اشنویه پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: اشنویه با ۸۵.۱ میلی‌متر بارندگی پربارش‌ترین شهر آذربایجان‌غربی در شبانه‌روز گذشته بود.

اردلان محمدپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با تداوم فعالیت سامانه بارشی در منطقه، بارش های خوبی در بسیاری از مناطق جنوب آذربایجان‌غربی ثبت شد که بیشترین مقدار آن در اشنویه بود و بارش‌ها در پیرانشهر ۸۳.۷ میلی‌متر، سردشت ۵۴.۲ میلی‌متر، مهاباد ۴۲.۵ میلی‌متر، نقده ۳۱.۸ میلی‌متر، بوکان ۹.۴ میلی‌متر و شاهین دژ ۱.۳ میلی‌متر ثبت شده است.

وی اضافه کرد:در این مدت بارش‌ها در مناطق کوهستانی و مرتفع به صورت برف بود که بیشترین ارتفاع برف در گردنه «زمزیران» و گردنه «خوله‌پوله» مهاباد به ترتیب ۳۰ و ۴۰ سانتی‌متر گزارش و بیشترین سرعت وزش باد در نقده ۶۵ کیلومتر در ساعت ثبت شده است.

رییس اداره هواشناسی مهاباد ادامه داد: این سامانه بارشی تا فردا، دوشنبه به فعالیت خود در این منطقه ادامه می دهد و سپس به تدریج از منطقه ما خارج می شود و با خروج آن دمای هوا به طور میانگین چهار تا پنج درجه سانتی‌گراد کاهش پیدا خواهد کرد.

محمدپور افزود: در شبانه‌روز گذشته میاندوآب، نقده و خوی با حداکثر دمای ۹ درجه سانتی‌گراد، گرمترین شهرها و چالدران با حداقل دمای منفی ۶ درجه سانتی گراد سردترین شهر آذربایجان‌غربی بود؛ در این مدت دمای هوا در مهاباد بین سه و ۶ درجه سانتی‌گراد در نوسان بود.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

مهاباد در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha