۲۳ دی ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85353036
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

حمایت پاکستان از سیاست چین واحد و مخالفت با مداخله در امور کشورها

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان در واکنش به انتخابات تایوان ضمن تجدید تعهد خود به سیاست چین واحد اعلام کرد که اسلام‌آباد خواهان عدم مداخله در امور دیگر کشورها است.

به گزارش شنبه شب ایرنا به نقل از بیانیه سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان، سیاست اسلام‌آباد در مورد تایوان منسجم، روشن و اصولی است و تایوان بخش جدایی ناپذیری از جمهوری خلق چین می باشد.

در این بیانیه آمده است: پاکستان به سیاست چین واحد پایبند است و خواهان عدم مداخله در امور داخلی همه کشورها بر اساس اصول و اهداف مندرج در منشور سازمان ملل می‌باشد.

به گزارش ایرنا به نقل از الجزیره، با وجود هشدارهای چین مبنی بر رای ندادن به وی، ویلیام لای چینگ ته از حزب حاکم دموکراتیک مترقی (DPP) در انتخابات ریاست جمهوری تایوان پیروز شد.

لای، در رقابتی سه جانبه با «هو یو ایه» از حزب محافظه‌کار کومینتانگ (KMT) و شهردار سابق تایپه، «کو ون‌جه»، از حزب مردم تایوان که در سال ۲۰۱۹ تأسیس شد، قرار گرفته بود.

اسلام‌آباد به رغم ملاحظات غرب به ویژه ایالات متحده طی سال‌های اخیر اقدام به تقویت روابط دوجانبه با پکن کرده و طرح راهروی مشترک اقتصادی پاکستان و چین یکی از مولفه‌های ارتباط قوی اقتصادی و امنیتی میان دو کشور است که همواره اعتراض آمریکایی‌ها را درپی داشته است.

مرداد ماه سال گذشته پاکستان تحولات مربوط به سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان را نگران کننده دانست و اعلام کرد اسلام‌آباد با قاطعیت از حاکمیت و تمامیت ارضی چین حمایت و متعهد به "چین واحد" است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha