۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85353163
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۷۲ فقره اخطاریه زیست محیطی در زنجان صادر شد

۲۴ دی ۱۴۰۲، ۱۰:۱۱
کد خبر: 85353163
۷۲ فقره اخطاریه زیست محیطی در زنجان صادر شد

زنجان - ایرنا - فرمانده یگان حفاظ محیط‌ زیست استان زنجان گفت: طی ۹ ماهه اول امسال ۱۷ مورد آلودگی محیط زیستی در استان ثبت و ۷۲ فقره اخطاریه صادر شده است.

اسماعیلی قلی زاده روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشتر اخطاریه های صادر شده مربوط به واحدهای فرآوری زیتون و سایر واحدهای صنعتی و خدماتی در استان بوده است.

وی با بیان اینکه طی ۹ ماهه امسال ۷۴۹ مورد صید غیر مجاز آبزیان شامل ماهی رودخانه ای، کپور و زردپر در استان ثبت شده است، اضافه کرد: در همین مدت ۶۹ مورد شکار غیر مجازپرندگان شامل کبک و کبوتر نیز توسط شکارچیان رخ داده است.

این مسوول گفت: در همین مدت ۱۵ مورد شکار غیر مجاز پستانداران شامل آهو، قوچ ارمنی، کل و بز، خرگوش و گراز و زنده گیری پرندگان شامل سهره طلایی نیز به تعداد ۵۸ مورد انجام شده است.

وی اظهار داشت: در این مدت، نگهداری و خرید و فروش حیات وحش زنده و تاکسیدرمی کردن آنها چهار مورد شامل سهره طلایی و کبک گزارش شد.

قلی زاده افزود: در مدت یاد شده ۱۰ فقره آتش سوزی به میزان ۳۹۵ هکتار به وقوع پیوسته که عمده دلیل آن انسانی بوده است.

وی گفت: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و کاهش منابع آبی و علوفه در مراتع از عموم مردم انتظار می رود هوای حیات وحش و محیط زندگی پیرامونی را داشته باشند و عاملی برای تشدید تخریب محیط زیست نباشند.

فرمانده یگان حفاظ محیط‌ زیست استان زنجان یادآور شد: از طبیعت و نعمت های الهی به گونه ای استفاده کنیم که نسل آینده نیز بتوانند در یک محیط سالم زندگی کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha