۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۵۹
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85353857
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ نوع شیر خشک در داروخانه‌های زنجان توزیع می‌شود

زنجان - ایرنا - سرپرست معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: هم اکنون ۲ نوع شیر خشک رگولار و رژیمی در داروخانه‌های استان توزیع می‌شود.

دکتر محمد جواد میانداری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:طبق برنامه ریزی ها شیر خشک رژیمی در داروخانه های شبانه روزی، دولتی و همچنین سلامت شهر زنجان توزیع می شود.

وی گفت: در زمان حاضر با بازدیدهای میدانی عملکرد داروخانه های استان در خصوص توزیع انواع شیر خشک رصد می شود تا گروه های هدف و مراجعه کنندگان با مشکلی در این خصوص مواجه نشوند.

میانداری با تاکید بر اینکه هم اکنون شیرخشک در ۸۰ درصد داروخانه‌های استان به اندازه کافی موجود است، اضافه کرد: افرادی که نیاز به شیرخشک دارند با مراجعه به این داروخانه‌ها و ثبت کد ملی کودک خود در سامانه تی‌تک می‌توانند شیرخشک لازم را دریافت کنند.

این مسوول، اظهار داشت: در صورت نبود یک برند شیرخشک جایگزین برای آن وجود دارد و مشکل قابل رفع است.

میانداری با تاکید بر اینکه شیر خشک مورد نیاز به کودکان زیر ۲ سال با ثبت مشخصات لازم در سامانه تخصیص می یابد، افزود: طبق دستور العمل اعلام شده یک مراجعه کننده در ماه می تواند ۱۰ قوطی شیرخشک یارانه ای برای کودک خود دریافت کند که بیش از این تعداد به نرخ غیر یارانه ای محاسبه می شود.

سرپرست معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی زنجان خاطر نشان کرد: هم اکنون اسامی داروخانه‌های توزیع کننده شیرخشک در سایت دانشگاه علوم پزشکی زنجان به آدرس https://zums.ac.ir بارگذاری و به دنبال آن به روز رسانی می شود.

وی همچنین به مصرف کنندگان توصیه کرد: در صورت دسترسی نداشتن به سایت می‌توانند قبل از مراجعه به داروخانه‌ها با سامانه اطلاعات دارویی ۱۹۰ تماس بگیرند و از مکان‌های توزیع شیرخشک آگاهی یابند.

هم اکنون ۱۱۰ داروخانه در سطح استان فعال است که از این تعداد ۷۸ باب آن به شهر زنجان اختصاص دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha