استاندار اصفهان: نقش‌آفرینی هموطنان ارمنی در بزنگاه‌های کشور سُتودنی است

اصفهان-ایرنا- استاندار اصفهان گفت: همبستگی و نقش‌آفرینی اقلیت ارامنه کشور در بزنگاه‌های سرنوشت‌ساز از جمله دفاع مقدس و انتخابات قابل ستایش است.

به گزارش ایرنا از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری اصفهان سیدرضا مرتضوی روز شنبه در دیدار با پیشوای مذهبی ارامنه اصفهان و جنوب ایران و اعضای شورای خلیفه‌گری ارامنه در کلیسای «وانک» اصفهان افزود: دوران دفاع مقدس یکی از جلوه‌های بارز مودت و همدلی مردم ایران بود که هموطنان اقلیت‌های مذهبی نیز در آن نقش‌آفرینی کردند.

استاندار اصفهان افزود: جانفشانی شهیدان والامقام امنیت و آرامش در کشور را بدنبال داشت، از این رو گرامیداشت یاد شهدا و توجه به خانواده‌های ایشان بسیار حائز اهمیت است.

وی افزود: کشورهای جهان سُلطه مادام در حال جنگ‌افروزی هستند و در این شرایط اگر جانفشانی فرزندان ایران نبود ما نیز درگیر جنگ‌ها و ناامنی‌های بسیاری بودیم.

استاندار اصفهان به انتخابات سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: امیدوارم هموطنان ارامنه نیز همچنان با حضور در انتخابات نقش دیگری از همبستگی و اتحاد را رقم بزنند.

انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی همزمان با ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری ۱۱ اسفند سالجاری برگزار می‌شود.

اعلام انزجار اسقف اعظم ارامنه از جنایات در غزه و کرمان

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران نیز در این دیدار گفت: در شرایطی بسر می‌بریم که همه دنیا در جنگ، ستم، نابرابری و ناعدالتی می‌سوزد اما ما در ایران هر روز را در آرامش و امنیت می‌گذرانیم.

سیپان کشچیان افزود: در ماه‌های اخیر نژاد کشی، قتل، جنایت و کشتار مردم فلسطین و غزه همه آزادگان جهان را آزار داد.

وی افزود: ما نه‌تنها وظیفه داریم در کنار نظام جمهوری اسلامی ایران از مقاومت مردم غزه دفاع کنیم؛ بلکه بعنوان شاهدانی که چند ماه گذشته همین ناامنی را در ارمنستان احساس کردیم وظیفه داریم با هر نوع ظلم و کشتار مردم مخالفت کنیم.

اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با اعلام انزجار ازحادثه تروریستی اخیر کرمان افزود: شهدای کرمان و غزه غیرنظامی هستند اما جایگاه آنها همسنگ شهدایی است که برای کشور جانفشانی می‌کنند.

وی ادامه داد: دولت‌های استکباری که در مقابل نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بطور پیوسته دسیسه می‌کنند نه تنها بدنبال از بین بردن آرامش در پهنه جهان هستند بلکه قصد دارند کشور ما را نیز درگیر اینگونه مسائل کنند که مصداق آن نیز جنایت دلخراش کرمان بود.

سیپان کشچیان گفت: با این حال، مسرتبخش است که هرچه مکر دشمنان بیشتر می‌شود در مقابل وحدت و یکپارچگی مردم ما در نظام جمهوری اسلامی نیز فزونی می‌گیرد.

اسقف اعظم ارامنه در اصفهان خاطرنشان کرد: امیدوارم با دعاهایی که امروز بصورت متحد در یادمان شهدای ارامنه انجام دادیم؛ صلح و آرامش در جهان برپا شود و دیگر شاهد این خشونت‌ها نباشیم.

وی همچنین از هم‌افزایی نیروهای انتظامی، نظامی، امنیتی و شورای تأمین استان برای برگزاری جشن میلاد حضرت عیسی مسیح(ع) قدردانی کرد.

به گزارش ایرنا؛ استاندار اصفهان پیش از این دیدار با حضور در آرامستان ارامنه به مناسبت ولادت حضرت عیسی مسیح(ع) و آغاز سال نو میلادی به مقام شامخ شهیدان ارمنی که در هشت سال دفاع مقدس از کیان ایران اسلامی دفاع کردند، ادای احترام کرد.

قدمت سکونت ارامنه در اصفهان به دوره صفویه بازمی‌گردد و اکنون حدود ۱۰ هزار نفر ارمنی در این خطه زندگی می‌کنند که حدود هشت هزار نفرشان در کلانشهر اصفهان سکونت دارند.

استاندار اصفهان: نقش‌آفرینی هموطنان ارمنی در بزنگاه‌های کشور سُتودنی است

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha