فسادی در واردات برنج نداشتیم/ امسال کمتر از یک میلیون تن برنج وارد می‌شود

تهران- ایرنا- سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی، انحصار واردات برنج توسط یکی از برندهای داخلی را تکذیب کرد و گفت: انحصاری در حوزه واردات برنج وجود ندارد و فسادی رخ نداده است.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «احمد خانی نوذری» امروز (یکشنبه) درباره انحصار واردات برنج توسط یکی از برندهای داخلی افزود: وزارت جهاد کشاورزی از پارسال در حوزه واردات این محصول ارز ترجیحی نداشته و واردات برنج با ارز نیمایی انجام شده است.

وی تصریح‌کرد: در طول یک دهه واردات سالیانه برنج بین یک میلیون و ۷۰۰ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تن بوده و اگر متوسط واردات یک دهه برنج محاسبه شود این عدد یک میلیون و ۴۰۰ هزار تن است.

خانی نوذری با تاکید بر اینکه ثبت سفارش واردات انحصاری نیست گفت: به همه شرکت‌ ها اجازه ثبت سفارش داده شده و بیش از ۱۲۰ شرکت واردات برنج را انجام دادند.

سرپرست معاونت بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی افزود: همچنین هیچ شرکتی بیش از ۱۵ درصد واردات برنج نداشته و سهم هر شرکت واردکننده کمتر از این عدد بوده است.

وی اظهار داشت: آمار وزارت جهاد کشاورزی در تولید برنج سال گذشته نشان می‌دهد تولید آن پایین‌تر از ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار تن بوده و بر اساس آمار رسمی گمرک هم یک میلیون و ۷۷۰ هزار تن برنج سال گذشته وارد شد.

خانی نوذری افزود: از ابتدای سال تاکنون کمتر از ۸۰۰ هزار تن واردات برنج به ثبت رسیده است و با توجه به مدیریت ثبت سفارش وزارت جهاد کشاورزی این عدد تا پایان سال کمتر از یک میلیون تن خواهد بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار اقتصاد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha