سقوط بهمن و کولاک به زیرساخت جاده‌ای کندوان خسارت زد

نوشهر - ایرنا - فرمانده پلیس راه کندوان گفت : سقوط بهمن و بارش شدید برف و کولاک شدید صبحگاهی (بادکوبه) به ابنیه نقاطی از این جاده کوهستانی و برفگیر کندوان خسارت زد.

سرگرد محمد احمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : شدت کولاک صبحگاهی و سقوط بهمن حوالی ساعت پنج صبح امروز به حدی بوده که سبب شکستگی گاردریل ها، تیر و سامانه روشنایی در محدوده پل زنگوله به سمت دهانه شمالی تونل کندوان شده است اما این بلیه خسارت جانی نداشت.

وی اظهار کرد: اگرچه نیروهای راهداری از عصر دیروز - شنبه - بدون وقفه برای انجام عملیات نمک پاشی و برف روبی در محور پای کار هستند منتهی با توجه به لغزندگی سطح جاده و یخبندان به طور حتم باید گاردریل های شکسته در نقاط پرتگاهی پس از ترمیم دوباره نصب شود تا شاهد بروز حوادث ناگواری ناشی از واژگونی خودروها در این محور نباشیم.

این محور روز گذشته حوالی ساعت ۱۸ به علت ریزش برف سنگین، کولاک شدید در ارتفاعات و بارندگی رگباری در پایین دست با هماهنگی پلیس راه، راهداری و حمل و نقل جاده ای استان مازندران و البرز به روی خودروهای سبک و سنگین باری و سواری بسته شد و حدود ۳۰ دقیقه پیش دوباره به روی مسافران باز شد و هم اینک تردد خودروها بازنجیر چرخ جریان دارد.

فرمانده پلیس راه کندوان تاکید کرد : تردد خودروها در این محور بدون زنجیر چرخ ممنوع است و به رانندگانی که نسبت به بستن زنجیر چرخ چشم پوشی کنند افزون بر اعمال جریمه همچنین خودروهای آنان به مبدا برگردانده می شود.

احمدی در ادامه با اشاره به آنکه در ارتفاعات کندوان کولاک شدید، مه گرفتگی و ریزش برف خفیف گزارش شده است به مسافران و کاربران جاده ای که قصد سفر از این گذرگاه را دارند توصیه کرد هرگز برای سفر عجله نکنند چرا که تجربه هم نشان داده توصیه های دستگاه های امداد رسان، راهداری و پلیس راه می تواند برای آنان سفری ایمن و همراه با آرامش رقم بزند.

سقوط بهمن و کولاک به زیرساخت جاده‌ای کندوان خسارت زد

هواشناسی مازندران هم عصر دیروز - شنبه - در اطلاعیه ای نسبت به فعالیت سامانه سرد بارشی، آبگرفتگی معابر عمومی، جاری شدن سیلاب، برف و کولاک و احتمال سقوط بهمن در جاده های برفگیر و کوهستانی و پایین آمدن افق دید رانندگان در گذرگاه ها هشدار داده یود.
طبق این اطلاعیه، هواشناسی استان مدت زمان فعالیت این سامانه بارشی و سرد را تا پایان امروز یکشنبه پیش بینی کرده است.

مرکز کنترل ترافیک پلیس راه استان با شماره ۰۱۱۲۱۸۲۹۳۴ به طور شبانه‌روزی آماده پاسخگویی در خصوص وضعیت راه‌های استان است.

محور کرج - چالوس یکی از شبکه‌های ارتباطی اصلی پایتخت کشور به خطه شمال و استان گیلان و غرب مازندران است.

این محور حدود ۱۶۰ کیلومتر طول دارد که ۸۰ کیلومتر آن مربوط به حوزه شهرستان چالوس و بقیه هم در حوزه جغرافیایی استان البرز قرار دارد.

برابر آمار به طور میانگین روزانه در نیمه دوم سال حدود ۲۰ هزار دستگاه خودرو در این مسیر تردد می‌کنند که این آمار در فصول بهار و تابستان به ۵۰ هزار تردد در روز می‌رسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha