۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85352647
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

«شکوه تمدن پارس» در رسانه‌های چینی

۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۵۷
کد خبر: 85352647
«شکوه تمدن پارس» در رسانه‌های چینی

تهران- ایرنا- برگزاری نمایشگاه «شکوه تمدن پارس» در پکن در رسانه‌های چینی بازتاب گسترده‌ای داشت؛ آنها تاکید کردند ایران به‌عنوان مرکز مهم مبادلات شرق و غرب، عناصر فرهنگی اقوام مختلف را در هنر خود ادغام کرده و به دستاوردهای چشمگیری در رشته‌های مختلف دست یافته است.

به گزارش روز شنبه ایرنا، نمایشگاه «شکوه تمدن پارس» در موزه کاخ واقع در میدان «تیان آن من» پکن از روز پنج شنبه (۲۱ دی) درهای خود را به سوی علاقمندان به هنر وتاریخ ایران گشود. این نمایشگاه که به همت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سفارت جمهوری اسلامی ایران در چین برگزار شده، قرار است تا ۲۳ فرودین ۱۴۰۳ فعالیت خود را ادامه یابد.

«شکوه تمدن پارس» در رسانه‌های چینی

نشریه «خلق» چین در این رابطه نوشت: ما شاهد هنر معماری و گنجینه‌ مربوط به کاخ‌ها، هنر خطاطی و نقاشی و ۲۱۶ اثر باستانی جمع‌آوری شده از موزه‌های ایران هستیم که هنر ایرانی را به نمایش می‌گذارند.

موزه کاخ از سال ۲۰۱۹ به صورت متوالی در برنامه مبادلات فرهنگی و همکاری با موزه ملی و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران فعال بوده و در برنامه‌ریزی طرح‌های مشترک فرهنگی مشارکت داشته است، سرانجام پس از پایان محدودیت‌های مرتبط با همه‌گیری کرونا، امسال این نمایش برگزار شد.

«شکوه تمدن پارس» در رسانه‌های چینی

این رسانه چینی با توصیف اینکه «سازه آجری» و حیاط مرکزی دو عنصر بارز معماری غرب آسیا هستند، نوشت: این عناصر در عصر آهن شکل گرفتند. تعداد زیادی آجرهای پخته و کتیبه‌دار زیگورات چغازنبیل شهرستان شوش و آجرهای لعابدار قلایچی در شهرستان بوکان در این نمایشگاه به چشم می‌خورد.

«شکوه تمدن پارس» در رسانه‌های چینی

در ایران باستان جام‌هایی عمدتا به شکل حیوان به خصوص شیر، نماد ایران باستان، مورد استفاده قرار می‌گرفت که در این نمایشگاه مورد توجه بسیاری ازبازدیدکنندگان چینی قرار گرفت.

نشریه گلوبال تایمز در این باره گزارش داد، ایران و فرهنگ ایرانی نقطه تلاقی شرق و غرب است و بر بسیاری از کشورها و مناطق اوراسیا تأثیر گذاشته است.

«شکوه تمدن پارس» در رسانه‌های چینی

وانگ گوانگ یائو مسئول اجرایی موزه کاخ تاکید کرد که هدف از برپایی این نمایشگاه بزرگ، کشف مسیر توسعه تمدن از طریق مبادلات و یادگیری متقابل است. باستان‌شناسی و تحقیقات در جاده ابریشم نشان داده است که تبادلات میان شرق و غرب و همچنین مسیرهای مواصلاتی به شکل مستقیم در صعود و سقوط کشورهای باستانی در طول مسیر، نقش ایفا کرده اند. مبادلات طولانی مدت و گسترده به پیشرفت کشورها و ملل مختلف در سراسر جهان منجر شده و به توسعه تمدن جهانی انجامیده است.

«شکوه تمدن پارس» در رسانه‌های چینی

این نمایشگاه ایرانی مورد توجه رسانه‌ و مخاطبان شبکه‌های اجتماعی چینی قرار گرفته است و مسئولان برگزارکننده از اتمام بلیط های آن تا هفته آینده خبر دادند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha