همّت‌هایی که «همت» می‌آورد؛ پیش به سوی گلستان آباد
حضور رییس جمهور در خلیج گرگان همزمان با سفر دوم به گلستان

گرگان- ایرنا- رییس جمهور ۳۰ آذر ماه مقارن با شب یلدا مهمان ویژه گلستانی‌ها بود؛ سفری شیرین و پرثمر که بر دامنه امید و اعتماد مردم این خطه شمالی به بلندای یلدا افزود و آن را در ذهن مردم سرزمین رنگین کمان اقوام ماندگار کرد.

به گزارش ایرنا، موضوعات متعدد، سفر دور دوم رئیس جمهور به گلستان را نه تنها ماندگار، بلکه تاریخ‌ساز کرد. در همین راستا در قالب یک مراسم از عواملی که این حماسه ماندگار را برای دولت سیزدهم رقم زدند قدردانی شد و استاندار گلستان دستاوردهای این سفر را برای حضار تبیین کرد.

آن سربازی که در شب یلدا برای رییس جمهور آواز خوانده بود تا فرمانداران، مسوولان ستاد استقبال سفر رییس جمهور و اصحاب رسانه از شرقی‌ترین تا غربی‌ترین نقطه استان و حتی روستاهای گلستان در حسینیه عاشقان ثارالله(ع) گرگان گرد هم آمدند تا با شنیدن خبرهای خوب و امیدوارکننده‌ از دستاوردهای سفر دوم رییس جمهور به گلستان، ادامه مسیر را پرامید گام بردارند.

آن چیزی که در این مراسم بیش از پیش مورد تاکید قرار گرفت موضوع «همت جمعی» بود که حلاوت و شیرینی سفر رئیس جمهور به گلستان را دوچندان کرد؛ موضوعی که استاندار گلستان هم به آن اشاره کرد.

بنا به گفته مسوولان؛ مجموع ۲ سفر نخست و دوم رییس جمهور به گلستان ۲۴۸ مصوبه با بیش از ۲۵ هزار میلیارد تومان(همت) اعتبار عمرانی داشت.

از ره‌آورد سفرهای رییس جمهور به گلستان در حوزه سرمایه‌گذاری و تسهیلات بانکی ۸۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان به استان اختصاص یافت که از این میزان ۷۲ هزار میلیارد تومان مربوط به سفر دوم به گلستان بود.

سیدمحمد دهنوی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان در ابتدای این مراسم ضمن قدردانی از همت و تلاش تمامی دست‌اندرکاران سفر دوم رییس جمهور به استان به تشریح دستاوردهای این سفر پرداخت و گفت: همت، همدلی و تلاش یک ساله همه اعضا، سفری ماندگار و شیرین را برای گلستان رقم زد.

بنا به گفته معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان ره‌آورد سفر دوم رییس جمهور در بخش عمرانی ۱۳۰ مصوبه به ارزش ۱۳ هزار و ۴۵۰ میلیارد تومان بوده و بیشترین مصوبات سفر دوم هیات دولت به استان به ترتیب در حوزه وزارت نیرو، راه و شهرسازی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است.

عزم دولت سیزدهم برای پایان نیمه‌تمام‌ها

استاندار گلستان هم در این نشست به نشانه‌ها و مولفه‌هایی که گلستان را در ریل توسعه و پیشرفت قرار داد اشاره کرد و گفت: گلستان در دولت سیزدهم بیش از هر زمان دیگری در مسیر توسعه و پیشرفته قرار گرفته و در حالی که رشد اقتصادی گلستان قبل دولت سیزدهم منفی بوده در انتهای سال ۱۴۰۱ براساس اعلام سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و شاخص اعلامی مرکز آمار ایران به رشد بالای سه درصد رسیده و این روند رو به رشد همچنان ادامه دارد.

علی‌محمد زنگانه تاکید کرد که گلستان پس از استقرار دولت سیزدهم به کارگاه بزرگ سازندگی تبدیل شده و رشد اعتبارات تملک دارایی و عمرانی گلستان با رشد بیش از چهار برابری از ۴۰ هزار میلیارد ریال به ۱۶۰ هزار میلیارد ریال رسیده است.

وی به عزم دولت سیزدهم برای پایان دادن به پروژه‌های نیمه‌تمام‌ اشاره و اظهار کرد: پروژه‌های نیمه تمام، سرمایه‌های ملی را مستهلک می‌کند و همه تلاش خود را برای تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام به کار گرفتیم اما در کنار این مهم، از اجرای برخی از پروژه‌های مهم غفلت نخواهیم کرد.

استاندار گلستان همچنین ضمن قدردانی از مدیران فعال و پرکار، با مدیران کم‌کار و ضعیف در جذب اعتبارات اتمام حجت کرد و از آنها خواست به خود بیایند و برای گرفتن حق استان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.

زنگانه به رشد مثبت گلستان در حوزه‌های مختلف اشاره کرد و افزود: گلستان نه تنها در دولت سیزدهم رشد مثبت را تجربه کرده بلکه جزو سه استان کشور با رشد متوازن قرار گرفته است.

گلستان شهر یا شهرستان محروم ندارد

این مقام مسوول؛ طلیعه‌های بهبود معیشت و ارتقای سرانه‌های درآمد گلستانی‌ها، توزیع عادلانه اعتبارات و خداحافظی گلستان با شهر و شهرستان‌های محروم، پیشرفت روستامحور، عبور استان از سرمایه‌گذاری ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی، وحدت و همدلی، حرکت استان به سمت فسادستیزی، توجه به تولیدکنندگان و توزیع متوازن تسهیلات و برنامه‌مداری برای حرکت شتابان به سمت پیشرفت را از نشانه‌های حرکت توسعه‌ای استان در دولت سیزدهم برشمرد.

از گلوگاهای دیگری که مانع از توسعه گلستان می‌شود و استاندار گلستان در این مراسم به آن اشاره کرد، ایجاد تفرقه‌ بین دولتمردان و مسوولان بود. زنگانه تاکید کرد که وقتی صحبت از توسعه استان به میان می‌آید دیگر نباید به تفکرات حزبی، جناحی و دیگر مسائل توجه کرد، با هوشیاری گلستانی‌ها، تیرهای تفرقه‌افکنی و فتنه‌انگیزی‌ها در سرزمین برادری به سنگ خورد.

وی در ادامه سخنان گریزی هم به انتخابات زد و گفت: انتخابات و تایید صلاحیت‌ها در این دوره از انتخابات قابل قیاس با هیچ دوره دیگر نیست و زمینه حضور تمامی سلایق، جریان‌های سیاسی و قومیت‌ها در این دوره فراهم شد.

وی تاکید کرد که دولت سیزدهم در انتخابات هیچ لیستی نمی‌دهد و از هیچ فرد یا حزب و جناح حمایت نخواهد کرد.

وی همچنین به مدیران گلستانی هشدار داد از هر گونه جانبه‌گرایی و طرفدارای از کاندیداهای انتخابات بپرهیزند و یادآور شد: هر مدیری که از این موارد سرپیچی کند برکنار می‌شود.

استاندار گلستان خواستار حمایت از نیروهای توانمند، متدین و باهوش استان شد و افزود: باید با حمایت از نیروهای بومی، کارآمد و باهوش در کشور، زمینه را برای بروز استعدادهایی که می‌توانند به توسعه گلستان کمک کنند فراهم سازیم.

آیت‌الله سیدابراهیم رییسی، رییس جمهور در یازدهمین سفر استانی دور دوم برای دیدار با مردم، بررسی مصوبات سفر دور اول و افتتاح پروژه‌های کلان، متوسط و کوچک، پنجشنبه ۳۰ آذر ماه ۱۴۰۲ و جمعه اول دی ماه ۱۴۰۲ به گلستان سفر کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha