استرالیا پشتیبانی پرسنلی از حملات علیه یمن را تایید کرد

تهران- ایرنا- وزیر دفاع استرالیا پشتیبانی پرسنلی از حملات آمریکا و انگلیس علیه مواضع انصارالله در یمن را تایید کرد.

به گزارش روز شنبه ایرنا از خبرگزاری شینهوا، ریچارد مارلز معاون نخست وزیر و وزیر دفاع استرالیا دیروز (جمعه) در نشستی خبری مشارکت کشورش در تجاوز آمریکا و انگلیس به یمن را پذیرفت.

وی به خبرنگاران گفت: پرسنل نظامی در هنگام حمله در ستاد عملیاتی حضور داشتند. وی به جزئیات بیشتری در مورد ماهیت مشارکت این پرسنل اشاره نکرد.

وزیر دفاع استرالیا گفت: روز 4 ژانویه (14 دی) استرالیا یکی از 14 کشوری بود که با انتشار بیانیه‌ای خطاب به حوثی‌های یمن در مورد تداوم فعالیتشان در دریای سرخ هشدار داده بود.

مارلز مدعی شد تجاوز صورت گرفته به مواضع یمن نتیجه تداوم حملات دریایی نیروهای یمن است.

وی افزود: استرالیا پیشتر در ماه دسامبر (آذر) تقاضای آمریکا را برای اعزام یک ناو جنگی به دریای سرخ به منظور کمک به «تامین امنیت خطوط کشتی‌رانی بین‌المللی» رد کرده بود. اما کانبرا در عوض متعهد شده بود که نیروی دفاعی بیشتری را در فرماندهی نیروهای دریایی ترکیبی 39 کشور در بحرین مستقر کند.

آمریکا و انگلیس بامداد روز جمعه در پی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، حمله به مواضع انصارالله یمن را آغاز کردند.

ارتش یمن در هفته‌های گذشته در حمایت از مقاومت ملت فلسطین در نوار غزه چند کشتی رژیم صهیونیستی یا کشتی‌های حامل کالا برای این رژیم را که عازم سرزمین‌های اشغالی در دریای سرخ، اقیانوس هند و تنگه باب‌المندب بودند، هدف قرار داده است.

نیروهای ارتش یمن متعهد شده‌اند تا زمانی که رژیم اسرائیل حملات خود به نوار غزه و کشتار مردم این منطقه را متوقف نکند، حملات به کشتی‌های این رژیم یا کشتی‌های عازم سرزمین‌های اشغالی را در دریای سرخ ادامه خواهد داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha