۲۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در کهگیلویه و بویراحمد صادر شد

یاسوج- ایرنا- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد گفت: امسال، ۲۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی در استان با پیش بینی اشتغالزایی ۳۳۲ نفر صادر شده است.

سید "امیر تیمور موسویان" روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۲۴ طرح نیمه تمام، امسال تکمیل شده و ۲۴ فقره پروانه بهره برداری صنعتی با اشتغال ۳۳۲ نفر و سرمایه گذاری ۱۲۲۰ میلیارد ریال صادر شده است.

وی افزود: در این مدت، سه فقره پروانه اکتشاف معدن و سه فقره پروانه بهره برداری معدن با اشتغال ۲۵ نفر و سرمایه گذاری ۳۳۶ میلیارد ریال صادر شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: همچنین، ۶۷ فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی اشتغال یک هزار و ۵۴۳ نفر و سرمایه گذاری ۲۴ هزار و ۳۲۳ میلیارد ریال انجام شده است.

موسویا اضافه کرد: علاوه براین چهار هزار و ۸۵۵ فقره پروانه صنفی هم در کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

وی تاکید کرد: امسال، ۱۹ جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در استان برگزار و ۶۸ پرونده مطرح و از ۱۷۹ مصوبه این جلسات تاکنون ۱۳۹ مصوبه، اجرایی شده است.

طبق آخرین آمارها، ۱۱۲ واحد تولیدی راکد در استان وجود دارد که ۵۳ مورد از آن ها شرایط برگشت به تولید را دارند و با بازگشت این ۵۳ واحد تولیدی راکد ۹۰۰ نفر اشتغالزایی ایجاد خواهد شد.

یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال باید به این ۵۳ واحد راکد در کهگیلویه و بویراحمد تزریق شود تا به چرخه تولید برگردند.

سال گذشته ۲۷ راکد و سال ۱۴۰۰ هم ۱۹ واحد راکد به چرخه تولید بازگشتند.

بازگشت واحد های تولیدی غیر فعال و راکد به چرخه تولید جزو نخستین دغدغه های دولت سیزدهم از همان روزهای ابتدایی شروع به کار بود و در حال حاضر به عنوان سیاست اصلی دولت در کهگیلویه و بویراحمد مطرح شده است.

در سال های اخیر تلاش های زیادی برای احیای واحدهای راکد صورت گرفته است اما همچنان واحدهای صنعتی بسیاری تعطیل هستند.

سالیان اخیر، عوامل بسیاری همچون کمبود نقدینگی، تحریم های ظالمانه، سو مدیریت در کارخانه ها، کمبود مواد اولیه، نوسان ارز، فرسودگی ماشین آلات، بدهی‌های بانکی، مشکلات بیمه ای در سالیان متمادی سبب رکود و غیرفعال شدن واحد های تولیدی بسیاری در استان شده بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha