۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۷:۴۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 85352875
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

افشاگری رسانه صهیونیستی از ابعاد جدید شکست اطلاعاتی اسرائیل در ۷ اکتبر

تهران- ایرنا- همزمان با تشدید انتقادات از عملکرد نهادهای سیاسی و نظامی رژیم صهیونیستی به دلیل شکست این رژیم از مقاومت فلسطین، یک رسانه صهیونیستی جزئیات جدیدی از شکست اطلاعاتی و نظامی رژیم اشغالگر و غافلگیری آنها در روز هفتم اکتبر را فاش کرده است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، روزنامه یدیعوت آحارنوت در این باره نوشت: در تاریخ هفتم اکتبر (۱۵مهرماه) جلسه اضطراری در پایگاه اطلاعات جاسوسی ۸۲۰۰ با حضور رئیس شاباک، رئیس ستاد ارتش، فرمانده عملیات و فرمانده منطقه جنوب برگزار شد. همه از تحرکات شوکه شده بودند، اما هیچ جزئیاتی در دست نبوده و جاسوسی از ارتباطات فلسطینی‌ها نتیجه‌ای نداشت.

این رسانه فاش کرد: چند روز پس از حمله، فرماندهان ارشد ارتش متعجب شدند که چرا اطلاعات درباره آن تحرکات و آنچه رخ داده، از آنها پنهان شده است. همچنین تصویری از تمام تحرکاتی که در حال انجام بود به رئیس ستاد ارتش، رئیس شاباک و فرمانده منطقه جنوب منتقل نشد.

یدیعوت افزود: جلسه ساعت چهار صبح برگزار شد و هیچ مقامی از بخش اطلاعات در آن حضور نداشت که جای تعجب است. هرتزی هالوی در این نشست اعتقاد برخی مقامات مبنی بر اینکه حماس علاقه‌ای به جنگ ندارد را زیر سوال برد و خواستار جمع آوری اطلاعات در این باره شد.

این رسانه در ادامه آورده است: این اشتباه علی‌رغم تحرکات حماس در ششم اکتبر رخ داد، اما همه شواهد حاکی از آن بود که آنچه در حال وقوع است، یک مانور نظامی است.

این روزنامه همچنین اعلام کرده است که جزئیات دقیق این شکست‌ها را منتشر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، عملیات «طوفان الاقصی» در ۱۵ مهرماه، سیستم امنیتی و سیاسی رژیم صهیونیستی را به هم ریخته و به عقیده بسیاری از کارشناسان، این رژیم دیگر نخواهد توانست وضعیت گذشته را بازیابد.

تشدید اختلافات داخلی بین سران رژیم صهیونیستی درباره مقصران شکست از مقاومت فلسطین نیز بر دامنه تنش‌ها در سرزمین‌های اشغالی افزوده است و اغلب صهیونیست‌ها نتانیاهو را مقصر این شکست می‌دانند.

همچنین بر اساس نظرسنجی انجام شده اخیر توسط مرکز تحقیقات «لازار» که برای روزنامه صهیونیستی «معاریو» صورت گرفت، شرکت کنندگان در پاسخ به این سوال که آیا رژیم اشغالگر در جنگ علیه نوار غزه پیروز شده یا شکست خورده است، ۵۳ درصد گفتند که هنوز پیروز نشده است.

۲۲ درصد از شرکت کنندگان هم گفتند که رژیم صهیونیستی در این جنگ شکست خورده است. هشت درصد دیگر گفته‌اند که رژیم اسرائیل به شدت در جنگ علیه شکست خورده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha