دستگاه‌های خدمات‌رسان آستارا برای بارش‌ و مشکلات احتمالی آماده باشند

آستارا - ایرنا - فرماندار شهرستان آستاربا اشاره به هشدار سطح نارنجی هواشناسی و شروع بارش برف در سطح شهرستان گفت : دستگاه ها بویژه خدمات رسانی برای بارش برف و مشکلات احتمالی ناشی از آن آماده باشند و مردم بهنگام بروز بحران با مسئولان نهایت همکاری را داشته باشند تا شرایط به خوبی مدیریت شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضاشهاب زاده روز شنبه در ستاد مدیریت بحران آستارا که برای آمادگی در مقابله با مشکلات احتمالی ناشی از بارش برف و باران تشکیل شد، عنوان کرد: همه مرخصی ها لغو شده و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان برای رفع مشکلات احتمالی ناشی از برف باید آماده و در دسترس باشند.

وی افزود: دستگاه های خدمات رسان با تجهیزات و امکانات کافی در مناطق کوهستانی و سخت گذر حضور فعال داشته باشند و هر جا لازم است فوری وارد عمل شده و از بروز بحران و خطرات احتمالی جلوگیری کنند.

وی با اشاره به احتمال ریزش بهمن در گردنه حیران گفت : همچنین تمهیدات لازم برای تامین مایحتاج عمومی مردم از جمله نان برای شرایط اضطرار انجام شود تا در موقع لزوم پاسخگوی نیاز مردم باشیم.

فرماندار آستارا ادامه داد: مدارس و مساجد منطقه حیران و بهارستان و دیگر نقاط کوهستانی برای اسکان اضطراری مسافران در راه مانده آماده باشند و شهرداری آستارا با اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای شهرستان در رابطه با بازگشایی راه‌های اصلی همکاری لازم را انجام دهد.

شهاب زاده خواستار همکاری و هماهنگی کامل بین راهداری و شهرداری های آستارا و لوندویل، دهیاران و بخشداران مرکزی و لوندویل شد و گفت: جمعیت هلال احمر آستارا با بهره گیری از نیروهای امدادی برای کمک به حادثه دیدگان احتمالی از آمادگی کاملی برخوردار باشد.

وی گفت: دستگاه های اجرایی در صورت بروز، گزارش خسارت های احتمالی ناشی از بارش برف را به فرمانداری ارائه دهند تا فوری بحران احتمالی، مدیریت و رسیدگی شود و همچنین شبکه بهداشت و درمان آماده باش کامل باشند تا در صورت لزوم در سطح شهر و یا مناطق روستایی اقدام کنند.

فرماندار آستارا با اشاره به پیش‌بینی سازمان هواشناسی در خصوص بارش برف و باران از دستگاه‌های اجرایی و خدمات‌رسان خواست، نیروهای انسانی و امکانات امداد و نجات خود را به حالت آماده‌باش درآورند و مردم نیز هشدارهای جوی را جدی بگیرند.

رئیس ستاد بحران شهرستان آستارا بیان کرد: اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای تیم های برف روبی و نمک پاشی را در محورها مستقر و آماده داشته باشند و در صورت کمبود ماشین آلات سنگین از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کند.

وی تاکید کرد: مرخصی مدیران دستگاه‌ها لغو شده و بخشداران در محل کار حضور داشته باشند و مدیران در ادارات خود نیروی کشیک مستقر کنند و دستگاه های مرتبطز با نظارت بر پخت نانوایی ها و توزیع آرد در مناطق برفگیر اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: ذخیره سازی نفت و توزیع موقت زمستانی در مناطق صعب العبور روستایی و همچنین تامین کپسول گاز از جمله مواردی است که دستگاه اجرایی ذیربط باید انجام دهند.

فرماندار آستارا با اشاره به همکاری سپاه ناحیه آستارا در اعزام گروه های جهادی به محل های بحرانی و حادثه دیده احتمالی افزود: کنترل زنجیر چرخ خودروهای عبوری در مسیر آستارا - اردبیل و هشدارهای لازم توسط پلیس برای جلوگیری از سفرهای غیر ضرور توسط پلیس راه انجام شود.

وی تصریح کرد:‌ دستگاه های دولتی و خصوصی باید در بحران هایی که اتفاق می افتد حضور پررنگ داشته باشند و در صورت لزوم از نیروهای نظامی و انتظامی هم استفاده شود تا برای مردم مشکلی پیش نیامده و جان و مال آنها به خطر نیفتد.

شهاب زاده اظهار کرد: مدیریت سوخت در زمان بحران در شهرستان از اهمیت ویژه ای حرانی برخوردار است و مسئولان مرتبط باید سریع اقدام کنند.

رئیس اداره هواشناسی آستارا نیز در این جلسه اظهار کرد: با توجه به نفوذ سیستم سرد و بارش زا به منطقه، بارش برف در ارتفاعات و همچنین مناطق جلگه ای آستارا شروع شده است و دمای هوا کاهش محسوسی دارد و پیش بینی می شود در ارتفاعات ۱۵۰ میلیمتر و در سطح شهر تا ۶۰ میلیمتر برف ببارد.

فردین فرتوت نیا افزود: با توجه به هشدار هواشناسی پیش بینی می شود برف سنگینی در این شهرستان و اطراف آن ببارد که از همه مسئولان مرتبط می خواهیم اقدامات لازم را تدبیر کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha