همدردی با رزمندگان عملیات کربلای ۴ از تلویزیون آلمان + فیلم

تهران- ایرنا- یکی از رزمندگان و جانبازان ۷۰درصد دفاع مقدس می گوید: وقتی عملیات کربلای ۴ بود من برای درمان زانوهایم به آلمان اعزام شده بودم، تلویزیون صحنه‌های دلخراشی از رزمندگان نشان می‌داد که تا کمر در مرداب فرو رفته بودند و نیروی بعثی به برخی از آنها تیر خلاص می‌زدند.

موسی گل‌محمدی درباره خاطرات خود از عملیات کربلای چهار در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا چنین نقل می‌کند: داخل آب در جزیره مجنون زانوهایم شیمیایی و منهدم شدند به همین دلیل به آلمان اعزام شدم. تلویزیون آنجا مدام تبلیغاتی بر علیه ایران پخش می‌کرد و در اخبار می گفت شهرهای ایران سقوط کردند. من نگران بودم و هر چقدر تلاش کردم با خانواده‌ام تماس بگیریم امکان برقراری ارتباط ممکن نبود. تلویزیون آلمان صحنه های درناکی را نشان می داد برخی از رزمندگان تا کمر و برخی تا گردن در گِل‌ولای گیر کرده بودند و به حالت فجیع در مرداب شهید می‌شدند، تمام تجهیزات نظامی ایرانی‌ها هم در آب از کار افتاده بود دیدن این صحنه ها در غربت برای ما جانگاه بود و کاری از دستمان بر نمی‌آمد.

یکی از دوستانم که در عملیات کربلای چهار حضور داشت یکبار از او یک خودکار گرفتم وقتی می خواستم با آن بنویسم یادش آمد خودکار خودش نیست گفت: ننویس، ننویس خودکار بیت المال است این یکی خودکار من است با این یکی بنویس آنها همچین آدم های مخلصی بودند که در عملیات مظلومانه به شهادت رسیدند.

صداو سیما نسبت به ارزش‌ها بی‌تفاوت نباشد

تلویزیون آلمان صحنه های درناکی را نشان می داد برخی از رزمندگان تا کمر و برخی تا گردن در گِل‌ولای گیر کرده بودند و به حالت فجیع در مرداب شهید می‌شدند

من به صدا و سیما انتقاد دارم موقع انتخابات یا هر وقت کارشان گیر است، جانبازان و خانواده شهدا عزیز می شوند. دوست من ۳۵ سال روی ولیچر بود زمانی که به شهادت رسید در همان روز هم یکی از فوتبالیست ها فوت کرد برای او فقط در شبکه خبر یک زیر نویس نوشته شد که فلان سردار به شهادت رسید اما همه شبکه های صدا و سیما برنامه هایی در خصوص فوت آن فوتبالیست پخش کردند.

جانبازان و خانواده شهدا نسبت به آن فوتبالیست قهرمان‌تر هستند، نمی‌خواهم منکر تلاش های فوتبالیست‌ها شوم اما ایثارگران سلامتی و بهترین روزهای عمر خود را برای دفاع از کشور فدا کردند این نوع رفتار در خور ایثارگران و خانواده آنها نیست. نباید صدا و سیما نسبت به ارزش ها بی اهمیت باشد.

متولیان باید اخلاص داشته باشند

برای آشنا شدن نسل جوان با ایثار و شهادت متولیان امر باید اخلاص داشته باشند. اگر بخواهند نقش بازی کنند به دل کسی نمی نشیند و نسل آینده همینطور که دارد قربانی می‌شود، نسل جدید مسئولان را زیر ذربین قرار می‌دهند تا ببینند آیا حرف و عمل آنها یکی است یا خیر؟ اکنون متاسفانه درصد زیادی از متولیان امر در حال نقش بازی کردن هستند و پیرو نظام ارزشی انقلاب نیستند و این لطمه شدید به فرهنگ می زنند.

همدردی با رزمندگان عملیات کربلای ۴ از تلویزیون آلمان + فیلم
موسی گل‌محمدی - جانبازان ۷۰درصد دفاع مقدس

اخبار مرتبط

سرخط اخبار فرهنگ

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha