چهار محور مواصلاتی به دلیل بارش سنگین برف مسدود است

تهران - ایرنا - جانشین پلیس راه فراجا از مسدود بودن چهار محور مواصلاتی به دلیل بارش سنگین برف و کولاک خبر داد و گفت: این محورها تا زمان ایمن سازی مسدود خواهند بود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، سرهنگ سیاوش محبی روز یکشنبه با ارایه آخرین گزارش ها از تردد در جاده های کشور اظهار داشت: این محورها در استان‌های البرز، اردبیل و گیلان، آذربایجان غربی به دلیل بارش های اخیر مسدود شده اند.

وی این محورها را شامل گردنه حیران در استان اردبیل، پونل- خلخال در استان گیلان، محور میاندوآب - سرچم در آذربایجان غربی و هشتگرد - طالقان در استان البرز نام برد که به دلیل نا ایمن بودن مسدود هستند.

آزادراه تهران - شمال و محور چالوس در استانهای مازندران و البرز نیز تا صبح امروز مسدود بودند که ساعتی قبل بازگشایی شدند.

وی با بیان اینکه بارش‌های ۲۴ ساعت اخیر سنگین بوده و شاهد کولاک و مه غلیظ در جاده ها هستیم، ادامه داد: هم اکنون عوامل و گروه‌های راهداری در حال ایمن‌سازی محورهای یاد شده هستند و به محض ایمن‌سازی و ایجاد امنیت بازگشایی محورها اطلاع رسانی خواهد شد.

جانشین رئیس پلیس راه کشور به هموطنان توصیه کرد برای تردد در تمامی محورهایی که پلیس به دلیل فقدان ایمنی مسدود اعلام کرده است، اصرار نداشته باشند.

به گفته سرهنگ محبی، طی ۲۴ ساعت اخیر شاهد چهار مورد سقوط بهمن در محورهای مواصلاتی بودیم ولی با توجه به اتخاذ تصمیم پلیس برای مسدود شدن محور، خسارت جانی و مالی نداشته است.

وی برخورداری از تجهیزات زمستانی به خصوص زنجیر چرخ را برای تردد در محورهای کوهستانی الزامی دانست و افزود: از مردم می خواهیم البسه گرم، تغذیه مناسب را به همراه داشته باشند و با سوخت کافی وارد محورها شوند.

جانشین رئیس پلیس راه کشور همچنین تاکید کرد که تمامی رانندگان برای تردد در محورهای کوهستانی قبل از شروع سفر از سالم بودن سیستم های فنی، آب پاش خودرو، برف پاکم کن همچنین سیستم گرمایشی خودرو اطمینان حاصل کنند.

سرهنگ محبی تاکید کرد: پلیس بنابر قوانین و دستورات از ورود خودروهای فاقد زنجیر چرخ به محورهای مواصلاتی کوهستانی جلوگیری خواهد کرد.

آخرین وضیعت راههای کشور

صبح روز یکشنبه محور چالوس و آزادراه تهران - شمال به دلیل بارش سنگین برف و عدم ایمن کافی مسدود شده بود با تلاش عوامل پلیس راه و راهداران بازگشایی و مرتفع شد.

همچنان بارش برف و باران در برخی از محورهای استان های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان و اردبیل و بارش باران در برخی از محورهای استان‌های زنجان ، گیلان و مازندران گزارش شده است.

محور خرم آباد – پلدختر به علت عملیات عمرانی تا اطلاع بعدی مسدود بوده و تردد از محور جایگزین خرم آباد – کوهدشت و آزادراه خرم آباد – پل زال انجام می گردد.

محور اردبیل – آستارا نیز به دلیل بارش برف و باران تا اطلاع بعدی مسدود است.

محورهای غیرشریانی مسدود شامل محور پونل – خلخال؛ محور هشتگرد - طالقان؛ میاندوآب - سرچم و محورهای دارای انسداد فصلی شامل سروآباد - پاوه؛ سی سخت - پادنا؛ گنجنامه – تویسرکان؛ وازک – بلده است.

به گزارش ایرنا و بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، بارش های زمستانی روز یکشنبه نیز در بیشتر مناطق کشور ادامه دارد و جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، غرب کردستان، اردبیل، ارتفاعات گیلان و البرز مرکزی شاهد بارش برف خواهند بود.

همچنین در استان‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، کردستان، کرمانشاه، ایلام، شمال و شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، غرب و جنوب اصفهان، لرستان، همدان، مرکزی، قم، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، زنجان، قزوین، البرز، تهران، گیلان، مازندران، گلستان و بخش‌هایی از خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی، بارش باران و برف، گاهی رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در ارتفاعات، کولاک برف پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha