ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در بیست و سومین روز از دی به سهم گیاهان بومی در طرح کاشت یک میلیارد درخت، ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی، مخالفت دادگستری با بهره‌مندی سارقان از هر نوع ارفاق قانونی، ۷۱۲ شوتی در تور پلیس امنیت اقتصادی، توزیع ۸ میلیون عدد قرص وارفارین و آماده‌باش هلال احمر در ۴ استان کشور پرداخته است.

به گزارش ایرنا، در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را با هم مرور می‌کنیم. امروز شنبه ۲۳ دی - سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

تحقق ۱۶۸۴ میلیارد تومان رد مال در مرحله تحقیقات هفت پرونده مرتبط با نظام بانکی

رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: عدلیه از دارایی‌های نظام بانکی به‌عنوان بیت‌المال حمایت می‌کند و در این راستا، در هفت پرونده مرتبط با نظام بانکی در ۹ ماهه سال جاری هزار و ۶۸۴ میلیارد تومان در مرحله تحقیقات رد مال صورت گرفته است.

علی القاصی‌مهر در نشست «بررسی مشکلات نظام بانکی» با اشاره به ارتباط تنگاتنگ و مستمر نظام بانکی با دستگاه قضا به‌واسطه اختلافات موجود میان نظام بانکی و مشتریان اظهار داشت: بروز اختلاف میان مشتریان و نظام بانکی به‌واسطه تعاملات مالی امری اجتناب‌ناپذیر و ممکن است و بر همین اساس مکانیزم‌های مختلفی برای حل اختلافات احتمالی میان مشتریان و نظام بانکی تعریف و تدوین شده اما در نهایت، مرجع حل اختلاف میان مشتریان و نظام بانکی، دستگاه قضا است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس

خدمات درمانی بیماران هموفیلی رایگان شد

مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران گفت: خدمات درمانی بیماران هموفیلی تحت پوشش صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج رایگان شد.

محمد اسماعیل کاملی افزود: پیش از تاسیس صندوق بیماری‌های خاص و صعب العلاج نیز برخی خدمات برای این بیماران رایگان بود که شامل داروهای تخصصی (برابر فهرست ابلاغی)، فیلتر خون، تزریق فاکتور، هزینه انجام تزریق فسفر و ریفامپیسین داخل مفصلی، تزریق خون و فرآورده های خونی، یکسری از آزمایش‌های مرتبط با بیماری و عوارض تزریق خون، هزینه آزمایش ژنتیک تشخیص پیش از تولد هموفیلی، تعویض مفصل بیماران هموفیلی و نمونه‌برداری از پرزهای کوریونی جفت است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس


سهم گیاهان بومی در طرح کاشت یک میلیارد درخت چقدر است؟

طرح کاشت یک میلیارد اصله نهال در مدت چهار سال در کشور در حالی وارد مرحله اجرا شده است که کارشناسان معتقدند زمان برای برنامه‌ریزی چنین طرح بزرگی کافی نبوده و باید تمرکز اصلی این طرح روی گیاهان بومی و سازگار با اقلیم ایران باشد.

گیاه شن با برگ های بسیار لطیف در بهار گل های سفید و معطری دارد، در میانه تابستان تا اواخر شهریورماه میوه‌های شیشه ای رنگ به اندازه دانه های ریز تسبیح دارد که هسته‌های آن از بیرون دیده می شود، دمای ۴۰ درجه زیر صفر را تحمل می کند، ۵ تا ۶ ماه فصل بدون آب را تاب می آورد، در برابر ناملایمات، گیاهی بسیار سرسخت است، این گونه در ۲۰ استان رویشگاه دارد.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس

دادگستری استان تهران با بهره‌مندی سارقان از هر نوع ارفاق قانونی مخالف است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان تهران گفت: دادگستری استان تهران با بهره‌مندی سارقان از هر نوع ارفاق قانونی مخالف است و به این دسته از محکومان آزادی مشروط، مرخصی یا تعلیق مجازات تعلق نمی‌گیرد زیرا این افراد به امنیت جامعه آسیب می‌زنند.

طبق آمار و گزارش‌های رسمی مقامات انتظامی، بیش از ۵۰ درصد مجرمان به خصوص سارقان، دارای سابقه هستند؛ به طوری که بیش از چند بار و به صورت مستمر مرتکب اقدام مجرمانه در سرقت می‌شوند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس

چرا سن فرسودگی خودروها منحل شده بود؟

قانون تعیین سن فرسودگی که بنیانگذار اسقاط خودروهای فرسوده و جایگزینی با خودروهای نو در دهه ۸۰ بود، در حالی با شکایت یک شخص حقیقی لغو شد که اکنون با ادغام قانون ساماندهی صنعت خودرو و ماده ۸ قانون هوای پاک بار دیگر احیا شده است.

طرح اسقاط خودروهای فرسوده و تعویض این خودروها با وسائل نقلیه نو، از طرح‌های مهم در اوایل دهه ۸۰ خورشیدی بود که توانست نقش مهمی در نوسازی ناوگان حمل و نقل در شهرها بردارد و چهره شهرها را نونوار کند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس

می‌خواهم مادربزرگ باشم

می‌گوید: «نوه مغز بادام» است اما امان از زمانی که فرزندان، ما را از داشتن نوه یعنی مغز بادام محروم کنند.

آمار و ارقام حاکی از کاهش نرخ باروری در کشور است؛ موضوعی که نه تنها نگرانی سیاستگذاران را در پی داشته است بلکه با شواهد موجود، این نگرانی از سطح کلان به سطح خرد و خانواده‌ها راه یافته است.ادامه گزارش را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس

۷۱۲ شوتی در تور پلیس امنیت اقتصادی

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فراجا با اشاره به کشف ۵۴۸ میلیاردی کالای قاچاق، از توقیف ۷۱۲ خودروی شوتی در هجدهمین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا خبر داد.

سردار حسین رحیمی، با اشاره به اجرای هجدهمین طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا با اولویت کالاهای ممنوعه ، کالای اساسی، کالای دخانی، گمرکی و... ، عنوان داشت: این طرح به مدت سه روز در سطح کشور اجرا شد که در اجرای آن استان های فارس، اصفهان و هرمزگان بیشترین کشفیات را به خود اختصاص دادند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس


آماده‌باش هلال احمر در ۴ استان کشور

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به هشدار هواشناسی ناشی از بارش شدید برف و وقوع بهمن در استان‌های شمال غرب از آماده‌باش این سازمان در چهار استان کشور خبر داد.

بابک محمودی با اشاره به هشدار هواشناسی، افزود: طبق هشدار سطح قرمز سازمان هواشناسی، بارش شدید برف، در روز شنبه ۲۳ دی، در جنوب غرب آذربایجان غربی، شمال غرب کردستان، ارتفاعات اردبیل و ارتفاعات در شمال شرق آذربایجان شرقی پیش‌بینی شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

ارائه خدمات درمانی رایگان به بیماران هموفیلی/۷۱۲ شوتی در تور پلیس

۸ میلیون عدد قرص وارفارین در کشور توزیع می‌شود

 سخنگوی سازمان غذا و دارو گفت: در آذر امسال، سه میلیون عدد قرص وارفارین در سراسر کشور توزیع شد و به طور کلی در یک ماه آینده، هشت میلیون عدد قرص وارفارین در کشور توزیع می‌شود.

سجاد اسماعیلی در گفت و گویی از ورود یک محموله ۲ میلیون عددی قرص وارفارین در هفته آینده خبر داد و افزود: اکنون ۶ میلیون عدد از این قرص از گمرک ترخیص و مراحل کیفی آن در حال بررسی است و در صورت تایید، از هفته جاری در کشور توزیع خواهد شد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جامعه

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha