امام جمعه کرج: بزرگترین آسیب را به پیکره فرهنگ، مدیران لیبرال زده‌اند

تهران- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان البرز گفت: بزرگترین آسیب را به پیکره فرهنگ، مدیران لیبرال زده‌اند، مراقبت کنید، اگر در دولت شما چنین افرادی وجود داشته باشند باید حذف شوند.

به گزارش خبرنگار احزاب ایرنا، آیت‌الله سید محمد مهدی حسینی همدانی روز دوشنبه در گردهمایی سراسری نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه سراسر کشور که با حضور رئیس جمهور گفت: دانشگاه فرهنگیان و گزینش‌های اولیه با رویکرد جدیدی که آغاز شده باید تقویت شود. به قول ما طلبه‌ها اگر کار از ابتدا خوب انجام شود بقیه‌اش هم خوب خواهد بود.

وی افزود: در این دوره که سکان در اختیار شما است معاونت پرورشی آموزش و پرورش رویکرد مناسبت و فعالیت خوبی دارد اما باید بازطراحی و تعریف به‌روزتری داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان البرز بیان کرد: در کنار مدرسه، مسجد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. خود شما هم امام مسجد بودید و مسجدداری کرده‌اید و با این نهاد مهم آشنا هستید. بنابراین قطعا بخش مهمی از نگاه فرهنگی دولت شما باید به توسعه سخت افزاری و نرم‌افزاری مساجد باشد به خصوص در بحث خدام، بیمه و سنوات پشتیبانی‌های لازم از مساجد.

آیت‌الله حسینی‌همدانی عنوان کرد: اگر محله آباد، شهر آباد و کشور آباد می‌خواهیم باید مساجد آن آباد باشد. در گذشته عملکرد مساجد را با ساختن مراکز بدلی که نزدیک مسجد ساخته شد از بین بردند و هم امام مسجد و هم خود مسجد را بی‌اثر کردند و همت شما در این امر کمک خواهد کرد. باید ساخت مساجد جدید را آغاز کنیم چون مسائل فرهنگی اهمیت بیشتری دارد.

وی ادامه داد: شورای فرهنگ عمومی مانند شورای تامین، نرم افزاری برای کارهایی که در پیش رو است باید انجام دهد. برادرمان حجت‌الاسلام خسروپناه حرکت خوبی را آغاز کردند اما در بحث مهندسی فرهنگی، ضمانت اجرایی و پشتیبانی‌های مادی و معنوی لازم را کم دارد که قطعا نیازمند توجه حضرتعالی است.

امام جمعه کرج درباره دغدغه‌ ائمه جمعه درباره عفاف و حجاب گفت: کسی منکر فعالیت‌های فرهنگی و فرهنگ‌سازی نیست همه آقایان مشغول کار هستند اما سوال اینجاست که چرا همین فرهنگ‌سازی از عائله خود دولت و محیط‌های تحت نظارت پیگیری نمی‌شود.

آیت‌الله حسینی‌همدانی افزود: ستاد عفاف و حجاب در وزارت کشور به‌خصوص استانداران و فرمانداران باید اهتمام بیشتری داشته باشند. الان سیاست عملی دولت در این زمینه روشن نیست که اگر تبیین شود خیلی خوب خواهد بود. ترک فعل مسئولان در این بحث زیاد است قوانین هست اما همین قوانین موجود هم اجرا نمی‌شود.

بزرگترین آسیب را به پیکره فرهنگ مدیران لیبرال زده‌اند

وی تصریح کرد: در حال حاضر طرح تطبیق در بیمارستان‌ها اجرا نمی‌شود، بزرگترین آسیب را به پیکره فرهنگ مدیران لیبرال زده‌اند، مراقبت کنید،اگر در دولت شما چنین افرادی وجود داشته باشند باید حذف شوند.

نماینده ولی فقیه در استان البرز اظهار کرد: حتما باید بین دستگاه‌های فرهنگی و حاکمیتی هماهنگی وجود داشته باشد اما نیازمند توصیه اکید حضرتعالی است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی تاکید کرد: برخی از دولتی‌ها مراقب مصاحبه‌ها و توییت‌ زدن‌ها و فعالیت‌های فضای مجازی خودشان نیستند و جبهه انقلابی، مردم مومن و حزب‌الله از برخی موضع‌گیری‌های غیرتخصصی و تنش‌آفرین این آقایان نگران هستند و گلایه دارند.

رئیس جمهور از حمایت ائمه جمعه سراسر کشور و مردم مومن و انقلابی برخوردار است

وی با بیان اینکه رئیس جمهور از حمایت ائمه جمعه سراسر کشور و مردم مومن و انقلابی برخوردار است، اظهار داشت: ملاحظه کسی را که به فرهنگ و مسائل دینی ارزش‌های الهی و اسلامی آسیب می‌زند را نکنید زیرا فساد او از فساد اقتصادی بیشتر است او را حذف کنید و از ملامت ملامت‌کننده هم نهراسید که نمی‌هراسید.

نماینده ولی فقیه در استان البرز درباره فیلم و سینمای خانگی و هنرمند گفت: باید هنرمند مولد تربیت کرد و یک موجود مولد بهتر از نسل عقیم است.

آیت‌الله حسینی‌همدانی افزود: موضوع پیوست رسانه‌ای دولت کماکان ضعیف است باید سریع اصلاح شود این حجم از اقدامات و فعالیت‌ها و خدماتی که دولت دارد باید به‌موقع و با جلوه‌های هنری اطلاع‌رسانی شود.

وی خطاب به رئیس جمهور اظهار کرد: فاصله صحبت کردن شما با مردم زیاد شده است باید گفت و گوها را بیشتر کنید حتما باید این درخواست را جدی بگیرید خصوصا قبل از انتخابات نیاز جدی‌تری به این مساله است.

امام جمعه کرج خاطرنشان کرد: بیان مشکلات از زبان شما که صادق و صمیمی و بااخلاص سخن می‌گویید حتما تعیین‌کننده است و تاثیرات فراوانی را روی مشارکت حداکثری مردم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، نمایندگان ولی‌فقیه و ائمه جمعه کشور، بیست و ششمین گردهمایی سراسری ائمه جمعه کشور را با حضور در حرم مطهر بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران و تجدید میثاق با امام مقاومت کردند.

ائمه جمعه کشور، عصر روز گذشته، با سخنرانی وزیر امور خارجه، ضمن اعلام حمایت از جبهه مقاومت و مردم مظلوم غزه، طی مراسمی از نمایندگان جبهه مقاومت در ایران تجلیل کردند.

این گردهمایی تا روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت و با دیدار مقام معظم رهبری به پایان خواهد رسید.

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha