۲۳ دی ۱۴۰۲، ۱۳:۲۹
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85352021
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

جایگاه خراسان شمالی در شاخص تورم هفت پله ارتقا یافت

بجنورد-ایرنا- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی گفت: رتبه استان از لحاظ شاخص کل تورم در ۶ ماه گذشته (ابتدای تیرماه تا آذرماه ۱۴۰۲) هفت پله ارتقا یافت. 

محمد رحمانی روز شنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: بر اساس گزارش بانک مرکزی از شاخص رشد قیمت و تورم در استان‌های کشور که ماهانه منتشر می شود، رتبه استان از لحاظ شاخص کل تورم در ۶ ماه گذشته از جایگاه چهار به ۱۱ رسیده است.

وی تصریح کرد: خراسان شمالی از رتبه چهارم استان های کشور به لحاظ گرانترین استان ها به جایگاه یازدهم رسیده و در حال نزدیک شدن به میانگین کشوری است.

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی خراسان شمالی افزود: این دستاورد با رصد و پایش شاخص های ۱۲ گانه موثر در رتبه بندی و ارجاع شاخص ها به دستگاه های اجرایی تخصصی برای نظارت و کنترل بیشتر اقلام کالایی و خدماتی مذکور حاصل شده است.

به گزارش ایرنا، خراسان شمالی ۱۸ شهرک و ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی با ۲۸۷ واحد صنعتی فعال با سرمایه گذاری بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان دارد که افزون بر چهار هزار و ۵۰۰ کارگر در این واحدهای صنعتی اشتغال دارند.

اکنون حدود ۳۰ هزار واحد صنفی شامل بیش از پنج هزار و ۵۷۰ واحد تولیدی، چهار هزار و ۶۴۸ واحد ارائه خدمات فنی، ۱۲ هزار و ۴۶۳ واحد توزیعی و سه هزار و ۲۳۱ واحد خدماتی در خراسان شمالی زیر نظر ۱۴۰ اتحادیه صنفی این استان فعالیت دارند.

سهم اشتغال خراسان شمالی در بخش کشاورزی ۳۹.۶ درصد، صنعت ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است و سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha