۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۴:۱۴
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85352612
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اولویت‌های مدیریت بهره‌وری در خراسان جنوبی مشخص شد

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: در زمینه اجرای گام دوم چرخه مدیریت بهره‌وری، اولویت‌های چهارگانه استان در حوزه انرژی (آب و پساب، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر)، معدن، حمل و نقل و بخش کشاورزی شناسایی و در استان تایید شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا جواد قناعت روز شنبه در نشست شورای راهبری توسعه مدیریت استان گفت: این اولویت‌ها بعد از تایید شورای راهبری کشور به عنوان اولویت اصلی انتخاب خواهد شد.

وی افزود: موضوعاتی مثل گردشگری و فناوری اطلاعات هم می‌تواند در اولویت مدیریت بهره‌وری در سال آینده قرار گیرد و این امکان وجود دارد که برای سال آینده اولویت‌های جدید را تعریف کنیم.

استاندار خراسان جنوبی گفت: جلسات شورای راهبری، روتین و معمولی نیست بلکه مسائل مهم و کابردی استان به صورت چالشی مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه در اجرای گام سوم چرخه مدیریت بهره‌وری مسائل اولویت‌دار استان نیاز به برنامه‌ریزی دقیق و مطلوب دارد بیان کرد: افزایش بهره‌وری آب در بخش‌های اقتصادی، افزایش ایمنی راه‌های استان و رفع نقاط حادثه‌خیز هم در دستور کار است.

قناعت گفت: تاکنون از مجموع ۱۰ نقطه حادثه‌خیز مصوب در استان، ۶ مورد رفع شده و چهار مورد دیگر باید تا پایان سال ۱۴۰۳ اصلاح شود.

وی با تاکید بر تلاش بیشتر در جهت جلوگیری از اتلاف انرژی و قطع برق صنایع ادامه داد: همچنین در جهت بهره‌وری تولید زرشک استان که اکنون ۱۱ تن در هکتار است باید با برنامه‌ریزی تا پایان امسال به نقطه مطلوب برسد.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: مکلف شدن شرکت‌های استخراج زغال سنگ به برداشت سقف تعیین شده تا پایان سال ۱۴۰۶ مورد تاکید شورای راهبری توسعه مدیریت استان است.

وی گفت: در مورد اضافه برداشت از منابع آب زیرزمینی استان هم با برگزاری نشست موردی به گونه‌ای عمل شود که کشاورزان کمتر متضرر شوند.

قناعت درباره آسیب‌شناسی ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان گفت: با توجه به ضوابط اجرایی نحوه اعطای مزایای جانبی به کارکنان دستگاه‌های اجرایی، دستگاه‌هایی که در سطح ملی و استانی حائز رتبه برتر می‌شوند، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی برای ایجاد انگیزه و تقدیر از کارکنان علاوه بر سهم اعتبارات هزینه‌ای دستگاه نسبت به تامین اعتبار و تخصیص آن مساعدت لازم را انجام دهد.

وی بیان کرد: همچنین دستگاه‌های اجرایی که در سال جاری عملکرد بهتری دارند در اولویت تخصیص اعتبارات قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان جنوبی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان مکلف هستند در ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۲ نیز مشارکت داشته باشند و قابل قبول نیست دستگاهی شرکت نکند، اگرچه ارزیابی عملکردها نیاز به بازنگری و به‌روز رسانی دارد.

وی با بیان اینکه تبدیل وضعیت استخدامی کارکنان انتقالی از کلانشهرها به استان پیگیری می‌شود گفت: همچنین به منظور تامین نیروی مورد نیاز دستگاه‌های اجرایی استان از محل طرح شهید زین الدین میزان توزیع سهمیه استخدامی هر یک از دستگاه‌های اجرایی مورد تصویب شورا قرار گرفت.

جلسه شورای راهبری توسعه مدیریت استان با سه دستور کار شامل بررسی و تعیین حوزه‌های اولویت‌دار و مسائل شناسایی شده استان در حوزه بهره‌وری (گام دوم و سوم اجرایی چرخه مدیریت بهره‌وری)، آسیب‌شناسی ارزیابی عملکرد سال ۱۴۰۱ دستگاه‌های اجرایی استان و به‌کارگیری نیروی انسانی و جوانان مومن، نخبه و متخصص و تحول‌خواه "طرح شهید زین الدین" در استان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha