۲۳ دی ۱۴۰۲، ۹:۲۹
کد خبرنگار: 5508
کد خبر: 85352087
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

آمریکا ۲ جنگ بزرگ را می‌بازد/ بایدن و بلینکن در سراشیبی سقوط

تهران- ایرنا- تحلیلگر مصری با بیان اینکه آمریکا و انگلیس جز راهکار نظامی و حمله به دیگر کشورها، راه دیگری بلد نیستند، گفت: واشنگتن در حال حاضر درگیر دو جنگ بزرگ است که از هر دو بازنده خارج خواهد شد.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رای الیوم، «فوزی العشماوی» تحلیلگر مصری با اشاره به حمله آمریکا و انگلیس به یمن افزود: لندن و واشنگتن از قطعنامه شورای امنیت سوء استفاده کردند. قطعنامه شورای امنیت متاسفانه تداوم سیاست های غربی است که اصل ماجرا را که اشغالگری، حمله رژیم اسرائیل به غزه و واکنش ها به این اقدامات تل آویو است، نادیده گرفته است.

این تحلیلگر مصری ادامه داد: درخواست روسیه برای برگزاری نشست فوری شورای امنیت نیز تحرکی عجیب و غریب است، زیرا این کشور به قطعنامه شورای امنیت درباره یمن اعتراضی نکرده بود.

وی همچنین به موضع مصر در خودداری از ملحق شدن به ائتلاف آمریکایی- غربی علیه یمن اشاره و اضافه کرد که تنها راه حل مشکلات منطقه، به رسمیت شناختن حقوق ملت فلسطین و مهار رژیم اسرائیل است. اقدامات آپارتایدی اسرائیل عامل رنج و مصائب منطقه است.

به گفته العشماوی، راه حل، در برقراری آتش بس و رفع محاصره غزه است نه گسترش دامنه جنگ. آمریکا و انگلیس جز راهکار نظامی و حمله به دیگر کشورها و ملتها راه دیگری بلد نیستند.

این تحلیلگر مصری اضافه کرد: آمریکا با بایدن در راستای نظامی کردن کل دنیا و نه تنها دریای سرخ حرکت می‌کند. دولت این کشور در حال حاضر به همراه متحدانش درگیر دو جنگ بزرگ در آن واحد است یکی در اوکراین و دیگری در خاورمیانه و به یاری خدا از دو جنگ بازنده خارج خواهد شد، بازتاب آن به زودی نمایان خواهد شد و بایدن و وزیر خارجه او بلینکن، در انتخابات پیش رو شکست سختی خواهند خورد.

«زهدی الشامی» دیگر تحلیلگر مصری هم گفت: جنگ در تنگه باب المندب و دریای سرخ به طور مستقیم به علت جنگ آمریکا و رژیم صهیونیستی علیه ملت فلسطین است. بستن راه کشتی های اسرائیلی از سوی یمن، ابراز همبستگی عادی با ملتی است که مورد تجاوز قرار گرفته و اقدامی علیه متجاوز است.

برخی دیگر از تحلیلگران نیز اعلام کردند که یمن به علت موقعیت جغرافیایی نفوذناپذیر و سلحشوری مردانش، شکست ناپذیر است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha