۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۶:۱۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85352611
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سلین پربارش ترین نقطه کردستان/ سرما و یخبندان بر استان حاکم می‌شود

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: سلین در منطقه هورامان، از زمان فعالیت سامانه بارشی در استان(سه شنبه شب) تا صبح امروز با ۱۶۶ میلیمتر بیشترین بارش را به نام خود ثبت کرد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پس از سلین، سروآباد با ۱۲ میلیمتر، مریوان ۱۱۵ میلیمتر، بانه ۴۷ میلیمتر، آویهنگ با ۴۵ میلیمتر، هزارکانیان با ۳۸ میلیمتر، حاجی ممدان ۳۷ میلیمتر و سقز ۲۴ میلیمتر بیشترین بارش را در استان داشته اند.

وی به ارتفاع برف در برخی ایستگاه‌های استان اشاره کرد و گفت: بیشترین ارتفاع برف موجود در ایستگاه هزارکانیان با ۲۵ سانتی متر، زرینه هفت سانتی متر و بیجار چهار سانتی متر ثبت شده است.

معاون توسعه پیش بینی هواشناسی کردستان یادآور شد: این سامانه بارشی تا قبل از ظهر روز یکشنبه فعال است و از بعدازظهر فردا تا روز دوشنبه بارش‌ها بصورت پراکنده بوده و از شدت آن کاسته خواهد شد.

پناهی اضافه کرد: عمده بارش‌ها در مدت باقیمانده از فعالیت این سامانه در مریوان، سروآباد، غرب شهرستان سقز، ارتفاعات مرکزی و غرب سنندج و کامیاران است و بصورت باران و برف و در ارتفاعات و گردنه‌ها اغلب برف خواهد بود.

وی ادامه داد: این سامانه بارشی از ظهر روز دوشنبه از استان خارج و دمای هوا با کاهش هفت درجه ای روبرو خواهد شد و سرما و یخبندان بر استان حاکم می شود.

به گفته پناهی در شبانه روز گذشته زرینه با منفی چهار درجه سردترین و سنندج با ۱۰ درجه گرمترین نقاط استان بودند.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha