جان باختن روزنامه نگار آمریکایی در زندان اوکراین

تهران- ایرنا- خانواده گونزالو لیرا وبلاگ نویس و روزنامه‌نگار آمریکایی شیلیایی‌تبار از جان باختن وی در اثر شکنجه در زندانی در اوکراین خبر دادند.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا به نقل از راشا تودی، این روزنامه‌نگار آمریکایی ۵۵ ساله که در خارکف زندگی می‌کرد و با عنوان «CoachRedPill» وبلاگ می‌نوشت، پس از تشدید جنگ میان روسیه و اوکراین به اتهام بی‌اعتبار کردن رهبری و ارتش اوکراین در ماه مه ۲۰۲۳ از سوی سرویس امنیتی اوکراین (SBU) دستگیر شد.

پدر لیرا در یادداشتی که توسط تارنمای «دِ گری‌زون» منتشر شد، نوشت: مسئولیت تراژدی مرگ فرزندم بر عهده ولودیمیر زلنسکی دیکتاتور اوکراین و جو بایدن رئیس جمهور سالخورده آمریکا است.

جان باختن روزنامه نگار آمریکایی در زندان اوکراین

به نوشته راشا تودی، لیرا یک بار در اواخر ژوئن ۲۰۲۳ از زندان آزاد شد و با گذاشتن چند پست در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، از تحمل شکنجه‌ در زندان و تلاش ماموران سرویس امنیتی اوکراین برای اخاذی از خودش نوشت.

وی در آخرین پست خود با بیان اینکه در تلاش برای فرار به مجارستان و درخواست پناهندگی است. نوشت که «یا از مرز عبور می‌کنم و به امنیت می‌رسم یا توسط رژیم کی‌یف دستگیر و ناپدید خواهم شد» اما ۲ روز بعد از انتشار این پست، یکی از منابع خبری راشا تودی خبر دستگیری و زندانی شدن وی را تائید کرد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha