وقتی مرزهای جغرافیایی رنگ می‌بازد و وجدان‌ها بیدار می‌شود

تهران- ایرنا- شرکت‌کنندگان در همایش بین‌المللی «طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری» سخن از وجدان‌هایی گفتند که مرز نمی‌شناسد و درباره انسان‌هایی صحبت کردند که در برابر کشتار زنان و کودکان بی‌پناه، سکوت نمی‌کنند. 

به گزارش خبرنگار معارف ایرنا امروز که شاهد صدمین روز مبارزه مردم مظلوم فلسطین و غزه به نام طوفان الاقصی هستیم، مسئولان مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی همایشی با حضور صد اندیشمند مسلمان برگزار کردند تا صدای مظلومیت مردم فلسطین را به گوش جهانیان برسانند و بگویند که منطق مسلمانان این است که نه ظلم می کنند و نه زیر بار ظلم می روند و بر اساس روایت نبوی اعتقاد دارند اگر در گوشه ای از جهان صدای مظلومی را شنیدند و پاسخ ندادند، مسلمان نیستند. حالا این دانشمندان جهان اسلام به نمایندگی از مسلمانان در این همایش شرکت کردند تا وحدت خود در ظلم ستیزی و مبارزه با رژیم کودک کش صهیونیستی را به رخ جهانیان بکشند.

حجت الاسلام حمید شهریاری دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی از غزه به عنوان نماد تقابل حق و باطل یاد کرد و گفت «طوفان الاقصی یک پاسخ مشروع و قاطع در مقابل سیاست های نژادپرستانه رژیم صهیونیستی است و مقاومت مردم غزه در پاسخ به ۷۰ سال ظلم این رژیم است.» وی همچنین از طوفان الاقصی به عنوان نقطه عطفی در مناسبات جهانی و تمدنی دنیای معاصر یاد کرد و گفت «توقف فوری و بدون شرط جنایات وحشیانۀ نیروهای اشغالگر رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان و برقراری آتش بس دائم در نوار غزه و حمایت از دفاع مشروع برای حفظ جان انسان های بی گناه، با وجدان بیدار انسان های آزاده جهان مطابقت دارد.

وقتی مرزهای جغرافیایی رنگ می‌بازد
حضور صد اندیشمند مسلمان در همایش طوفان الاقصی و بیداری وجدان بشری

وی از آتش بس فوری در غزه به عنوان امری واجب نزد وجدان های بیدار مردم آزاده جهان یاد کرد و گفت: همه ادیان الهی، مذاهب اسلامی، قوانین بین المللی و وجدان های انسان های بیدار آزاده بر احقاق حقوق اولیه مردم فلسطین و غزه تاکید دارند.

سوال این است آیا وجدان اعضای نهادهای بین المللی مانند شورای امنیت سازمان ملل، پس از ۱۰۰ روز آتش و خون در غزه همچنان در خواب است و بی خیال نظاره گر کشتار کودکان و زنان فلسطینی هستند؟ سال هاست که وجدان بسیاری از سردمداران آمریکا و کشورهای حامی اسراییل در خواب غفلت به سر می برد و به دنبال منافع سیاسی و اقتصادی خود هستند. به همین دلیل سیل کمک های تسلیحاتی را روانه سرزمین های اشغالی می کنند تا رژیم صهیونیستی راحت تر مردم غزه را به خاک و خون بکشد.

حجت الاسلام محمدرضا مرتضوی معاون امور بین الملل مجمع تقریب مذاهب معتقد است سخن گفتن از مرزهای جغرافیایی یک توطئه صهیونیستی است. وی با بیان این که عملیات طوفان الاقصی کل جهانیان را غافلگیر کرد، اظهار داشت: ما باید در کنار برادرانمان در فلسطین باشیم تا بتوانیم پیروزی نهایی را بدست بیاوریم و سزاوار نیست که بخواهیم راجع به مرزهای جغرافیایی سخن بگوییم.

وقتی مرزهای جغرافیایی رنگ می‌بازد
حجت الاسلام مرتضوی معاون مجمع تقریب مذاهب اسلامی

وی افزود: امروز نباید فلسطین را تنها بگذاریم و باید به همه مسلمانان همانند یک امت واحده نگاه کنیم. یادمان باشد که همه ما مسلمان هستیم و حول محور وحدت باید عمل کنیم. همه ما به عنوان مجاهدانی هستیم که برای دفاع از اسلام باید در صحنه حضور داشته باشیم و بر اساس همین الگو و به گفته خداوند متعال پیروزی و نصرت نصیب کسانی می‌شود که پایداری کنند.

فلسطین قبرستان صهیونیست‌ها خواهد شد

سلمان ندوی، اندیشمند هندی از زوایه ای دیگر به وجدان بشری اشاره کرد و خطاب به کشورهای عربی در منطقه گفت: شما یا باید در کنار نفاق و کفر و رژیم صهیونیستی بایستید یا باید در کنار مسلمانان و رزمندگان مقاومت قرار بگیرید.

وقتی مرزهای جغرافیایی رنگ می‌بازد
سلمان ندوی، اندیشمند هندی

وی که معتقد است، منطقه غرب آسیا در زمانی قبرستان آمریکایی‌ها شد و در آینده ای نزدیک به قبرستان صهیونیست‌ها تبدیل خواهد شد، اظهار داشت: صهیونیست‌ها در غزه شکست خورده‌اند و به همین دلیل است که آنها از زنان و کودکان انتقام می‌گیرند زیرا از شکست بزرگی که خورده‌اند، عصبانی هستند.

به پس از آزادی فلسطین فکر کنیم

علامه شیخ علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان نیز وجدان برخی از مردم مسلمان را مورد خطاب قرار داد و گفت: ضعف امت اسلامی و گسترش مسائل مذهبی و سیاسی در امت اسلامی، دلیل جنایات صهیونیست ها و بحران اخیر فلسطین است و ما باید مشترکات زیادی را که در میان امت اسلامی وجود دارد، به وحدت تبدیل کنیم و مسائل و اختلافات مذهبی نباید بهانه به دست دشمنان بدهد.

شیخ علی الخطیب، نایب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعیان لبنان

وی با بیان اینکه مقاومت در همه کشورهای منطقه از جمله لبنان، عراق و یمن نقش خود را ایفا می کند، تأکید کرد که مقاومت فلسطین حتماً پیروز خواهد شد و ما باید برای مرحله پس از آزادی فلسطین و غزه تلاش و اندیشه کنیم تا مجدداً فتنه ها به داخل امت اسلامی راه ندهیم.
الخطیب تأکید کرد: ما باید از این فرصت تاریخی که در فلسطین و غزه و جنوب لبنان ایجاد شده استفاده کنیم و به امت اسلامی و همه گروه های مسلمان بگوییم که باید به وحدت اسلامی رسیده و از اختلافات خارج شویم.

صد روز است که وجدان مردم جهان بیدار شده و برای کودکانی که زیر آوار مانده اند، اشک می ریزند. صد روز است که گویی بمب های اسراییل بر سر خانه های مردم باوجدان جهان می ریزد و برخی حتی تحمل دیدن صحنه های جانسوز جان دادن یک کودک فلسطینی را در آغوش مادرش ندارند. صد روز است که رسانه های دنیا با وجود حاکمیت رسانه ای دنیای غرب و حامیان رژیم صهیونیستی به حقانیت و مظلومیت مردم مقاوم پی برده و همه آزادگان جهان به مقاومت فلسطینی ها احسنت می گویند و برای پیروزی آن ها دست به دعا برمی دارند. فرقی هم نمی کند دعاکننده فلسطینی ها، مسلمان باشد یا مسیحی یا حتی یهودی و پیرو هر آیینی ولی نکته مهم این است که وجدان بیدار مردم عاملی شده تا در برابر این بی عدالتی ها مهر سکوت را بشکنند و فریاد  خود را بر سر ظالمان برآورند. 

وجدان های بیدار در برابر جنایت های اسراییل سکوت نخواهند کرد

شیخ قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق در همایش امروز به وجدان های کسانی اشاره کرد که در قامت اعضای سازمان های بین المللی خود را بشردوست و انسان می دانند ولی طشت رسوایی آنها از بام سازمان ملل افتاده است. وی با اشاره به حمایت سازمان‌های بین‌المللی مانند سازمان ملل متحد از رژیم صهیونیستی گفت که جنایت‌های این رژیم امروز برای همه جهانیان روشن شده است لذا وجدان های بیدار در برابر این جنایات سکوت نخواهند کرد.

شیخ قیس خزعلی، دبیرکل جنبش عصائب اهل الحق عراق

شیخ خزعلی به فتوای آیت الله علی سیستانی، مرجع شیعیان در حمایت از مقاومت فلسطین و پیام دولت این کشور در اجلاس قاهره اشاره کرد و گفت: این فتوا نشان دهنده آن است که مردم عراق قصد دارند در برابر دشمنان خود بایستند و حامی مقاومت و ملت فلسطین هستند. 

به گفته وی گروه‌های عراقی موضع شرافتمندانه‌ای را در حمایت از فلسطین دارند و مقاومت فلسطین از حمایت مردم مسلمان کشورهای مختلف از جمله عراق برخوردار شده است. 

شیخ محمد شریف صواف مدیر مرکز آموزشی شیخ احمد کفتارو در سوریه نیز در این همایش از الگوشدن فلسطین برای انسان های باوجدان و بیدار جهان سخن گفت و افزود: امروز مردم همه دنیا و آزادی‌خواهان جهان در حمایت از مردم فلسطین به میدان آمده‌اند و شعار الله اکبر سر می‌دهند درحالی که درجایی زندگی می کنند که از فلسطین فاصله بسیاری دارند اما روح و وجود آنها با فلسطین است.

به سراغ نماینده حزب الله لبنان می رویم که از بیداری وجدان های انسان هایی سخن می گوید که دیگر حنای اسراییل برای آن ها رنگ باخته است. حجت الاسلام سیدعلی موسوی گفت: امروز دیگر چهره رژیم صهیونیستی در مقابل دیدگان بشریت از بین رفته است و همه جهانیان به این نتیجه رسیدند که اسراییل یک رژیم قانون شکن است.

 حجت الاسلام سیدعلی موسوی، نماینده حزب الله لبنان

نماینده حزب الله لبنان که معتقد است آمریکا مسئول اصلی جنگ غزه است، گفت: اسرائیلی ها همواره به دنبال این بودند که با عادی سازی روابط در بین کشورهای اسلامی قرار بگیرند و بتوانند به اهداف شوم خود دست یابند اما با عملیات طوفان الاقصی همه نقشه هایشان نقش برآب شد.
وی افزود: در گذشته همه گمان می‌کردند که قدرت اسراییل غیر قابل شکست است اما امروز با وقوع عملیات طوفان الاقصی هیمنه این قدرت پوشالی شکسته شد و امروز حتی دیگر شهرک نشینان صهیونیستی هم به این رژیم اعتمادی ندارند.

ظاهرا وجدان شهرک نشینان صهیونیستی هم به درد آمده که به این رژیم اعتمادی ندارند. شاید وجدان های آن ها هم بیدار شده و به همین دلیل است که بسیاری از این شهرک نشینان عطای اسراییل را به لقایش بخشیده و عازم دیگر کشورها شده اند و یک مهاجرت معکوس درحال رخ دادن است.

یک سال پیش سردار اسماعیل قاآنی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای شهرک نشینان این رژیم خط و نشان کشید و گفت: روزی که شهید حاج قاسم سلیمانی را ترور کردند، به آن‌ها گفتیم خانه‌هایتان را بفروشید و از فلسطین بروید. امروز می‌بینیم که در سرزمین‌های اشغالی، شخصیت‌های قدیمی یهود تشکیلاتی برای خروج از اسرائیل ایجاد کرده‌اند و دیر نیست آن روزی که مردم فلسطین با فضاحت اسرائیلی‌ها را از فلسطین بیرون کنند.

کم کم وجدان طرفداران عادی سازی با اسراییل هم از خواب بیدار می شود و طوفان الاقصی باعث شد تا چهره واقعی رژیم کودک کش صهیونیستی را ببینند. مولانا عزمی عبدالحمید رئیس سازمان اسلامی‌شورای مشورتی مالزی در این همایش گفت: طوفان الاقصی حاصل ۷۵ سال اشغالگری صهیونیست هاست که قواعد تعامل را تغییر داد و چهره واقعی اسرائیل را آشکار ساخت و در برابر عادی سازی روابط با صهیونیست ها ایستاد.

وی با اشاره به تأثیر طوفان الاقصی بر کرامت و وجدان انسانی گفت: همین اعتراضات گسترده مردم جهان و بیداری بشریت در سطح جهانی حاصل طوفان الاقصی است و باید سازوکارهای سازمان ملل و شورای امنیت بازتعریف شود و وجدان بشری را در چارچوب مقاومت در این سازمان ها بازتعریف کنیم.

به اعتقاد مولانا عزمی عبدالحمید یکی از راه های بیدار کردن وجدان های خفته، بازتعریف ساز و کارهای سازمان ملل و نهادهای به اصطلاح بین المللی است. چون اگر این نهادها کارایی داشتند باید در این صد روز بخاری از آنان بلند می شد و دست کم بیانیه ای می دادند و از مظلوم دفاع می کردند و بر ظالم می تاختند نه این که مردم مظلوم فلسطین را وتو کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha