آن را سخت‌ترین روز تصمیم‌گیری و شروعی برای تقویت مدیریت شهری می‌دانستند.

به گزارش ایرنا، یکصدو سی و یکمین نشست علنی شورا یکی از پرچالش ترین نشست‌های علنی سال جاری بود، اعضای شورا به دنبال دستور کار این نشست موضوع نامه درخواست استعفای شهردار کرمان(سعید شعرباف) را مطرح کردند موضوعی که از پنجشنبه هفته گذشته نقل محافل رسانه ای و عمومی بود و گمانه زنی های متعددی درباره آن وجود داشت.

در نهایت ۲۴دی ماه جاری نامه استعفای شهردار در اختیار رسانه ها قرار گرفت، نامه‌ای که به خیلی از شایعات پایان داد و موضوع استعفای شهردار را رسمی مطرح کرد نامه‌ای که در آن شعرباف به طور تلویحی، دلیل استعفا را همدلی و همراهی نداشتن کامل اعضای شورا و نگرانی از تحقق بودجه و برنامه هایش برای سال آینده اعلام کرده بود.

در نهایت صبح امروز اعضای شورای شهر کرمان در نشست علنی با هفت رای موافق و چهار رای ممتنع با درخواست استعفای سعید شعرباف شهردار کرمان، موافقت کردند و در ادامه این نشست علنی "محسن تویسرکانی" را با ۱۰ رای موافق و یک رای ممتنع به عنوان سرپرست شهرداری کرمان برگزیدند.

صحن علنی شورای شهر کرمان و اتفاقاتی که در استعفای شهردار گذشت

بعد از رای موافق دادن به استعفای شهردار، رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان در این نشست علنی گفت: شورای شهر در این مقطع از زمان و شرایط به یک نقطه ای رسید که منجر به تصمیمی شد که این تصمیم برای عبور از شرایط موجود و رسیدن به شرایط مطلوب بود، طبیعتا این خبر چند روزی که هم به نوعی در میان مردم و هم گروه‌های مختلف، جریانات و گروه‌های سیاسی مطرح بود که موضوع چیست و چرا شورا در این مقطع از زمان چنین تصمیمی گرفته است؟

حسین چناریان ادامه داد: این بحث استعفای شهردار نزدیک به یک سال یا کمتر از یک سال قبل به نوعی در فضای عمومی و رسانه‌ای مطرح شد اما به دلایلی موضوع منجر به تصمیم نشد، طبیعتا اگر یک سال قبل این تصمیم گرفته می‌شد برای شهر کرمان و مدیریت آن موثرتر بود.

وی گفت: با این تصمیم که در صحن شورا گرفته شد، من احساس کردم در این چند روز خیلی از گروه‌ها دغدغه و مطالبه داشتند و نظراتی را در فضای عمومی مطرح می‌کردند ما بایستی بپذیریم که هیچ حب و بغضی مطرح نبوده است.

رییس کمیسیون بودجه، منابع پایدار و سرمایه‌گذاری شورای شهر کرمان تاکید کرد: زمان محدود است و در این مدت باقی مانده انتظار داریم از همه افراد مطالبه‌گر، نگاه صنفی به مساله آینده کرمان و مطالبه‌ای برای انتخاب شهردار نداشته باشند، خیلی از گروه‌ها انتظارشان این بود که در بحث انتخاب شهردار به موضوعاتی بپردازیم که به هر حال جنبه‌های تخصصی، هم‌افزایی و پیشرفت مدیریت شهری بیشتر مدنظر باشد.

وی بیان کرد: طبیعتا ما خیلی فرصت نداریم طبیعتا مدت باقیمانده شورا ادامه‌دهنده کاری است که در سه سال گذشته به نوعی پایه‌گذاری شده است.

چناریان بیان کرد: از کسی که در آینده می‌خواهد سکان شهرداری را به عهده گیرید درخواست دارم با نگاه به گذشته، با خیراندیشی و سرعت مناسب در اجرای پروژه‌ها رضایتمندی مردم را کسب کند.

سخترین روز تصمیم‌گیری

صحن علنی شورای شهر کرمان و اتفاقاتی که در استعفای شهردار گذشت

رییس شورای شهر کرمان نیز در این نشست گفت: امروز برای شخص من سخترین روز تصمیم‌گیری است زیرا هم مصادف با شهادت امام هادی(ع) بود و هم با پذیرش استعفای شهردار روبه‌رو بودیم شهرداری که بسیار فردی باذکاوت، متدین، فعال در خدمت کردن به مردم کرمان بود، مساله این است ایشان (شعرباف) فردی بسیار پاکدست در کار کردن است لذا ذهن کسی به دنبال مسائل فرعی نرود.

تقویت مدیریت شهرداری

علیرضا نادری ادامه داد: بحث بر سر تقویت مدیریت شهرداری است، ایشان (شهردار سابق) را دوست داریم ایشان فردی متدین است و امیدداریم با این تغییر وضعیت شهری بهتر شود و امید داریم در جریان این تصمیم سو تفاهمی برای شهروندان پیش نیاید چون گمانی‌زنی‌هایی بعضا افراد می کنند که صحت ندارد.

وی گفت: از ابتدای کار شعرباف تا امروز همدلی با ایشان وجود داشته است و به هیچ عنوان بحث‌های خطی و جناحی مطرح نبوده، از این بعد هم در این شورا همین روال ادامه خواهد داشت.

علت استعفای شهردار کرمان چه بود

رییس کمیسیون عمران و شهرسازی شورای کرمان نیز گفت: وظیفه می دانم از زحمات دکتر شعرباف تشکر کنم، ممکن است برای خیلی از رسانه‌ها این سوال باشد که علت استعفای شهردار کرمان چه بود، گرچه آقای شهردار توضیحات کامل را به نوعی در استعفای خودشان دادند.

منصور ایرانمنش ادامه داد: وی ( شعرباف) شورا را از یک بن بست در آوردند در هر صورت اینگونه که خیلی از دوستان می‌دانند با توجه به بحث و صحبت ‌ها و انتقاداتی که به نوعی به وضعیت موجود وجود داشت شاید شعرباف به نوعی صلاح بر این دانستند که استعفا دهد و دست شورا را برای انتخاب شهردار جدید باز کند که این این اتفاق جای تقدیر دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha