۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۸:۳۵
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85354115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

سوئیس از حضور روسیه در نشست آتی صلح اوکراین حمایت کرد

تهران- ایرنا- وزیر امور خارجه سوئیس تاکید کرد که روسیه باید در نشست آتی کشورهای جهان برای دستیابی به صلح در اوکراین یکی از شرکت ‌کنندگان باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، ایگنازیو کاسیس روز یکشنبه در نشست خبری مجمع جهانی اقتصاد در داووس گفت: روسیه باید در روند حل و فصل صلح در اوکراین مشارکت داشته باشد.

وی اظهار داشت: ما باید راهی برای وارد کردن روسیه به مذاکرات صلح پیدا کنیم. اگر مسکو نتواند نظر خود را بیان کند، صلح برقرار نخواهد شد.

به گفته این دیپلمات ارشد سوئیسی، نمایندگان ۸۳ کشور در نشست مشاوران امنیت ملی درباره فرمول صلح اوکراین که به ابتکار سوئیس و اوکراین در ۱۴ ژانویه در داووس برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

سال گذشته برای برگزاری این نشست، سه جلسه با حضور نمایندگانی از کشورهای متخلف در کشور مالت تشکیل شده بود.

ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین طی سخنرانی در نشست گروه ۲۰ در نوامبر ۲۰۲۲ گفته بود که کشورش برای رسیدن به صلح برنامه‌ای ۱۰ ماده‌ای دارد که از جمله مهمترین موضوعات این برنامه می‌توان به امنیت هسته‌ای، غذایی، انرژی و تبادل زندانیان اشاره کرد.

در همین حال، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفته بود که اظهارات زلنسکی درباره راه‌حل صلح‌ با واقعیت تناسب ندارد. مسکو هیچ پیشرفتی در روند حل و فصل اوکراین نمی‌بیند و به همین دلیل به عملیات نظامی خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha